Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Konečně sníh
Peugeot 508
Jezdit na sněhu zábavně je jedna věc, ovšem u sportovně laděných aut. Od praktických kombi řidič (většinou) očekává jistotu, stabilitu, grip.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Peugeot 508
Jezdit na sněhu zábavně je jedna věc, ovšem u sportovně laděných aut. Od praktických kombi řidič (většinou) očekává jistotu, stabilitu, grip.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Zvědavost totiž pramenila ze zkušenosti s jinak skvělým Fordem Mondeo, se kterým jsem jel kdysi na hory a měl určité obtíže s přilnavostí na zadních kolech. —- Pokud se kdokoli podívá na uvedený odkaz, zjistí v tabulce technických údajů, že se jedná o předokolku 🙂
Zvědavost totiž pramenila ze zkušenosti s jinak skvělým Fordem Mondeo, se kterým jsem jel kdysi na hory a měl určité obtíže s přilnavostí na zadních kolech. —- Pokud se kdokoli podívá na uvedený odkaz, zjistí v tabulce technických údajů, že se jedná o předokolku 🙂
FR: Aby nedošlo k nepochopení… problém přilnavosti není mým pohledem otázkou pouze kol na poháněné nápravě. Právě u velkých kombíků s pohonem předních kol mám zkušenost, že velký kufr, maximálně zatěžkaný, zbavuje mimo plynulou jízdu dopředu zadní kola přilnavosti, viz zmiňované Mondeo nebo Superb.
Volvo V70, 5ti válec, benzín, z roku 1998, najeto 333,000 km 5 lidí + bagáž. Na hory do Alp a zpět. Okresky, dálnice, serpentýny – vše za sněhu a mrazu. Průměrná spotřeba 8,25L/100km
Na stránkách Peugeot uvádějí prům.spotřebu Vámi testované verze 5,7/100km. Takže klasická pohádka typu: \“víš co, já to mám v naftě(TDI,HDI,FBI,etc) a jezdim za pět, ale po dálnici normálně v pravym a stošede.\“
Skoda, ze clanok neobsahuje takmer ziadne informacie. Cakal som, ze sa nieco dozviem o kvalite, skusenostiach, schopnostiach auta, ci ho kupovat, alebo nekupovat, ale stale nic …
takže náklad působící směrem ke středu zemského jádra gravitací, snižuje přilnavost…..
a já myslel, že sem si ze základky odnesl aspoň základy…
PS: Samozřejmě, při průjezdu zatáčkou působí na zadní část vozu odstředivá síla která roste s hmotností nákladu. Rozložení té odstredivé síly je závislé na těžišti nákladu. Pokud máte 100 kilo nákladu tak nějak na zemi, je ztráta přilnavosti zadní nápravy chybou vadného tlumení a pérování…A mimoto, řeší to většinou přidání plynu, což patří nejen k základu rovnání přetáčivého smyku ale i jeho prevence :-D:-D:-D
Neviem kde autor prišiel k jeho spotrebám, asi jazdil trvale na sport režime v 3-4.000ot. Ja s rovnakým autom, akurát sedan jazdím stabilne dlhodobo za 5,5L/100….