crash-test-systemu-hans-odhaluje-velky-rozdil-v-bezpecnosti-s-nim-a-bez-nej.jpg

Crash test systému HANS odhaluje velký rozdíl v bezpečnosti s ním a bez něj

autovideo

Systém HANS podpírající krční páteř při nehodě je jedním z nejdůležitějších bezpečnostních prvků posledních let. Ze srovnání crash testů s ním a bez něj běhá mráz po zádech.

Diskuze

1 komentář

    Luky

    Hans asi perfektně funguje a okruzích, pro které byl zkonstruován, ale hlavně testován (horizontální nárazy). Pokud je v nárazu přítomná i vertikální (spodní) složka, pak rády i při banálních haváriích praskají bederní obratle, v Česku jsou řádově desítky takto postižených osob. Auta přitom často zůstávají pojízdná. Jde o to, že při spodním nárazu dochází ke kompresi páteře a horní část těla (páteře) kvůli zesílení HANSem nepruží a síla nárazu se přenese dál po páteři do slabšího místa – beder. Na spodní náraz HANS nebyl nikdy testován. Takže klidně tahle havárie z videa mohla skončit tak, že jezdci by nic nebylo, zatímco spolujezdec by měl zlomenou páteř. Velmi intenzivně se danou problematikou zabývá pan Janda – Mr. Cimbu, doporučuju se ho na to zeptat 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist