Citroën C-Elysée 1.2 VTI

26 fotografiíCitroën

Tohle je jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Jenže otázkou zůstává, jestli přeci jen nebude lepší si trošku připlatit za něco lepšího.

Diskuze

23 komentářů

    joseph

    Ze zvědavosti jsem všechny ty nové zázraky od Peugeotu, Citroenu a Škodovky byl vyzkoušet. Jako, Rapid možná stojí skoro tři kila, ale je fakt lepší než tyhle dva francouzský krámy. V Rapidu jsem si připadal skoro jako v octavii. Citroen a Peugeot mi přišli spíš jako něco hodně starýho a hodně špatnýho, jak tak 15 let starej korejec. Doporučuju vyzkoušet ihned po sobě, nejlépe ten samý den.

    michal

    Ta kvalita jasně odpovídá tomu pro jaké trhy jsou především tyto \“lowendy\“ stavěné,hlavně tedy na východ,Turecko,Řecko ale i Rusko a tyto destinace.Jinak jestli je to s tříválcem za 240000,-,tak to je Rapid jednoznačně mnohem lepší volba a není už ani o tolik dražší a ta kvalite bude jistě jinde.

    michal

    Vím že tyto auta nejsou pro vás zajímavá,ale všude je v testech auto nacpané výbavou a s TSI.Jak to bude vypadat se základním motorem?

    Tomek

    základní rapid má přece motor tsi.

    Dalibor Žák, autoweb

    Rapid s tříválcem samozřejmě plánujeme. Zatím Vás odkážu na tenhle článek: http://www.autoweb.cz/trivalec-12-mpi-na-skodu-rapid-staci-mame-dukaz/

    coolio

    Podle mne toto auto dává smysl s motorem 1.6, lepší výbavou a předělané na LPG.
    Nebo jinak řečeno, jaký jiný dnešní lowcost lze snadno předělat na LPG? Vím jen o Loganu a Lodgy. TSI předělat vpodstatě nejde.

    Tonda

    Není si třeba nic nalhávat. Rapid je ubohost sama, stejně jako veškerá produkce Škody. Nicméně tento vůz je určen, jak již bylo nadneseno, právě pro potřeby uplatnění na trzích \“dále na východ\“ od našich hranic. Stejně tak je to i s Rapidem a dle mého i většinou produkce Octavií, které rovněž nestojí za mnoho, tím spíš né za dobré slovo. Než daný Citroen jsou jistě dále, ale tamtéž je také cena. Nemyslím, že je fair srovnávat se Škodou, na to by se jistě našly jiné modely.

    Jeník

    Je to levný vůz. Co by si lidé mohli vybrat jiného, pokud se jim nechce mnoho utratit? Třeba jezdí málo, určitě bych toto auto nezatracoval.
    Nebál bych se jej postavit jako konkurenci k Loganu, stejně jako k Rapidu, jehož cena je nesmyslná.
    Pokud se rozhlédnete, lidí vlastnících Logan je tu poměrně dost. Právě tací kupci by mohli C-Elysée uvítat.

    marek

    Dneska ráno jsem si to tu přečetl a nejdřív jsem si mysle, že autor zase nadává na Citroen jako obvykle. Skoro mě to až nasralo. Ale když jsem jel z práce kolem prodejce citroenu, měli to tam vystavený, tak jsem si to byl prohlídnout. Dokonce mě nechali svézt. A musím říct, že teď spíš nechápu, jak tomu moh autor dát dva a půl hvězdičky. Je to snad nejhorší nový auto, se kterym jsem jezdil. I moje stará felicie jezdila líp.

    Igor

    Tak negatívne napísaný test auta ako aj súčasná óda na český rapid som ešte nečítal, autor – novinár to auto buď nevidel, nejazdil v ňom alebo prebral iba kritický text odobrený Škodovkou.
    Po mojom prieskume trhu koncom roka 2012 v decembri ako aj mnohých skúšobných jazdách som si C-Elysee s 1,2 Vti kúpil a to v strednej výbave.
    skúsim to obodovať:
    1. Nepresnosť ukazovateľa rýchlosti je v priemere od -2 až do -10 km/h v závislsti od rýchlosti kde rozdiel stúpa úmerne rýchlosti. (toto je u všetkých aut pán redaktor aj u vašej škodovečky)
    2. Motor 1,2 Vti je z ponuky motorov jeden z najlepších v porovnaní cena/výkon/kvalita
    3. Jazdné vlastnosti 1,2 Vti vzhľadom k tomu že sa jedná o najľahšiu motorizáciu je sú najlepšie vzhľadom k váhe na prednej náprave, auto i pri vašich spomínaných 140 km/h drží stopu bez problémov.
    4. Jazda na diaľnici ako aj dynamika v diaľničných rýchlostiach (100-130 km/h) je úplne v priadku auto akceleruje celým spektrom otáčok prihliadajúc na vývoj krivky krútiaceho momentu.
    5. Posed za volantom je o mnoho pohodlnejší ako Váš ospevovaný rapid, kde sedadlo vodiča i spolujazdca v základnej resp. ľudovej výbave je ako hokerlík (maľučka stolička) bez bočného držania sedacej ako aj chrbtovej časti trupu vodiča.
    6. kulisa radiacej páky je úplne v poriadku, vo vašom prípade bude chyba asi medzi sedadlom vodiča a samotnou radiacou pákov, rýchlosti idú plynulo páka zasadá na svoje miesto bez problémov.
    7. PR články prejudikované chlebodarcom Škoda je potrebné označiť ako reklama nie ako test lebo hodnota vášho článku a prístupu k práci novinára (kto platí toho výrobok ospevujem)je na žalostne nízkej úrovni.
    Na záver: Otestujte základ rapid 1,2 mpi so 14\“ plechovými diskami bez príplatkov lebo u škody sú za príplatok \“aj dvere\“, s torznou tyčou zadnej nápravy bubnovými brzdami. Čakám na váš rapid test a navrhnem vás za novinára roka v ČR pre objektívnosť a kvalitu vašich \“príspevkov\“

    Frenk

    Jestli jste si v Rapidu připadal jenom skoro jako v Octaviji ta to potěš koště,to musel být zážitek,protože já měl tu čest jet Oc jen 3 krát a byl to zážitek snad na celej život a říkal jsem si zlatej Trabant protože z toho mně po témněř 300km nebolel celej člověk tak jako po 20km v Oc.Touž snad bylo lepší 1 Mondeo i když taky nic moc,

    mára

    Mě vždycky baví, jak je podle diskutujících novinář, kterej nepíše o některým krámu něco negativního, hned placenej škodovkou. A za měsíc je stejnej novinář podle stejnejch lidí placenej fordem, pak volkswagenem a pak zase kiou nebo bmw. Vono je holt špatný mít nejen názor, ale osobitej pohled na věc. Toho se ale člověk dočká tak tady, trochu v autocaru (teď už vlastně ne) a pak ještě na autoforu, kde možná do aut rejou až moc.

    Muroň

    V zásadě souhlasím. O C-Elysée/Peugeotu 301 jsem přečetl asi 20 různých testů (v mně srozumitelných jayzcích) a tenhle je nejvíc negativní.Z českých testů se skoro žádný nevyhnul srovnání s Rapidem, některé byly dokonce srovnávací. Ve všech byl Rapid označen jako celkově lepší auto (což nepochybně je), konkrétně ovladatelností (řazení i řízení), jízdními vlastnostmi, dílenským zpracováním a využitím kufru. C-Elysée bylo zas hodnoceno jako pohodlnější a levnější (při vyšších výbavách a výkonech je ten cenový rozdíl obrovský, nejmenší je právě u 1,2 VTi Tendance oproti Rapidu Fresh 1,2 MPI). Z tohoto testu C-Elyseé vychází jako předražený levný krám, který si nikdo nekoupí, protože si koupí buď levnějšího Logana nebo dražšího Rapida. Jenže Rapid a Logan nenabídnou silnou benzínovou atmosféru.

    Muroň

    Ale no tak jistěééé…. Jenže na autowebu (a autotube) je C-Elysée a P301 hodnocen nejkritičtěji a Rapid podsouván jako mnohem lepší volba. Nejlepší test francouzských dvojčat (ze španělského Viga) je podle mě tento: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-peugeot-301-1-6i-stroj-casu/

    Citroenak

    Tiez sa mi nezda ze to auto je az tak zle, ale neviem, neviezol som sa. Skor ma zarazilo, ako autor clanku bez problemov pisal, ako to dolu kopcom na ceste roztiahol na 180, popripade ako ho hnevaju ludia, co idu 80 mimo obce. Zmienka o tom, ze to ma dlhe cesty rychlostnej paky, ma len uistila o tom, ze tento test nepatril nam, obycajnym ludom, ktory potrebuju vozit svoje rodiny, ale pretekarom rally a F1, ktory v aute potrebuju neustale prebiehat vsetko, co ide mimo obec max 89,9km/h, a aby si na krizovatke nespravili hanbu pri rozbiehani, ked im bude trvat preradit o milisekundu dlhsie. A fakt neviem, kde maju sportove auta piaty stupen, ked ziadny pretekar na citroene/ peugeote nedokaze zaradit piaty rychlostny stupen. Mozno pustal stierace pravou packou pod volantom a cudoval sa, ze to neradi…

    Ne nemá,základ v Rapidu je 1.2 55kw

    uvítal bych Rapid s cenou toho C-Elysée

    Toky

    No tak ja som skúsil pojazdiť s CElysse v 1,6 benzíne a všetko OK len to radenie… Jednotku som zaradil na tretí krát, má to desné vôle, 5-8cm všetkými smermi. A to mám Citroen Xsara Picasso a na gumové radenie som zvyknutý. Ináč ergonómia OK, možnosť nastaviť volant len v jednom smere nejako nevadila, sedadlo šoféra celkom v pohode, výhľad fajn, trošku hluk zozadu z kufra, motor prekvapivo agilný od nízkych otáčok. Ale bola to len nejakých 20km jazda, takže treba brať s rezervou.

    lenja

    tie videa od toho chuja brada co testoval pezota
    su ubohe,uboha antipropaganda,v prospech skodovky
    strata casu to vobec pozerat

    Juraj

    …suhlasim, ze redaktor bol na toto auto tvrdy, ale urcita objektivnost sa v tom teste najde. V momente ako som sa dozvedel ze nasa firma kupila niekolko C -Elysee ako sluzobne auta v motorizacii benzin 1.6VTi som sa rozhodol, sam otestovat vsetky tri vyrabane motorizacie. /BTW Mesacne najazdim cca 3500 – 4000km v ramci CR a SR cize za amatera za 22rokov jazdenia sa asi pokladat nemozem. / Najslabsia 1,2 VTI je idealna do mesta a blizkeho okolia, fakt agilny a svizny motor na krizovatky resp mestske okruhy atd, za studena poriadny klepot, ale po ziskani prevadzkovej teploty je uplne jeho hlucnost v pohode, skor pripomina zvuk diesla. Pri obsadeni posadkou 90 a 90kg plus batozina svizne zvladne start a pripadne ostre stupanie v meste. Diesel 1,6Hdi ale novy, v surovom stave je trochu letargicky, ale to sa po kvalitnom zabehu moze uplne zmenit, je asi najhlucnejsi zo vsetkych motorizacii, ale jeho sila sa ukaze pri plne zatazenom aute na co sa benzinove motorizacie nechytaju. Ja jazdnim s motorizaciou 1.6VTI prevazne sam v aute, motor je celkom tichy do 100km/h, zivy je fakt od 3500 do 4500 ot, ale aj tesne pod 3000 ot. ide celkom za plynom. Nad 100km/h uz dava fakt o sebe vediet, no nic tragicke ked vezmeme do uvahy ze deliaca stena medzi motorom a kabinou nema absolutne ziadne zvukovo tlmiaci material , okrem tenkej plsti na plechu zo strany interieru. Ovela horsie je na tom aerodinamicky hluk ktory vznika uz od 60km/h a od 90km/h sa zosiluje paradne. Zatial som nemal auto ktore by tymto tak razatne trpelo ako moje sucasne Elysee. Snazim sa prist na zdroj a miesto kde sa ten neprijemny hukot ci skor piskot tvori. Predpokladam ze tym bude trpiet kazdy vyrobeny kus. Pokial tym napriklad Peugeot 301 netrpi tak pravdepodobne povodcom bude tvarovenie prednej masky a mriezok, snad… Inak denne jazdenie je okrem tej drobnosti s hlukom velmi pohodove a jazdne vlastnosti uplne v norme. Ano, ako autor testu pise, podvozok deravu cestu znesie a odfiltruje, ale je citit ze to auto rozhadze. Snaha naladit auto aj na zle cesty vsak je badatelna. Mrzi ma tiez nemoznost si pozdlzne nastavit volat a aj vyskova aretacia je len tak na oko, no je to citit a kompromis posedu za volantom som si dlho hladal aj ja. Sila zvyku. Plechovy zvuk pri zatvarani dveri a kufra je komicky v zohladneni velkosti a mohutnosti auta, ktore tym klame telom, ale pri jazde ziadne rezonacie nepocujem a ani na zlej ceste. Fascinuje ma skutocnost ze v aute najdete len minimum tlmiacich materialov skoro ziadne a ozaj velmi lacny tapacir je len brutalne polozeny na plechoch, pritom zatial fakt nic nepraska a nic neskripe. Sedadla su ciste molitanove produkty, na prednych sa sedi ako tak, sice neviem do kedy, ci sa fakt skoro nevysedia netusim, zadne sedadla maju dobry sklon chrbta, ale okraje sedaka su hozne, ziadna opora pre nohy a pri vystupovani mate pocit ze sa prepadate, nechcel by som tam sediet viac ako pol hodinu. Auto ma sice dvojite tesnenie dveri, ale okolo okien aj pri ich uplnom zatvoreni pocujete prudenie zvuku. Z mojho pohladu ako uzivatela, toto auto nieje vobec zle, samozrejme v pomere ceny, co niekedy stala hola Skoda Felicia 1.3Mpi je to pomer ceny a hodnoty adekvatny. Pokial sa mi v kratkom case podari prist na to co sposobuje ten hukot prudiaceho zvuku a to aj odstranit, moze konstatovat len pohodovu spokojnost. Pevne verim ze moja osobna skusenost napomoze objektivnosti v pohlade na toto auto.

    Pajda

    Rapid je drahej , a není také už českej, sovnávad s Elisem, Kiu a jiné dražší vozy, které nesou navíc sedanem je barbarství. Jde o jinou třídu jiný účel. škoda má sedana, ale tak o polovinu předraženého takže fuj.

    Mates

    Mam c elysee 1.2 Najeto 165tkm a auto bez poruch. Tsi nebrat pořád servis a Škoda neví co s tím. Tak ať pišou co chtějí ale Rapid možná ok ale motor tragédie.

    loveawake.ru

    Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist