Chevrolet Corvette Roadster

Také se vám zdá použití balzového dřeva ve sportovním kabrioletu padlé na hlavu? Nová Corvetta umí svou pevností přesvědčit o opaku a navíc přidává rovných 400 koní.

Porsche 911 je svými čtyřicátými narozeninami mezi sportovními auty výjimkou, ale za oceánem mají ještě zasloužilejší auto, protože Corvetta slavila minulý rok kulatou padesátku. Při té příležitosti vyjela začátkem roku na svět nová generace C6 (v pořadí již šestá) a od ní se odvíjí nový Roadster, který bude na trhu na podzim tohoto roku.

Sportovní auta bez střechy mají v porovnání s klasickými kupátky vždy nevýhodu v méně pevné karosérii a zhoršeném chování v mezních situacích, ale Chevrolet proti této nepříjemnosti nasadil opravdu silné páky. Celou délku mezi předním a zadním nárazníkem vyplňuje jednolitý rám, vyrobený technologií hydroform (tvarování materiálu vysokotlakým proudem vody), nosný středový tunel a vrstvená podlaha z balzového dřeva a kompozitů, které dohromady tvoří velmi robustní konstrukci.

Zesílený je i hliníkový rám čelního skla, který je tak pevný, že podle amerických předpisů může nahradit i jinak povinné bezpečnostní oblouky za sedadly, které tak v Corvettě chybí.

Vývoj se zaměřil i na potlačení hlučnosti podvozku a pneumatik a v novém Roadsteru je oproti starému modelu použito celých sedm kilogramů zvukové izolace. Ta se však na celkové hmotnosti nijak nepodepíše, protože motor byl kvůli tomu odlehčený o stejnou váhu. Hmotnost Roadsteru C6 by měla být o 22 kg menší než u C5.

Plátěná střecha v černé, šedivé či béžové barvě je u Corvetty tradičně ovládaná ručně, ale tentokrát se zajišťuje pouze jediným středovým pantem. Poprvé v historii je možné jí také objednat s elektrickým ovládáním, které jí dokáže sklopit za 18 sekund. Plátěný materiál je pětivrstvý a pogumovaný pro minimální přenos aerodynamického hluku.

Hi-tech novinku představu audiosystém od Bose, který při jízdě se staženou střechou automaticky přepne na speciální kompenzační algoritmus ekvalizéru a vyrovnává potlačené vlnové délky.

Ryze sportovní úprava Z06 se omezí pouze na klasický model s pevnou střechou, ale Roadster by neměl zůstat úplně pozadu. Objednat ho bude možné v provedení Z51, které má pevnější pružiny, tlumiče a stabilizátory. Navíc dostane i šestistupňovou ruční převodovku s kratší jedničkou, dvojkou a trojkou, a také větší vrtané kotouče a agresivnější destičky.

Spolu se čtyřsetkoňovým motorem si Roadster zajistí 75% z celkových schopností stávající Corvetty Z06. Za cenu kolem 53 tisíc dolarů (cca. 1,5 milionů Kč) představuje výkonově bezkonkurenční nabídku.

redakce autoweb.cz

13.5.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist