Chevrolet Camaro: další fotky a info

Nové Camaro se představuje – tentokrát zcela oficiálně a velmi podrobně.

Chevrolet reagoval na předčasný únik oficiálních materiálů a zveřejnil další fotografie a hlavně technické údaje nového Chevy Camaro.

Chevrolet nové Camaro prezentuje jako přírůstek do rodiny sportovních aut, kde bude „spolu s Corvette přenášet odkaz minulosti dále do 21. století.“

Jak jsme již napsali, základní verze Camaro LT a LS budou poháněny motorem 3.6 V6 DOHC s variabilním časováním ventilů. Šestiválec dosahuje výkonu 300 koní při 6400 ot./min. a točivého momentu 370 Nm při vysokých 5200 ot./min. Červené pole začíná na hodnotě 7000 ot./min. Šestirychlostní manuální převodovka je dodávána standardně, zájemci o poklidné ploužení se po bulvárech dají jistě přednost na americké poměry modernímu šestistupňovému automatu Hydra-Matic 6L50 se zámkem měniče a možností manuálního řazení. Spotřeba šestiválce s automatem je 9 l/100 km mimo město.

Prozatím nejvýkonnější verzi SS bude hnát kupředu známý motor LS3 6.2 V8 OHC, který se montuje také do základní Corvette. Osmiválec má výkon 422 koní při 5000 ot./min. a točivý moment 553 Nm při 4500 ot./min. Maximum motoru je posazeno až na 6600 ot./min., takže Camaro V8 bude mít rádo otáčky. K tomuto motoru dostanete v základu novou šestistupňovou manuální převodovku TR6060.

Zájemci o osmiválec s automatem dostanou trochu jiný motor. Agregát LS3 byl upraven a přejmenován na L99. Je vybaven aktivním systémem vypínání čtyř válců pro zvýšení hospodárnosti provozu. K tomu dochází při jízdě s nižším zatížením nebo při stání v kolonách. Výkon motoru je oproti standardní mu LS3 snížen na 400 koní při 5000 ot./min. a točivý moment na 535 Nm při 4500 ot./min. Spotřebu „ekologického“ Camara se podařilo stlačit na 10,2 l/100 km mimo město.

Malý znáček RS na přední masce vyobrazeného vozu je pouze označení optického paketu pro modely LT a SS. Ten obsahuje jiná přední světla, spoiler a 20“ kola.

Z dalších vyčerpávajících údajů výrobce stojí za zmínku podvozek. Vpředu a vzadu najdeme plně nezávislé zavěšení multi-link, které je v amerických autech stále vzácností. Brzdy jsou na všech kolech ventilované kotoučové. Verzím LT a LS musí stačit pouze jednopístkové třmeny, ale nejsilnější SS bude vybavena brzdami Brembo vpředu se čtyřmi pístky. Samozřejmě nechybí systém ABS a poměrně moderní elektronický stabilizační systém, který se přizpůsobuje stylu jízdy.

Chevrolet Camaro je dlouhý 4836 mm, široký 1918 mm a vysoký 1377 mm. Jeho rozvor činí 2852 mm, a tak uvnitř jistě nabídne dostatek místa pro průměrné americké pozadí. Hmotnost základního modelu LT s motorem V6 a manuálem činí 1705 kg, objem nádrže je slušných 72 litrů.

Chevy Camaro je zatím dostupný jako kupé, ale pokud dáváte přednost jízdě s větrem ve vlasech, brzy bude mít Chevrolet řešení i pro vás.

autoweb.cz

23.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist