Chcete jezdit sportovně? Víme, jak na věc!

Tedy přesněji řečeno, vyzpovídali jsme v Sosnové na Kurzu sportovní jízdy instruktora Mirka Kláska. Řekl nám, jak se sportovní jízdou začít.

Když chce někdo začít jezdit sportovně, co má dělat? Koupit auto a přijet k vám na okruh?
Na okruh, ano, ale ne jen tak jezdit, chce to určitě kurz sportovní jízdy. I když… Možná bych ale začal kurzem bezpečné jízdy. Naučil bych se ovládat auto v krizové situaci a pak bych pokračoval s dalším kurzem, kdy si auto jako řidič pořádně osahám, naučím se ideální stopu, zjistím, jak brzdit do zatáčky.

Jen pro ujasnění, sportovní auto nedělá sportovního řidiče, že?
Přesně tak, důležité jsou základy. Spousta lidí neví, jak se posadit, jak nastavit sedačku. Pak nedosáhnou na volant, neumí ho správě držet.A to si mohou u nás vyzkoušet.Je lepší začít rovnou se svým silným autem a nebo třeba raději začít s něčím slabším?
Když to vezmu podle ježdění na motorce, tak taky začínáš na slabé motorce a postupně přesedáš na silnější. Asi nemá smysl hned skočit do auta, který má 400 koní a nevědět, cos s ním. Naučit se ovládání auta, pochopit základní věci, jak reagovat, jak zabrzdit, jak vybrat smyk. A postupně bych asi zvyšoval tu kategorii auta. Samozřejmě někdo asi nemůže čekat, aby si silné auto koupil až za rok, tak si ho koupí rovnou – je ale potřeba to nepodcenit.

Jaký jsou největší nešvary řidičů, kteří k vám do kurzu chodí, jaký je největší zlozvyk?
V první řade je to ten posez v autě a držení volantu. Spousty lidí mají špatný návyk držení, snaží se ručkovat, motají se v zatáčkách, neví, jak ty zatáčky správně projet.

DOPORUČUJEME: Staňte se závodníkem! S pomocí počítačové hry.Co se s tím dá dělat?
Naučit je, aby začínali jezdit od pomala do rychla. Někdo si sedne do auta a chce hned v prvních kolech jet co nejrychleji. Samozřejmě to není dobře.

A poslední otázka. Sportovní jízda je dobrá věc, ale mají prvky sportovní jízdy uplatnění i na silnici? Je lidem to, co se naučí tady v kurzu, k něčemu „venku“ v provozu?
Určitě, i taková jízda se hodí do provozu. Nemyslím teď jízdu na hraně, to se v běžném provozu zkoušet nemůže.

A co tedy?
Třeba ideální stopa. My jsme si na učebně vysvětlovali, jak projet zatáčku na závodní dráze, jak projet zatáčku v běžném provozu tak, aby to bylo bezpečné. A tím, že si to řidič vyzkouší, na hraně, tak na té silnici nebude tolik překvapený v situaci, která tam může nastat.

Autoweb

ČTĚTE TAKÉ: Co by měl každý řidič vědět o motorkářích?

2.8.2012 3:00
Více o tématu: autoautomobil

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist