cesku-chybi-deset-tisic-ridicu-a-jejich-nedostatek-dramaticky-roste-neni-to-prace-pro-vas.jpg

V ČR chybí deset tisíc řidičů a deficit dramaticky roste. Není to práce pro vás?

Pro někoho práce snů, pro jiného zaměstnání, kterému je třeba se vyhnout. Podle všeho ta druhá skupina u nás převažuje.

Diskuze

5 komentářů

    Honza

    Ahoj,

    tak zacatkem, abych uvedl veci na pravou miru. V logistice pracuju od doby co mam papiry. Prosel jsem si pozic vic – skladnik, ridic regionalni dopravy, ridic mezinarodky a momentalne pracuju ve velke nejmenovane spedicni firme na dispu.

    Takze nahled na problematiku probiranou v tomhle clanku mam ze vsech stran. A chapu to. Stryc odesel pred par lety jezdit na kamion do nemecka, protoze se mu vyplatilo dojizdet za praci. Zaroven se dockal slusneho jednani, zadnych pozadavku na jizdu pres vykon, na slitanych gumach, prelozenej a podobne. Doma byl vzdycky tak jak bylo domluveno. Oproti tomu situace v CR – znatelne mensi platy, s ridici se zachazi jak s hadrem a mluvi… … Jelikoz to znam s druhy strany, jednam s ridici jinak, ale vidim toho tady v kanclu dost, jak dispeceri zachazeji s ridici, jak na ne nahlizeji a jak se k nim chovaji … Vsem bych pral si za to sednout za tyhle penize a nechat se sebou takhle zametat. Jina vec je pristup soukromniku a nebo mensich firem ke svym ridicum, jenze tam jde vetsinou zas o mensi plat…

    Navic v Cechach se na to nahlizi jako na podradne zamestnani.

    Za tyhle penize a podminky tady uz brzo nebude jezdit nikdo.

    wifi

    V současné době, kdy je řidičů málo, může jezdit s kamionem ve šrot stavu, bez přestávek a přetížený jen hlupák, který měl dávno již přijít o papíry. Není totiž důvod ho omlouvat,že práci potřebuje.

    Petr

    Líbí se mi názory všech těchto pracovních agentůr které hledají pouze nejlevnější zaměstnance a pak to tady vypadá takto a ne jen v logistice. Mám kamaráda jezdí na mkd několik let. Jezdí u solidní firmy a má každý rok nové auto ale doma je tak osm – deset víkendů v roce jinak pořád jezdí. Má kolem 55 tisíc s dietami na pásce kolem 20 tisíc hrubého. Rodiný život mu prakticky nic neříká děti ho pomalu neznají i za ty peníze není o co stát a když si spočítáte hodiny tak jste na tom možná hůř než zahraniční dělník na stavbě a jednou nohou v kriminále a jednou nohou v hrobě. Neznám přesně dnešní ceny ale myslím že řp skupiny C,E a profesní průkaz když nemáte nic vyjde tak 60-80 tisíc a to asi nikoho ve 20 letech nechytne, kromě toho hodně řidičů uteklo do fabrik kde mají za 8 hodin padla a žádná rizika.

    Pepe

    je….no říct slušně to asi nejde, tak snad kokot?

    rocktab

    Vůbec se není čemu divit , v dopravě stále fungují pravidla z kraje devadesátých let . Vyplácení mezd podle ujetých km , čímž se tlačí na řidiče , aby jezdili i za hranou , ale oficiální plat je nějakých patnáct tisíc , někde více ale častěji ještě méně a zbytek tvoří diety za pobyt v zahraničí , tím se opět tlačí na řidiče , aby měli snahu jezdit . V zahraničí je řidič placený podle hodin v zaměstnání , bez ohledu na ujeté km , tím myslím západní zahraničí , ne sk , pl , hu , balkán atd . Navíc české dopravní firmy jezdí za stejné peníze jako spedice v Německu a Rakousku , ovšem platy řidičů jsou nesrovnatelné . A to doslova .Takže majitelé firem v jižních a západních oblastech naší země by si vůbec neměli stěžovat na nedostatek řidičů , je to jen jejich politika , kde mizí vydělané peníze . Jak vloni prohlásil ředitel tuším firmy OK Trans , toto vyplácení českých řidičů je prý specifikum východní evropy … Na to není co říci .

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist