bude-staceni-tachometru-trestnym-cinem.jpg

Bude stáčení tachometrů trestným činem?

poradna

Hledání cesty, jak jasně postavit stáčení počítadel ujeté vzdálenosti mimo zákon a zároveň to nepoctivcům co nejvíce ztížit, není snadné.

Diskuze

21 komentářů

    _

    řešením by určitě bylo zavést trestný čin úpravy stavu km, v té souvislosti by ČOI a další (živnosťáky) se mohli zaměřit na firmy, které úpravu km budou nabízet. Dále povinnost zapisovat stav km do TP na STK a při změně majitele. Nebylo by od věci, aby se při první TK dovezeného vozu provedlo přečtení ujetých km z dalších pamětí auta.
    V případě výměny tachomtru (porucha, poškození) by se udělal zápis do TP.

    Ruppert

    Jasně, takže ještě více papírování, buzerace a správních poplatků pro slušné lidi, zatímco „cílová skupina“ podobných nápadů s tím zase vy…be jako vždycky. Dokud se nezmění mentalita českých zájemců o ojetiny, kteří odmítají pochopit, že pět let staré auto prostě nebude mít najeto míň než stop padesát tisíc, můžou se vymýšlet zákony, nařízení a regulace až do aleluja. Kde je poptávka, je i nabídka.

    Souhlasím.

    _

    jak víc papírování a buzerace ? TP nesete při přepisu i TK s sebou a nevidím důvod, proč by zápis o jednu řádku navíc byl měl znamenat nějaké další poplatky.
    Mentalitou to asi nebude, nebo proč by jinak měli trestný čin stáčení i v Německu ?
    Ad vymýšlení zákonů, nařízení a regulace – přestaneme řešit, postihovat např. rychlou jízdu, alkohol za volantem jenproto, že spousta řidičů se nechce podřídit pravidlům ?

    !

    pět let staré auto může mít najeto míň než 100, 150 000 km, pokud se třeba nejedná o služebák, ale o auto od člověka co toho moc nenajezdí (ne každý najede 20, 30 000 km ročně)

    !

    pět let staré auto může mít najeto míň než 100, 150 000 km, pokud se třeba nejedná o služebák, ale o auto od člověka co toho moc nenajezdí (ne každý najede 20, 30 000 km ročně)

    !

    pět let staré auto může mít najeto míň než 100, 150 000 km, pokud se třeba nejedná o služebák, ale o auto od člověka co toho moc nenajezdí (ne každý najede 20, 30 000 km ročně)

    Michal

    Jaká buzerace? Na jednu stranu se vám nelíbí, že se tady nadhodnocují \“stočená auta,\“ ale na stranu druhou to bude víc buzerace. To si trochu protiřečíte ne? Je to přesně tak, jak zde jeden z přispěvatelů uvedl, to, že bude v TP o jeden zápis, (jedno razítko více) nutně neznamená zvýšení nákladů. Proč si myslíte, že lidé uvažují o koupi ojetého vozu v Německu, nebo Švýcarsku? Protože stočení tachometru je tam trestný čin. Tady jsou ve většině bazarů schopni se vám snažit prodat bouračku s tím, že jde o \“vozidlo ve skvělém stavu.\“ Pokud by se podařilo zmíněné praktiky některých bazarů alespoň omezit, jsem pro všemi 20.

    Šakal

    Se svým tacho si můžu dělat co chci a kdy chci, už to jednou pochopte. Když budu chtít, tak si tam každé ráno můžu nastavit 99999 protože se mi to líbí. Stejně jako si můžu vyměnit na svém autě co chci a jak chci a kdy chci…kapišto AAA a vám podobní, o Cebia nemluvě.

    Laďa

    To, že je to někde trestný čin ,ještě neznamená, že tam nepřetáčí tachometry.

    karel

    zachvěvy aaa a podobných,když zloděj křičí-chytte zloděje,
    Autobazar v Utrechtu,kde se připravovali holandské ojetiny na cesty do čech stočením tacho, tísíce zaplavených aut z Dráždan,nákupy aaa nahaněčů na německých placech,kde nakupovali pouze otrlé tváře z východu a dneska jsme seriozní obchodníci,spíš největší hráči na trhu zbohatlí na popsaných praktikách. Pokud se opravdu nezmění mentalita národa a všich budou chtít koupit auto v dieselu s málo najeto-bude fungovat poptávka a nabídka,kdyby se jednou
    Stalo a do rána na všechny tachometry naskočilo,co tam patří tak by se majitelé mnohdy divili,co takové auto vydrží.

    _

    to si klidně nastavu km v svým autě tři krát denně na 123456, když to pomůže egu :). Ale až (pokud) ho budeš prodávat, udej skutečný km. To že je tvá úchylka stáčení km několikrát denně, kupce zajímat nemusí

    Míra.S

    Zajímavé, že p.t. \“páni odborníci\“ nenavrhly zápis km do TP při každé technické/evidenční kontrole na STK? Kdo nemá křivé pohnutky, tomu stav km ve velkým TP nic neudělá a pokud vidíte kolik km se ujede v intervalu 2 let a těsně před prodejem to je najednou nula, to už nepůjde shodit na toho \“dědu, co jezdí jen v neděli do kostela\“.

    jap

    nnechat si pred technickou jednou za 2 roky sto—-cit tacho aby byl najezd 10 000 rocne neni zadnej problem, ja treba najedu kolem 6-8000 za rok a na 6ti letym aute mam na tacho 34tis, koupite ho nekdo nebo mam tam nechat natocit 109 000?

    Karel

    Dobrý den. Žasnu, kolik je tady zase chytrých!! Zapisovat stav km do TP při přepisu?? Domysleli jste vůbec, co je to za blbost?? Kdo asi to bude kontrolovat? Vždyť na Odborech dopravy nekontrolují ani číslo VIN. Navíc při přepisu ani nemusíte mít auto s sebou. Takže dle vašeho \“spásného\“ návrhu a osvícenosti pánů poslanců bychom při jakémkoliv přepisu TP (změna adresy, ukončení leasingu, změna jména při sňatku atd..) museli s autem na STK pro papír, kde nám napíšou stav km! Nedávno jsem zařizoval ve firmě přepis adresy u 18-ti aut. Dokážete si představit tu buzeraci, s každým jet na STK. Nehledě na to, že zadarmo by to nebylo!
    Problém se vyřeší, až Češi začnou přemýšlet hlavou a začnou požadovat při prodeji servisní knížky. Pokud nemám co skrývat, mám k autu servisku a faktury za opravy, které uvádí stav km. A pokud mi někdo tyto doklady nechce dát, ať si auto strčí …víte kam. Co se týká stáčení tachometrů v Německu, nebuďte naivní. Dříve, když prodávali auta němci, tak si to nikdo nedovolil. Jenže dnes prodává auta v Německu kde jaký přičmoudlík, polák či rusák a těm je to \“egál\“.
    PS: Fakt mě pobavilo, že k jednání pozvali zástupce AAA a Auto ESA!! Zrovna tyto dvě firmy by měli stáhnout krovky a být zticha, jako myšky.Neříkám že stáčí, ale jejich obchodní praktiky jsou otřesné.

    PlusOne

    Přesně tak, nedávno jsem prošel procedurou shánění nového ojetého auta (třídveřové pro rodinu jaksi není), a byly mi nabídnuty i vozy z DE. Ze tří kusů měly dva přetočený tachometr (jeden nabízený se 169.000 km je měl, ale už v roce 2003, r.v. 1999, kolik najel mezitím jen těžko říct).
    U nás je trestný čin třeba krádež, a přesto se krade – IMHO spoléhat na to, že výše trestu je \“demotivační\“ prostředek je nesmysl, ve středověku se za krádež sekaly ruce, a kradlo se i tak…

    PlusOne

    Přesně tak, nedávno jsem prošel procedurou shánění nového ojetého auta (třídveřové pro rodinu jaksi není), a byly mi nabídnuty i vozy z DE. Ze tří kusů měly dva přetočený tachometr (jeden nabízený se 169.000 km je měl, ale už v roce 2003, r.v. 1999, kolik najel mezitím jen těžko říct).
    U nás je trestný čin třeba krádež, a přesto se krade – IMHO spoléhat na to, že výše trestu je \“demotivační\“ prostředek je nesmysl, ve středověku se za krádež sekaly ruce, a kradlo se i tak…

    PlusOne

    Zatracenej REFRESH…

    pitrs

    Žijeme v 21.století a stáčení tachometru je u nás ¨běžné¨ Z pozice elektronika vím že existují chytré integrované obvody které po určitém signálu již nelze otevřít zpětně. Pokud se propojí ŘJ vozu s palubním tachometrem a tímto čipem dané do externí ŘJ tak po ujetí 10 000KM zanechají stopu kterou nelze smazat či změnit.Toto opatření lze použít i v praxi.Cena je ´pouhých 3-5000Kč.odpojením se zanechá stopa treba i čas či propojení s imobilizérem.Elektronika se špatně mate.Ovšem když si koupíte ojeté auto které je přetočené tak potřebuje servis a ND častěji a vy si brzo koupíte další auto a třeba i nové.Je to jen o penězích.Jedinné BMW používá podobnou technologii výše popsanou.

    Michal

    To, že pro některé otrlé jedince není ani hrozba vězení (když v Německu stočí tachometr) dost platná, je možná pravda, nicméně zase mi z takové argumentace čpí to čecháčkovské \“Je lepší nedělat nic, protože se s tím stejně nic dělat nedá.\“ Ano, určitě existuje sofistikovaná diagnostika, která dokáže stočení zakrýt, nicméně hlavní rozdíl mezi námi a vyspělými evropskými státy je v něčem jiném, když policie v Británii, Německu, Francii objeví bazar který \“stáčí,\“ tak to velmi pravděpodobně bude znamenat jeho konec a o to jde.

    GOLF

    FiDa Trade s.r.o. K Měcholupům 535/4, Praha 10, Tady rádi stáčíme tachometry85, doporučuji, z vlastní skušenosti.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist