BMW 330e (2015): plug-in hybrid má 252 koní, tabulkově jezdí za 1,9 litru, v reálu za 7,3 l/100 km

Hybridy přibývají v Mnichově jako houby po dešti, současně s 225xe představilo BMW také benzín-elektrickou trojku 330e s možností dobíjet ji ze zásuvku.

Zatímco o hybridní X6 nebyl prakticky zájem a automobilka byla nucena po dvou letech od představení ukončit její výrobu, BMW ve své snaze uvést benzín-elektrické modely na trh nepolevuje. Nutí ji k tomu především legislativa pokutující CO2 a zpřísňující se emisní limity, bude ale o běžná auta tohoto typu zájem?

V Mnichově si myslí, že ano, což je důvod, proč automobilka souběžně představila model 225xe Active Tourer a dobíjecí hybrid postavený na bázi modernizované řady 3 pod označením 330e. Jak je zřejmé, na rozdíl od plug-in dvojky nemá benzín-elektrická trojka poháněná všechna čtyři kola, ale pouze ta zadní, a to znamená poněkud jinou konstrukci.

V tomto případě je primární pohonnou jednotkou dvoulitrové turbo s výkonem 184 koňských sil a maximálním točivým momentem 290 newtonmetrů dostupných od 1350 do 4250 ot./min. Čtyřválci pak asistuje elektromotor s výkonem 65 kW (88 k) a 250 Nm umístěný mezi spalovacím agregátem a osmistupňovým automatem, přičemž BMW uvádí, že převodovku využívá také elektromotor při pohonu čistě na elektřinu.

Při hmotnosti 1660 kg (bez euro-balastu), respektive provozní váze 1735 kg a kapacitě lithium-iontových akumulátorů 7,6 kWh by auto mělo zvládnout dojezd čistě na baterky 37 až 40 kilometrů a rozjet se na 120 km/h. Komplexně systém s celkovým udávaným výkonem 252 koní a krouťákem 420 newtonmetrů zvládne sprint na stovku za 6,1 sekundy a maximálku 225 km/h.

Udávaná papírová spotřeba činí opět vybájených 1,9 až 2,1 litru benzínu na 100 kilometrů „podle použitých pneumatik“, což by i při malé nádrži o objemu pouze 41 litrů znamenalo akční rádius přes 2100 kilometrů, nicméně i BMW nepřímo přiznává, že jde o naprostý nesmysl a v tiskové zprávě proto uvádí „dojezd v reálné praxi 600 kilometrů“. A to je při plně nabitých bateriích o hodně reálnějších 7,3 litru na 100 km.

Navzdory dodatečnému zatížení pomocným agregátem a akumulátory BMW díle slibuje ideální rozložení váhy a jen malý zásah do prostoru zavazadelníku z pohledu praktičnosti, nutno však dodat, že se základní objem kufru zmenšil na 370 litrů. Doba nabíjení je stejná jako u 225xe, tj. tři a čtvrt hodiny z běžné zásuvky anebo dvě a čtvrt hodiny z nabíječky BMW se zvýšeným příkonem. Cena 330e však prozatím (a na rozdíl od dobíjecí dvojky) stanovena nebyla.

7.9.2015 10:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist