BMW 330e (2015): plug-in hybrid má 252 koní, tabulkově jezdí za 1,9 litru, v reálu za 7,3 l/100 km

Hybridy přibývají v Mnichově jako houby po dešti, současně s 225xe představilo BMW také benzín-elektrickou trojku 330e s možností dobíjet ji ze zásuvku.
bmw-330e-plug-in-hybrid-2015-2-0-turbo-s-elektromotorem-da-dohromady-252-koni.jpgCelá galerie 42 Zdroj: archiv redakce

Zatímco o hybridní X6 nebyl prakticky zájem a automobilka byla nucena po dvou letech od představení ukončit její výrobu, BMW ve své snaze uvést benzín-elektrické modely na trh nepolevuje. Nutí ji k tomu především legislativa pokutující CO2 a zpřísňující se emisní limity, bude ale o běžná auta tohoto typu zájem?

V Mnichově si myslí, že ano, což je důvod, proč automobilka souběžně představila model 225xe Active Tourer a dobíjecí hybrid postavený na bázi modernizované řady 3 pod označením 330e. Jak je zřejmé, na rozdíl od plug-in dvojky nemá benzín-elektrická trojka poháněná všechna čtyři kola, ale pouze ta zadní, a to znamená poněkud jinou konstrukci.

V tomto případě je primární pohonnou jednotkou dvoulitrové turbo s výkonem 184 koňských sil a maximálním točivým momentem 290 newtonmetrů dostupných od 1350 do 4250 ot./min. Čtyřválci pak asistuje elektromotor s výkonem 65 kW (88 k) a 250 Nm umístěný mezi spalovacím agregátem a osmistupňovým automatem, přičemž BMW uvádí, že převodovku využívá také elektromotor při pohonu čistě na elektřinu.

Při hmotnosti 1660 kg (bez euro-balastu), respektive provozní váze 1735 kg a kapacitě lithium-iontových akumulátorů 7,6 kWh by auto mělo zvládnout dojezd čistě na baterky 37 až 40 kilometrů a rozjet se na 120 km/h. Komplexně systém s celkovým udávaným výkonem 252 koní a krouťákem 420 newtonmetrů zvládne sprint na stovku za 6,1 sekundy a maximálku 225 km/h.

Udávaná papírová spotřeba činí opět vybájených 1,9 až 2,1 litru benzínu na 100 kilometrů „podle použitých pneumatik“, což by i při malé nádrži o objemu pouze 41 litrů znamenalo akční rádius přes 2100 kilometrů, nicméně i BMW nepřímo přiznává, že jde o naprostý nesmysl a v tiskové zprávě proto uvádí „dojezd v reálné praxi 600 kilometrů“. A to je při plně nabitých bateriích o hodně reálnějších 7,3 litru na 100 km.

Navzdory dodatečnému zatížení pomocným agregátem a akumulátory BMW díle slibuje ideální rozložení váhy a jen malý zásah do prostoru zavazadelníku z pohledu praktičnosti, nutno však dodat, že se základní objem kufru zmenšil na 370 litrů. Doba nabíjení je stejná jako u 225xe, tj. tři a čtvrt hodiny z běžné zásuvky anebo dvě a čtvrt hodiny z nabíječky BMW se zvýšeným příkonem. Cena 330e však prozatím (a na rozdíl od dobíjecí dvojky) stanovena nebyla.

7.9.2015 10:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist