BMW 2 Active Tourer plug-in hybrid (2015): technika eDrive řady „i“ také pro běžné modely

Nový prototyp dvojky Active Tourer naznačuje, že BMW uvolní svou technologii vyvinutou původně pro model i3 a i8 rovněž pro další typové řady.
bmw-2-active-tourer-plug-in-hybrid-2015-technika-edrive-rady-i-take-pro-bezne-modely-1100x618.jpgCelá galerie 36 Zdroj: archiv redakce

Z konference Innovation Days 2015 automobilky BMW jsme vám již představili jedničku osazenou motorem s přímým vstřikováním paliva, pětku Gran Turismo s palivovým článkem a rovněž prototyp postavený na základech modelu i8 se stejným vodíkovým pohonem. Jak jste již patrně pochopili, tímto výčet novinek mnichovské automobilky nekončí – BMW se kromě zmiňovaného pochlubila také vývojovou řadou 2 Active Tourer poháněnou hybridním ústrojím.

Základem je zde napříč uložený přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru, maximálním výkonu 136 koňských sil a nejvyšším točivém momentu 220 newtonmetrů. Tato jednotka spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, přičemž součástí pohonu přední nápravy je rovněž generátor elektrického proudu, který v případě potřeby vyprodukuje dodatečných 15 kilowattů (tedy 20 koní) a 150 newtonmetrů.

Aby té elektrické síly nebylo náhodou málo, tato „Dvojka“ dostala navíc elektromotor s výkonem 65 kW anebo též 88 koňmi a točivým momentem 165 newtonmetrů. Tuto energii zpracovává dvoustupňová převodovka a přenáší ji na zadní nápravu, tudíž tady máme čtyřkolku bez přímé mechanické vazby mezi předními a zadními koly.

Pochopitelně jsou zde rovněž akumulátory, jejichž kapacitu automobilka neprozradila, o nějak zvlášť velký balíček (mimochodem uložený v prostoru pod zadními sedadly a zavazadelníkem) se však asi nejedná. BMW tvrdí, že vůz čistě na baterie zvládne ujet necelých čtyřicet kilometrů, což je také důvodem, proč v normovaném testu spotřeby podle evropského cyklu NEDC vychází poněkud optimistická hodnota 2,0 litru na 100 kilometrů.

Trojice motorů se kromě jiného postarala také o zajímavou dynamiku. Ačkoli časy pružné akcelerace či maximální rychlost neznáme, vůz je schopen zrychlit z 0 na 100 kilometrů v hodině za 6,5 sekundy.

3.7.2015 1:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist