autoweb.cz > BMW > BMW 3 > BMW 320d xDrive
BMW 320d xDrive
Dynamika 9
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 7
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
RADOSTI
Silný a úsporný motor; odstupňování převodovky; jízdní vlastnosti
STAROSTI
Osm rychlostí může být pro někoho moc; prostor na zadních sedadlech;
Optikou zarytých fanoušků roztočené vrtule rozhodně nejde o ideální kombinaci motoru a pohonu kol. Ovšem pohledem dnešní doby jde o jednu z nejčastějších kombinací, v jaké ho na našich silnicích potkáte. To znamená, že má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel, pohon všech kol xDrive a automatickou převodovku.
Naftový čtyřválec produkuje výkon 184 koní a točivý moment 380 Nm. O to působivější je ale pružnost, s jakou dokáže motor reagovat na sešlápnutí plynového pedálu. Automatická převodovka dokáže přednosti agregátu ještě více zvýraznit, má osm dobře poskládaných rychlostí, řadí hladce a rychle, nejlépe se ale cítí v automatickém režimu.
Nic vám sice nebrání natáhnout své prsty po pádlech, ale v osmi rychlostech se snadno ztratíte, takže před zatáčkou častou přemýšlíte, jestli z šestky potřebujete podřadit o dva nebo o spíš tři stupně. Na druhou stranu může převodovka vydolovat z naftového motoru to nejlepší a držet ho pořád v ideálních otáčkách.
Tomu odpovídá i zrychlení, které je o desetinku lepší než u manuálního šestikvaltu, sprint z nuly na stovku tedy zdolá za 7,4 sekundy, maximální rychlost leží ve 228 km/h. Automatická převodovka ale vyniká ještě jednou věcí, a tou je spotřeba. Díky velkému množství rychlostí se může motor pohybovat v nízkých otáčkách v širokém spektru rychlostí, takže rychlost na dálnici znamená pro motor jen necelých dva tisíce otáček a spotřebu na 5,5 l/100 km.
Příplatkové brzdy fungují skvěle a jsou k neutahání.
Ustáleným (ale svižným tempem) se dá na okresce jezdit bez problémů za pět litrů, ve městě počítejte se sedmi litry. Nezapomínejte přitom na to, že jde o auto s pohonem všech kol, se všemi výhodami a nevýhodami, které z toho pramení. Pokud tedy nutně potřebujete pohon všech kol, připravíte se o příjemný pocit „vytahování“ ze zatáčky díky pohonu zadních kol, na druhou stranu je tady jistota, že během těch několika dní, kdy je na silnicích „kalamitní stav“ vyjedete z garáže.
Do zatáček se trojka vrhá s o něco menším zápalem pro věc, devadesát kilogramů připadajících na pohon všech kol se někde projevit muselo, ale nejde o nic zásadního. V zatáčkách je BMW jisté a poslušně neutrální. Zadní kola mají kvůli pneumatikám run-flat občas tendence odskočit, ale celkově je na tom komfort docela slušně. Může za to i fakt, že M paket u čtyřkolky hraje výhradně na vzhled – podvozek zůstává standardní co do tuhosti i výšky.
Uvnitř je to typický bavorák – útulný, kvalitně smontovaný a se skvělou pozicí za volantem.
Jestli se za agresivnější nárazníky, osmnáctipalcová kola a sportovní interiér vyplatí investovat bezmála 110 000 Kč je otázka do pranice, podívejte se ale do galerie a řekněte – nevypadá najednou jinak usedlá trojka skvostně? Když k tomu ještě připočtete úžasnou barvu Estoril Blue za 21 351 Kč a M sportovní brzdy za 17 797 Kč, zůstane nejeden kolemjdoucí na pochybách, jestli nejde o nový produkt z divize M.
S cenami BMW budete při konfiguraci zápasit neustále, základní sedan z Mnichova začíná na 750 000 Kč s motorizací 316i, naftový dvoulitr přijde na nejméně 902 500 Kč. Náš testovaný kousek se ale zastavil až na částce 1 346 907 Kč. Rozhodně přitom nešlo o konfiguraci „All-In“, ale o docela rozumný výběr výbavy, která k autu pasuje.
Verdikt
Pokud mermomocí prahnete po pohonu všech kol, ani v této kombinaci neuděláte s trojkovým BMW chybu. Se skvělou osmistupňovou automatickou převodovkou dokáže být svižné za všech okolností, přepněte do Eco Pro a můžete bez obav projet Evropu křížem krážem za pár litrů nafty na sto.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1995 |
Kompresní poměr | 16.5:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 90.0 / 84.0 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 135 kw / 184 k v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 380 Nm v 1750 - 2750 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 7,4 s |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 228 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,8 / 4,2 / 4,8 |
Objem nádrže (l) | 57 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4624 |
Šířka (mm) | 1811 |
Výška (mm) | 1429 |
Rozvor náprav (mm) | 2810 |
Provozní hmotnost (kg) | 1595 |
Celková hmotnost (kg) | 2060 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 750 000 Kč (316i) |
Základní cena test. verze | 965 000 Kč (320d xDrive) |
Cena testovaného vozu | 1 346 907 Kč |