BMW 320d xDrive

Typické BMW pohledem dnešní doby, s dieselem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dá se v něm najít ještě kousek mnichovské tradice?
bmw-320d-xdrive.jpgCelá galerie 35 Zdroj: archiv redakce

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI
Silný a úsporný motor; odstupňování převodovky; jízdní vlastnosti

STAROSTI
Osm rychlostí může být pro někoho moc; prostor na zadních sedadlech;

Optikou zarytých fanoušků roztočené vrtule rozhodně nejde o ideální kombinaci motoru a pohonu kol. Ovšem pohledem dnešní doby jde o jednu z nejčastějších kombinací, v jaké ho na našich silnicích potkáte. To znamená, že má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel, pohon všech kol xDrive a automatickou převodovku.


Naftový čtyřválec produkuje výkon 184 koní a točivý moment 380 Nm. O to působivější je ale pružnost, s jakou dokáže motor reagovat na sešlápnutí plynového pedálu.  Automatická převodovka dokáže přednosti agregátu ještě více zvýraznit, má osm dobře poskládaných rychlostí, řadí hladce a rychle, nejlépe se ale cítí v automatickém režimu.

Nic vám sice nebrání natáhnout své prsty po pádlech, ale v osmi rychlostech se snadno ztratíte, takže před zatáčkou častou přemýšlíte, jestli z šestky potřebujete podřadit o dva nebo o spíš tři stupně. Na druhou stranu může převodovka vydolovat z naftového motoru to nejlepší a držet ho pořád v ideálních otáčkách.

Tomu odpovídá i zrychlení, které je o desetinku lepší než u manuálního šestikvaltu, sprint z nuly na stovku tedy zdolá za 7,4 sekundy, maximální rychlost leží ve 228 km/h. Automatická převodovka ale vyniká ještě jednou věcí, a tou je spotřeba. Díky velkému množství rychlostí se může motor pohybovat v nízkých otáčkách v širokém spektru rychlostí, takže rychlost na dálnici znamená pro motor jen necelých dva tisíce otáček a spotřebu na 5,5 l/100 km.


Příplatkové brzdy fungují skvěle a jsou k neutahání.

Ustáleným (ale svižným tempem) se dá na okresce jezdit bez problémů za pět litrů, ve městě počítejte se sedmi litry. Nezapomínejte přitom na to, že jde o auto s pohonem všech kol, se všemi výhodami a nevýhodami, které z toho pramení. Pokud tedy nutně potřebujete pohon všech kol, připravíte se o příjemný pocit „vytahování“ ze zatáčky díky pohonu zadních kol, na druhou stranu je tady jistota, že během těch několika dní, kdy je na silnicích „kalamitní stav“ vyjedete z garáže.

Do zatáček se trojka vrhá s o něco menším zápalem pro věc, devadesát kilogramů připadajících na pohon všech kol se někde projevit muselo, ale nejde o nic zásadního. V zatáčkách je BMW jisté a poslušně neutrální. Zadní kola mají kvůli pneumatikám run-flat občas tendence odskočit, ale celkově je na tom komfort docela slušně. Může za to i fakt, že M paket u čtyřkolky hraje výhradně na vzhled – podvozek zůstává standardní co do tuhosti i výšky.


Uvnitř je to typický bavorák – útulný, kvalitně smontovaný a se skvělou pozicí za volantem.

Jestli se za agresivnější nárazníky, osmnáctipalcová kola a sportovní interiér vyplatí investovat bezmála 110 000 Kč je otázka do pranice, podívejte se ale do galerie a řekněte – nevypadá najednou jinak usedlá trojka skvostně? Když k tomu ještě připočtete úžasnou barvu Estoril Blue za 21 351 Kč a M sportovní brzdy za 17 797 Kč, zůstane nejeden kolemjdoucí na pochybách, jestli nejde o nový produkt z divize M.

S cenami BMW budete při konfiguraci zápasit neustále, základní sedan z Mnichova začíná na 750 000 Kč s motorizací 316i, naftový dvoulitr přijde na nejméně 902 500 Kč. Náš testovaný kousek se ale zastavil až na částce 1 346 907 Kč. Rozhodně přitom nešlo o konfiguraci „All-In“, ale o docela rozumný výběr výbavy, která k autu pasuje.

Verdikt
Pokud mermomocí prahnete po pohonu všech kol, ani v této kombinaci neuděláte s trojkovým BMW chybu. Se skvělou osmistupňovou automatickou převodovkou dokáže být svižné za všech okolností, přepněte do Eco Pro a můžete bez obav projet Evropu křížem krážem za pár litrů nafty na sto. 

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1995
Kompresní poměr16.5:1
Vrtání x zdvih (mm)90.0 / 84.0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)135 kw / 184 k v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)380 Nm v 1750 - 2750 ot./min.
0-100 km/h (s)7,4 s
Nejvyšší rychlost (km/h)228
Spotřeba paliva (l/100 km)5,8 / 4,2 / 4,8
Objem nádrže (l)57
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4624
Šířka (mm)1811
Výška (mm)1429
Rozvor náprav (mm)2810
Provozní hmotnost (kg)1595
Celková hmotnost (kg)2060
Ceny
Základní cena modelu750 000 Kč (316i)
Základní cena test. verze965 000 Kč (320d xDrive)
Cena testovaného vozu1 346 907 Kč
21.4.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist