BMW 320d xDrive Touring (2013)

BMW řady 3 s karoserií kombi, turbodieselem a pohonem všech kol, to zní jako klasický evropský bestseller.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI
Automatická převodovka, vyváženost, schopnost maskovat hmotnost

STAROSTI
Horší dynamika ve vyšších rychlostech

Od doby, kdy inženýr Max Reisböck přeměnil trojkového bavoráka za vraty své soukromé dílny v kombík, uběhlo již mnoho vody. Jeho garážový počin je ale stále jedním z těch neúspěšnějších, které kdy byly převedeny do sériové výroby. Tehdy jen chtěl spojit skvělé jízdní vlastnosti BMW řady 3 E30 s trochou praktičnosti navíc. Tento recept funguje dodnes a podle něj je upečeno i BMW 320d xDrive Touring, které stojí uprostřed nabídky naftových motorů.

DOPORUČUJEME: BMW 330d Touring

Turbodiesel o výkonu 184 koní při 4000 ot./min a točivém momentu 380 Nm, který je dostupný v rozmezí od 1750 do 2750 ot./min, vybízí spíše k šetření. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou si drží slušnou spotřebu. K oficiálním údajům si přičtěte nějaký litr navíc, při dálničním tempu ale není problém vejít se pod sedm litrů a ani expresní přesuny po Autobahnu se příliš neprodraží. Nad 180 km/h ale začne motor trochu lapat po dechu a říkat si větší příděl paliva.Na pohodlné předjíždění má ale síly akorát dostatek. Občas mu chybí nenucenost podání výkonů, kdy hmotnost 1660 kg, zejména v přímce, pocítíte. V zatáčkách ale dokáže umě zamaskovat svou lehkou nadváhu. Do zatáček se přední náprava vrhá s nadšením, s přirozenou lehkostí, kterou mu dodává rovnoměrné vyvážení a nízko položené těžiště. Tuto genetickou informaci si přenáší z generace na generaci a ani postupná evoluce ji nezastře, přestože auto časem trochu zpohodlnělo.


BMW 320d xDrive Touring slibuje skvělé svezení v kombinaci s praktičností.

K tomu přispívá také dobrá volba kol. Pneumatiky o rozměru 225/50 R17 díky svému vysokému profilu dokáží absorbovat většinu ošklivých nerovností a přeplouvat přes ně s lehkostí, zároveň však bez vágnosti a nejistoty v zatáčkách. Pochybovat o naladění podvozku u BMW hraničí skoro s urážkou. Neměl jsem navíc ani dojem, že by autu malá kola a bez M paketu, neslušela.

Čímž se dostávám k výbavě. Základní Sport Line bez koženého čalounění působí trochu ochuzeným dojmem. Látková sedadla jsou pohodlná, tradičně široce nastavitelná (vytahovací stehenní opěrka je skvělá) a nízko zapuštěná, což kromě ideální řidičské pozice navozuje příjemný pocit útulnosti. Na omak nepříliš hodnotně ale působí hlavice voliče převodovky a volant, který alespoň svým tenkým věncem dobře padne do ruky.


Systém iDrive a páčky pod volantem vyžadují zvyk, jinak je ergonomie prvotřídní.

Stále také nemohu přijít na chuť „digitálním“ páčkám směrovek a stěračů bez aretace, ale je to jen síla zvyku. Mnohem důležitější je, že prostředí uvnitř zvelebují kvalitní materiály, precizní zpracování a dobré odhlučnění. Absolvoval jsem cestu na závody Amater Cup ve Vysokém Mýtě, což znamenalo brzké vstávání, kdy jsem se do auta skutečně těšil, a pozdní noční příjezd domů, kdy jsem si nemohl v tu chvíli přát lepšího společníka.Možná je trochu škoda, že tohle prohlašuji zrovna o trojkové řadě, která byla vždy etalonem třídy kompaktních sportovních sedanů/kombíků. Ve své poslední inkarnaci přišla o část své orientace směrem k nadšený řidičům, ale ve chvíli, kdy se přede mnou zaklikatila silnice plná záplat, stále jsem naplno pocítil typické DNA, které k BMW patří, a které by mne dokázalo přesvědčilo o tom, abych si jej vybral před Mercedesem C220 CDI i nebo Audi A4 2.0 TDI.

DOPORUČUJEME: BMW 320d vs Audi A4 2.0 TDI vs Mercedes C220 CDI

Přestože oproti konkurentům stojí nepatrně víc s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou automatickou převodovkou zaplatíte 1 065 200 korun. Ve výbavě Sport dostanete nezbytné nutnosti, od osmi airbagů, mlhovek, dvouzónové automatické klimatizace, elektricky ovládaného víka kufru a bezklíčového startování až po stop/start systém. Připlácet je třeba za adaptivní podvozek (28 250 korun), navigaci (63 925 korun), head-up displej (25 150 korun), konektivitu Bluetooth (7700 korun), sportovní sedačky (14 125 korun) nebo displej s rozšířenými možnostmi zobrazení pod rychloměrem (4375 korun).

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Verdikt
BMW 320d xDrive Touring je takové, jak můžete očekávat od modelu postaveného přesně uprostřed nabídky – ideální volba, jak se dobrat k prémiovému naftovému kombíku. Splní přesně to, co od něj očekáváte – má dost síly, spotřebu si drží velmi dobrou, kufr pojme dost nákladu a svému řidiči poskytne takový ten dobrý pocit z řízení. Prostě rozumná zlatá střední cesta.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1995
Kompresní poměr16,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)90,0 x 84,0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/50 R17
Pneumatiky vzadu225/50 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)135 / 184 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)380 v 1750 - 2750 ot./min.
0-100 km/h (s)7,7
Nejvyšší rychlost (km/h)222
Spotřeba paliva (l/100 km)6,0 / 4,1 / 4,9
Objem nádrže (l)57
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4624
Šířka (mm)1811
Výška (mm)1429
Rozvor náprav (mm)2810
Provozní hmotnost (kg)1660
Celková hmotnost (kg)2135
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1600
Zavazadlový prostor (l)495
Ceny
Základní cena modelu795 000 Kč
Základní cena test. verze1 010 000 Kč
Cena testovaného vozu1 058 300 Kč
15.8.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist