BMW 230i Cabrio: Dokonalý výletník

Vyzkoušeli jsme lehce modernizovaný nejmenší kabriolet z nabídky BMW. Jaký je? Skvělý!
img_6452-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: archiv redakce

Foto: Lukáš Volšický

Horké dny plné slunce k letošnímu létu patří a jízda s otevřeným nebem nad hlavou nemá konkurenci. S touto myšlenkou jsem se rozhodl vyzkoušet nejmenší kabriolet z nabídky BMW, ale k mému zklamání jsem v jinak propršeném týdnu stihl hezkých dnů jen pár. A jaká byla jízda s větrem ve vlasech během nich?

Nabídka BMW obsahuje hned několik různě velkých kabrioletů, mezi nimiž není řada 2 žádným nováčkem a zastává pozici nejmenšího možného výběru. Minulý rok však prošla modernizací, v jejímž rámci jsou změny vnějšku jen minimální. Přídi dominují větší ledvinky, vedle nichž se usadily standardní Bi-LED světlomety s novou grafikou a decentního přepracování se dočkaly i zadní svítilny. BMW pak rozšířilo nabídku příplatkových litých kol.

V interiéru jsou změny o něco výraznější, mezi nimiž dominuje nová přístrojová deska doplněná vodorovným dekorem. Na první pohled je vše ostatní při starém. Sdružený ovladač infotainmentu iDrive je stále na svém místě, ale displej umístěný ve středu palubní desky v rámci navigace Professional nabízí nové dotykové ovládání. Chvalitebnou vlastností infotainmentu je i vestavěná SIM karta, za jejíž pomoci navigace dokáže stáhnout a zobrazit aktuální dopravní komplikace na silnici před vámi.

Námi zvolené BMW 230i Cabrio snaží zastat pozici plnohodnotného auta, jelikož ve svém interiéru nabízí prostor pro čtveřici pasažérů. Zadní sedadla jsou ale spíše nouzová a skutečně obsazená budou jen zřídka, jelikož nedisponují velkým prostorem pro nohy cestujících. Šikovnější volbou se tak stává nasadit větrný deflektor natrvalo a užívat si jízdu s nebem nad hlavou pouze ve dvou. V takovém případě se totiž interiér stává bohatě prostorný a nabízí úžasný komfort na dlouhých cestách.

Pohodlí není nijak omezováno absencí pevné střechy, protože i se staženými okny nijak zvlášť neotravuje hluk obtékajícího vzduchu. Jízda se staženou střechou a okny vytaženými nahoru je doslova „odhlučněná“ i ve vyšších rychlostech. Elektricky ovládaná střecha se složí do vlastní schránky v zavazadlovém prostoru za 20 sekund a umožňuje manipulaci za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Modelové označení 230i může v milovnících starších BMW probouzet myšlenku na třílitrový řadový šestiválec, ale ve skutečnosti se i řada 2 vydala směrem ostatních modelů značky. Pod kapotou se tak nachází čtyřválcový turbem přeplňovaný dvoulitr disponující výkonem 252 koní při 5 200 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů, který je dostupný už od 1 450 otáček. S těmito parametry šikovně pracuje příplatkový osmistupňový automat ZF, jež motoru při nízkých rychlostech jízdy dovoluje převalovat se lehce nad volnoběhem.

Jízdní dynamika je s velkou porcí výkonu opravdu slušná, jelikož motor nemá problém hýbat s vysokou hmotností kabrioletu, která se pohybuje okolo 1,65 tuny. Přítomnost turbodmychadla vytváří kromě hnací síly i příjemnou akustickou kulisu. Přeplňovaný dvoulitr má hluboký zvuk doplněný syčením turbodmychadla a pliváním do výfuku při jeho deceleraci po uvolnění plynu. Přestože motor rád táhne, jako nadšenému řidiči mi vadí až příliš plochá výkonová křivka, kvůli níž jednotka nenabízí radostný pocit z gradování výkonu, protože pocitově táhne pořád stejně.

Už karoserie kabrioletu předurčuje mnou testovanou dvojku určitému typu použití. Otevřené 230i totiž nejvíce vyhovuje středně rychlé tempo, při němž nejste ani brzdou v provozu, ani závodníkem utrženým ze řetězu. Pohodlný, ale tužší podvozek bez problému sbírá většinu nerovností a zároveň poskytuje dostatek jistoty ve městě i mimo něj. Při svižnějším ježdění na okreskách se ale výrazně projevuje vyšší hmotnost vozu, která je znát hlavně při brzdění, kdy se velké ocelové kotouče perou s mohutnou masou.

Po přepnutí do sportovního režimu auto příjemně ztuhne – v řízení je cítit větší odpor, podvozek se přitvrdí, odezva na plynový pedál se zrychlí, motor je lépe slyšet a převodovka řadí s umělým kopnutím zdůrazňujícím ostrou jízdu. Bavorák se v takovém nastavení snadno vede po různě zakroucených silnicích.

BMW 230i Cabrio je v závěru opravdu povedený kabriolet. Zvolený stupeň motorizace nabízí dostatek síly pro každodenní použití, aniž by si následné celkové nastavení auta vybralo svou daň na pohodlí. Ačkoliv dokáže nabídnout pobavení při sportovní jízdě, více mu vyhovuje svižnější tempo, které z něj dělá příjemného společníka na letní výlety ve dvou lidech.

18.9.2018 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist