BMW 2 Coupé (F22): do nejmenších detailů, 50 fotek a bude i samosvor

Mnichovská postupka je tímto kompletní. BMW představením zbrusu nové řady 2 vyplnilo poslední mezeru mezi jedničkou a sedmičkou.

Pokud jste nás pozorně sledovali posledních pár dnů, dost možná máte dojem, že vám k novému BMW řady 2 už nebudeme mít co říct a ukázat. Nejdříve jsme vám díky předčasně zveřejněným podkladům mohli detailně představit fotografie i technická data nejvýkonnější varianty M235i a posléze jsme vám blíže popsali také zbytek jednotlivých motorizací. Uznáváme, že někomu bez bližšího vztahu k mnichovské značce to může připadat naprosto dostatečné, BMW ale dnes v noci vydalo kompletní tiskovou zprávu i se spoustou fotek a po rychlé prohlídce materiálů jsme si jisti, že jsme ani zdaleka nenapsali vše.

Začít bychom mohli třeba tím, co možná nemusí být všem zřejmé, ač jsme si mysleli, že opak je pravdou. Nové kupé řady 2 je prozatím postaveno na upravené platformě stávající jedničky, a tudíž ještě zůstává u klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jak na tom bude jeho nástupce, můžeme zatím jen hádat, je ale více než pravděpodobné, že půjdou tradice stranou a podobně jako chystaná druhá generace crossoveru X1 či nové 1 GT dorazí s poháněnou přední nápravou. Ale zpátky do přítomnosti…

Nová dvojka narostla oproti hatchbacku řady 1 o 108 milimetrů, větší téměř ve všech směrech je však i ve srovnání se svým předchůdcem, BMW 1 Coupé z roku 2007. Novinka je dlouhá 4432 mm (+ 72 mm), široká 1774 mm (+ 32 mm) a vysoká 1418 mm (- 5 mm). Rozvor náprav byl prodloužen z 2660 na 2690 mm a zvětšil se též rozchod – o 41 mm vpředu na celkových 1521 mm a 43 mm vzadu na výsledných 1556 mm. Relativně svébytný design karoserie se postaral o aerodynamický odpor vzduchu Cd 0,29 platný pro model 220i.

S přifouknutím vozu se konstruktérům podařilo vylepšit kromě jiného též prostorové podmínky v kabině i zavazadelníku. Cestující na předních sedadlech mají navzdory snížení výšky více místa na hlavu (o 19 mm), zatímco těm vzadu přibylo v podélném směru 21 mm pro kolena. Základní objem zavazadlového prostoru se zvětšil z 370 na 390 litrů, přičemž jej lze dále zvětšit sklopením zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40. O kolik, to BMW jaksi neupřesnilo.

Jak už bylo napsáno v dřívějších článcích, v tuto chvíli víme, že se pod přední kapotou dvojky objeví pět motorizací, toho dvě benzínové. Většinu dat jsme už zveřejnili, takže to vezmeme jen telegraficky. Zážehovým základem je dvoulitrové turbo 220i, které má 184 koní, 270 Nm, se šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem zvládne stovku za 7,0 s a jezdí maximálních 235, respektive 230 km/h bez spojky. Průměrná spotřeba se bude podle použitých pneumatik, hmotnosti závislé od výbavy (bez eurobalastu od 1350 do 1365 kg) a převodovky pohybovat od 5,7 do 6,3 litru na 100 km.

Pro M235i platí 326 koní, 450 Nm, 5,0, respektive 4,8 sekundy ve prospěch automatu, identických 250 km/h a spotřeba 8,1 anebo 7,6 litru. Váha modelu s manuálem činí 1455 kg, eMko s dvojicí pedálů pak váží 1470 kg (opět data bez povinné papírové zátěže 75 kg).

Všechny tři diesely budou dvoulitrové a jejich číselné odstupňování signalizuje výkonové stupně. Nejslabší 218d disponuje 143 koňmi, 320 newtonmetry, stovku dá za 8,6 nebo 8,9 vteřiny, jezdí nejvyšší rychlostí 213 km/h bez ohledu na převodovku a „žere“ od 4,2 do 4,5 litru. Prostřední 220d nabídne 218 koní, 380 Nm, čas akcelerace z 0 na 100 za 7,2, případně 7,1 s, k tomu 230 km/h a spotřebu v rozsahu od 4,2 do 4,8 litru na sto kilometrů. Vrcholný naftový motor má stejně jako špičkový benzín dvě turbodmychadla, které zde, ve spojení se čtyřmi válci dodají 218 koní, až 450 newtonmetrů a k tomu dostanete výlučně automat od ZF. BMW říká, že 225d sprintuje z místa na stovku za 6,3 sekundy, pojede 242 km/h a vedle toho bude z nádrže brát jen 4,7 l/100 km.

Podvozek využívá vpředu vylepšený MacPherson, vzadu pro změnu pracuje osvědčená pětiprvková náprava a jednotícím detailem pro každý závěs kola je hliníková slitina, ačkoli BMW blíže nedefinuje, kde všude ji použila. Co se týče samotného nastavení šasi, mnichovská automobilka nabídne značnou rozmanitost. Kromě výchozího podvozku bude za příplatek už tradičně k mání paket M Sport zahrnující kromě jiného 17palcová kola, specificky nastavené odpružení snižující světlou výšku o 10 mm, jiné nárazníky, prahové nástavce, chromované koncovky výfuku a přední sedadla s lepším bočním vedením. K balíčku M Sport bude kromě jiného k mání rovněž vylepšený brzdový systém zahrnující větší kotouče a k tomu čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístkové brzdiče vzadu lakované tmavě modrým odstínem. Aby toho nebylo málo, oddělení M Performance bude zájemcům dodávat ještě větší odvrtávané kotouče a k tomu jako poznávací znamení červené, oranžové anebo žluté třmeny.

Tím však výčet továrního tuningu nekončí. BMW za příplatek namontuje adaptivní podvozek v kombinaci se zavěšením M Sport, které také snižuje světlou výšku o deset milimetrů a přidává už v základu tužší naladění pružin i stavitelných tlumičů. Posledním stupněm je sportovní zavěšení od M Performance rozpoznatelné podle červených pružin snižujících podvozek o 20 mm. Zákazník bude moci za příplatek získat řízení s variabilním převodem (pro M235i standard), naopak součástí sériové výbavy se stane systém Active Differential Brake pracující jako elektronická náhražka samosvoru a fungující i po deaktivaci stabilizačního programu.

Pokud vám je líto poctivého mechanického samosvorného diferenciálu, nesmutněte. BMW M235i (sériově osazené šestistupňovým manuálem se zkráceným řazením, osmnácti respektive devatenáctipalcovými kovanými koly či mazáním se suchou vanou) je mít bude. Z oficiálního sdělení se nedá exaktně vyčíst, jestli automaticky anebo za další doplatek, z textu se nicméně zdá, že jej bude mít každý jeden vůz.

Uvedení BMW řady 2 na trh proběhne v březnu příštího roku, verze 218d a 225d by však měly mít mírné zpoždění a prodeji se objeví až v květnu. Přestože automobilka nic ještě nepotvrdila, v dohledné době rozšíří seznam modelů též M235i s pohonem všech kol xDrive a samozřejmostí je i Cabrio, ačkoli to podle kolegů z Autocaru nedorazí dříve než ve druhé polovině roku 2014.

25.10.2013 10:48| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist