beran-staceni-kilometru-jako-trestny-cin.jpg

Beran: Stáčení kilometrů jako trestný čin?

poradna

Takzvané „stáčení kilometrů“ na tachometru jako zvláštní trestní čin? Ministerstvo dopravy si opět pohrává s takovou myšlenkou.

Diskuze

32 komentářů

    Kuban

    Přesně tak to vnímám i já.. Samotný fakt, že najeté kilometry, alibismus prodejce v podobě stavu tachometru by byl i relativně zkousnutelnou veličinou, zvláště u hodně staré a hodně ojeté mrdky. Ovšem u relaitně mladého vozu je mnoho věcí co bojuje proti kupujícímu…

    A) bazary odmítají poskytnou důkladnou prohlídku vozidla nebo se jí velmi kvalitně brání (však on se když tak najde jinej vůl co si to vezme bez řádné prohlídky) – nemluvím jen o interiéru, myslím i podvozku

    B) dále pak zkušební jízda, která se koná jen na vybraných okruzích kolem komína o chování a stavu vozu neřekne nic, zpravidla nechci zkoušet chování vozu na hranici jeho možností, ale třeba prudší zabrždění, i prudší akceleraci, včetně zatížení nápravy mírným slalomem bych rád, ale s takovou mne prodejce hned napadne a bude mě chtít vyhodit z vozu snad né i žalovat co si to dovoluju.

    jak se proti těmto faktům bránit? to opravdu nevím!!!

    Steve

    To je prostě politika jak se zalíbit výrazné části populace, která se o sebe neumí starat a chce to po státu a za to mu poslušně odvádí daně a hazí ty správné lístky do uren… Je uplně jedno jestli se to týká přetočených tachometrů (nutí snad někdo ty lidi aby vozidlo u kterého mají pochybnosti kupovali…) nebo aktuálního téma „šmejdů“ kdy plebs volá po zákazu předváděcích akcích ale ten samej plebs na ně furt leze, protože chce dostat sušenku zadarmo… nebo třeba hlasité reklamy, jako by snad byl někdo nucen na TV koukat… jsem z takových lidí a politiků už zoufalej a nepřekvapí mě už vůbec nic.

    Tomek

    nejsem plebs, stará auta nekupuji a na prodejní akce a přesto volám po zákonech, které by trestali použití manipulativních technik a nátlakových metod, stejně jako uvádění nepravdivých informací.
    Namyšlení lidé v plné síle si často myslí, že je nikdo podvést nemůže a že jim se nemůže nic stát… zkuste si po pravdě přiznat, že i vy občas podlehnete stejně jako ti chudáci něčemu pro vás příjemnému, ačkoliv víte že by jste neměl … panák navíc, ačkoliv brzo ráno vstáváte, pěkně prorostený bůček, sexík se svůdnou kočkou, zakázené cigárko nebo doutník … atd. . Jen si zkuste vybavit nějaké faux pas nebo okamžiky, kdy jste byl rád že vás nikdo neviděl … každý máme něco takového a nesnažte se mi tvrdit že ne, hrát si na svaté a dokonalé je iracionální.

    Tomek

    dříve dokud jsem kupoval starší vozy jsem považoval za řešení mít s sebou automechanika. Je to asi náhoda že všechny vozy co jsem si vybral sám byly lepší než ty, co mi vybral mechanik.
    U relativně mladých vozů bych považoval stav km za dobrou informaci… přece jen 2-3 roky starý vůz s 250tkm na dálnici a vystavený se stavem 50tkm vyžaduje trochu odlišný přístup, ačkoliv ani takového vozu by se kupující nemusel bát. U tsaré herky je to jedno, tam už opravdu rozhoduje jen stav …

    lojza

    Zkus se na to podívat z opačné strany rozdělení intelektuálních schopností. Jestliže máš IQ vysoce přes průměrných 100, tak asi bude existovat skupina lidí která musí mít pod tento průměr. Jinak by ten průměr nebyl, že. A to, co je pro tebe brnkačka, s tím oni zápasí. Ergo kladívko, pokud nechceš, aby zloději s IQ nad průměrem, škubali občany s IQ pod průměrem, tak by asi byla na místě nějaká elementární ochrana. Já sice chápu, že z tvého hlediska jsou přetočené tachometry bezvýznamné, neboť ty si můžeš koupit nová auta. Ale uvaž, že ta skupina s nižším IQ na ně nikdy nevydělá a je odkázána na, třeba tebou, ojetá auta. Už jen z hlediska rozvodů, brzd, spojky a náplní, by bylo korektní sdělit jim skutečný stav kilometrů. A pokud tyhle základní informace prodávající nedokáže vtělit do kupní smlouvy, tak to pro mě není obchodník, ale podvodník. Jsme tady snad v evropské civilizaci a ne na arabském trhu.

    Baf

    Co takhle říct, že prodej auta se stočeným tachometrem je trestný a prodávající buď za stav ručí a nebo ve smlouvě napíše, že vozidlo má stočený tachák? Cena stočených by kvůli té povinnosti šla dolů…

    Kuban

    Jasně. Jenže mě bývá možnost si vůz řádně prolousknout často upírán. Tedy spíše omezován. Né jsem nikdy neslyšel, ale nátlak a protivnost ano, což mne nakonec prostě odradí… Teď zrovna vybírám přítelkyni nějaké vozítko do města na nějaký krátký čas, protože Praha je dementní město, kde s drahým fárem jezdit je o prachy/plechy… A nestačím se divit jaký přístup prodejci mají….. Ale úplně největší odpor cítím u prodejců se škodovkama… Docela chápu proč.

    Kuban

    rád bych jen doplnil, že inteligentní člověk nemusí být znalec automobilů a i takovému vnutíš podvod jako nic….

    smutné je, že bazary jsou připravené na kupující, kupující na bazary nikoliv… Už jen jejich klamné manipulování s reklamama, akční nabídky při financování úvěrem, které vyjdou dráž než když si to na úvěr vezmeš z klasické neslevněné ceny a jiné paštiky…. Pak několikalevelový smlouvající postup s manažerem, manažerem manažera atpd, kdy najednou slevují a slevují, ale to musíš mít sakra koule….

    nemluvě o tom, že prodávající prodávají mnohdy to, co na autě mnohdy nebývá, chyby v popisech vozidel, nepřesnosti….

    prostě jsou to všechno zákeřné praktiky, strategie je klientovi říct co nejméně, nejlépe nic o historii a at se případně ptá….

    to je opravdu středověk- neboli amerika…
    🙁 A ano, nebaví mě to už vážně… Ale já už sem odrzl při jednání s bazarníky…. člověk musí být hajzl a neústupný aby nepřeplatil za podvod… smutné.

    Kuban

    U mnohých vozidel ale opravdový stav km nezjistíš….

    mám na mysli staré felicie či fábie, které dělají 60% celorepublikového bazarového byznysu…

    romann

    trestný čin a co jiného? stočením tachometru vznikne škoda ve statisících kč a oni stále neví jestli by to měl být trestný čin?

    Bambus

    Na výše popsaném, jste ale přece vydělal vy. Auto jste nekoupil nátlaku jste nepodlehl a nakonec si koupil auto jinde. Pokud takových jako vy bude víc, prodejce časem nebude mít na koho tlačit a zkrachuje. Myslím, že se tomu říká svobodný trh. Kdo vás nutí chodit kupovat auto zrovna do bazaru?
    Každý obchod je hra, pokud se bojíte prohrát, tak je možná lepší vůbec nezačínat. Nebo si sežeňte někoho, kdo hrát umí a pak se bavte sledováním hry.

    Bambus

    Opět. Úvaha s IQ je správná.
    Na základě čeho ovšem chcete ospravedlnit zásah do svobod ostatních mi pořád není jasné.
    Za předpokladu, že jsou „obětmi“ předváděcích akcí povětšinou důchodci, proč nenecháte jejich potomky aby bojovali proti šmejdům? Jak už ostatně činí v médiích.
    I u nových aut je jiná cena v hotovosti a jiná při financování. Nevidím na tom nic špatného. To že si někdo neumí vynásobit výši splátky počtem měsíců splácení je smutné ale je to jen jeho chyba. Nikoliv důvod pro omezování svobod ostatních.

    Sova

    To už ale mluvíte o něčem úplně jiném. U financování máte všechny informace k dispozici a pokud si to neumíte dát dohromady, to je vaše mínus. Článek je o stáčení kilometrů a pokud se nepletu, tak dle návrhu zákona nemá být trestný pouze prodej stočeného vozidla, ale i to stáčení samotné. Tím myslíte ten zásah do svobod ostatních? Že si můžu na autě stočit kilometry jak chci? Ale jaký jiný bych k tomu měl mít důvod, než někoho podvést.

    Wikidy

    V jednom zavedeném (12 let pod stejným vedením a na stejném místě) autobazaru pracuji už třetím rokem, nikdy jsem neviděl, že by byl problém nechat auto prohlédnout na heveru / mechanikem / napíhnout na diagnostiku, a je jedno, esli auto za 30k nebo za 300k… chce to jen hledat 🙂

    Wikidy

    Jako prodejce ojetých vozidel můžu říct jediné : 80% ZÁKAZNÍKŮ AUTOBAZARŮ SI PŘEJE BÝT PODVEDENO!!! Pokuď mám na bazaru OCT II 1.9 TDi 77 kW z roku 2007 s najetými 250.000 km a s plnou serviskou od autorizovaného servisu, tak kolem toho všichni chodí a kroutí nosem, že to má moc najeto. A na druhou stranu, pokuď má najeto 120.000 km poctivých, tak je zase drahé a jdou si za kopec koupit stočeného sráče bez servisky, který je o 15.000,- levnější. Dokuď se lidi budou chovat jako debilové, do té doby budou nadávat, že je ten který bazar podvedl. HOWG!

    Wikidy

    Jako prodejce ojetých vozidel můžu říct jediné : 80% ZÁKAZNÍKŮ AUTOBAZARŮ SI PŘEJE BÝT PODVEDENO!!! Pokuď mám na bazaru OCT II 1.9 TDi 77 kW z roku 2007 s najetými 250.000 km a s plnou serviskou od autorizovaného servisu, tak kolem toho všichni chodí a kroutí nosem, že to má moc najeto. A na druhou stranu, pokuď má najeto 120.000 km poctivých, tak je zase drahé a jdou si za kopec koupit stočeného sráče bez servisky, který je o 15.000,- levnější. Dokuď se lidi budou chovat jako debilové, do té doby budou nadávat, že je ten který bazar podvedl. HOWG!

    Wikidy

    Jako prodejce ojetých vozidel můžu říct jediné : 80% ZÁKAZNÍKŮ AUTOBAZARŮ SI PŘEJE BÝT PODVEDENO!!! Pokuď mám na bazaru OCT II 1.9 TDi 77 kW z roku 2007 s najetými 250.000 km a s plnou serviskou od autorizovaného servisu, tak kolem toho všichni chodí a kroutí nosem, že to má moc najeto. A na druhou stranu, pokuď má najeto 120.000 km poctivých, tak je zase drahé a jdou si za kopec koupit stočeného sráče bez servisky, který je o 15.000,- levnější. Dokuď se lidi budou chovat jako debilové, do té doby budou nadávat, že je ten který bazar podvedl. HOWG!

    Třeba ten, že jsem fanda do aut a koupím si například lepší budíky z jiného modelu a nemám možnost nechat si nastavit stav tachometru který by odpovídal skutečnému stavu. Stejně tak při výměně budíku za nový z důvodu poruchy.
    Jedná se o zásah do svobod osob a podnikatelů, kteří tuto úpravu umožňují.

    Marty

    Bohužel s tímhle musim souhlasit. Já dělám v operativním leasingu, takže předmětem naší činnosti je i prodej řádně vrácených vozů. 99% našich vozů jsou po jediném majiteli a s jasnou servisní historií, kterou jsme schopni dokládat servisní knihou, fakturami atd atd. Stáčením kilometrů se bohužel neživíme a proto prodáváme vozy se skutečnými nájezdy, které jsou samozřejmě vyšší, než je v ČR obviklé. Vozy musíme prodávat pod cenou, protože jinak by si je nikdo nekoupil. Máme samozřejmě i několik zkušeností, kdy si od nás vůz koupí autobazar, kilometry stočí a do týdne prodává vůz s polovičním nájezdem o 50.000,- dráž. Pokud je to opravdu to, co lidé chtějí, je to jejich blbost a žádný zákon to nevyřeší.

    petr

    Pokud si někdo sám vyměňuje budíky a neumí si zajistit nastavení tachometru, tak to není fanda, ale pindík. Při výměně budíků v autorizovaném servisu to nastaví sami a bez ptaní. To vím z vlastní zkušenosti s Fiatem GP v servisu v Ořechu. Ale nebuďme tak úzkoprsí. Mně by úplně stačilo, aby byl stav najetých kilometrů uveden v kupní smlouvě, jak píše o kus výš lojza.

    XXX

    přelepování data trvanlivosti u potravin, běžný zákazník to většinou opravdu zjistí až když výrobek má (a někdy ani pak ne)
    Že je náš zákoník celkem úmyslně právní bordel to je jiná otázka pro kterou je novej zákon jako plácání do vody a většinou problém neodstraní. Těžko říct, je-li to úmysl a nebo neschopnost, spíš se přikláním k tomu prvému, protože v chaosu se dají vyvolení vysekat téměř ze všeho, slušní občané mohou být utopeni na lžíci vody a paraziti jako právníci bez jakékoliv odpovědnosti mají o to větší žně.

    Wikidy

    100% souhlas, ani nemusí stáčet kilometry, stačí, když fixluje DPH, tudíž ten, kdo vozy prodáva poctivě a DPH platí, je s cenou o 20% výš a nemá šanci to samé auto prodat.

    veny

    Pokud bude veřejně zpřístupněna databáze podle VIN a z technických kontrol vozidel, tak snad je každému jasné, že je po podvodech, alespoň co se týká vozidel, která prošla stanicí technické kontroly v ČR.Pokud by bylo vidět dle jednotlivých roků kolik auto mělo najetých km,tak není možné,aby český bazarový šmejdi prodávali auto které mělo na TK 200tis km s najetými 110tisíci km. Ale znamená to,že to blbé ministerstvo musí chtít.Za pět roků je po podvodech .

    Bambus

    A kdo vám brání se s prodávajícím dohodnout na tom, že do smlouvy uvede počet najetých km místo stavu tachometru?
    A kde si ten fanda zajistí nastavení tachometru pokud ho autorizovaný servis odmítne? Zkuste se přeptat třeba u Fordu…

    Tomek

    milý pane, kdyby jste vy bazarníci a a majitelé podvodníčci masově nestáčeli, zákazník by dobře věděl, jaký je běžný stav tachometru 6ti letého auta. V tom co píšete je kus pravdy minimálně v tom, že se zákazník vysoké kilometráže leká a někdy docelaq zbytečně. Jestli máte své zákazníky za debily, pak zcela zapadáte do aktuálního stavu ziskuchtivého prohnilého českého bazarnictví. Zkuste se na to podívat očima laika, který o autech a úúměře mezi stavem a km neví nic a jen srovnává teoretická čísla… a pokud s sebou nemá mechanika, nikdo mu neřekne pravdu (z mé zkušenosti se spíš snaží i dost špatný stav okecat, že je to vlastně v pohodě…) a i u relativně dobrého auta při podpisu smlouvy podepíše, že je auto vlastně téměř na odpis, aby nebylo možné nic reklamovat.

    Kuban

    ano, ale to že externí reklamy uvádějí mnohdy jen tu cenu nevýhodně zvýhodněnou je to co mám na mysli!

    logicky považuji za podvod, označovat za slevu, nebo akci nebo výhodu to, co je dražší! Jsou to dvě protichůdné věci…

    todle vnímám jako klamnou reklamu a právě v tomto volám po zásahu státu…. Já si na to sice pozor dávám, ale přinejmenším mě to jen obtěžuje…..

    Protože tyhle akční ceny jdou vidět všude, ale do doby, dokud tam nezavolám, nepříjdu osobně, nemám šanci zjistit, kolik mě vůz bude stát!!!

    Kalkulačky jsou nic neříkající, protože neodpovídají sjednaným podmínkám a musíš smlouvat nebo koupit za hotové, ale logicky dráž než tě reklama lákala.

    promiň… volný trh beru, ale tohle je už trošku moc.

    Kuban

    to mi připomělo Áčka, kde po mě chtěli abych jim podepsal pojištění vozidla na skryté vady…. 10tisíc na rok s tím že se nevysere klika, ojnice či píst a hotovo :-D:-D

    ale to ti taky podstrčí aniž by tě o tom informovali jestli to chceš…. Další podvod a nátlak… Stejně tak jako nutit někoho to uzavřít ve smyslu že je to nutnost součást prodeje prodražujíc tak uvedenou částku, vidím taky jako protiprávní!!!

    ano ted zrovna kritizuji Acka… nestacil sem se divit co tam ti lumpove vymysleji.

    Bambus

    Všechny vámi uváděné věci jsou nástrojem jak vyvolat v zákazníkovy zájem o daný výrobek (službu) a přimět jej k osobní aktivitě – kontaktu prodejce.
    Pak už je vše o domluvě, tak jak by to na správném svobodném trhu mělo být.

    Tomek

    do áček jsem také před lety zavítal … maskování a bagatelizování problémů, snaha udělat ze zákazníka blbce ve stylu „dejte nám to za 1/4 běžné prodejní ceny, lépe to stejně nikde neprodáte“ … kdo není odolný vůči manipulaci může docela slušně prodělat…

    N.

    A zakaz prodeje heroinu je zasah do svobod podnikatelu, kteri ho chteji prodavat…
    Jen aby bylo jasno, souhlasim s p. Beranem, ze specialni skutkova podstata je uplne mimo misu. Argumentovat ale tim, ze ti, co provadeji staceni by byli poskozeni je prinejmensim stejne mimo

    Kuban

    Vyvolat zájem klamem? to vám přijde normální? 🙂 Já si asi obchodování vážně představuji až moc růžově.

    tom

    To je hezky priklad, ale zajimave na tom je hlavne to, kdo da za 5 let stare auto Octavia II 77kw 250 000?! Dale je zajimave to, ze nekdo veri, ze Diesel ma za 5 let najeto 120 000 km. Lidi se chteji nechat podvadet a ja si myslim, ze je to hlavne k vuli tomu, ze se tim pro sebe zbavi odpovednosti a pri pripadnem prusvihu budou sami sebe chlacholit (a take okoli …) argumenty jako – oni me podvedli, ja nejsem prece pravnik tak jak to mam vedet, ja tomu technicky nerozumim tak jak sem to mel poznat a kdyby na to byl zakon tak muzu dal becet jak vovce. Timto si argumentuji svoji lenost a neschopnost cokoliv zjistit, vyptat, poptat, zajistit. Boji se toho, ze kdyz prijdou do knajpy a reknou, ze maji stejnou karu jako Pepik od vedle o 70k drazsi, tak budou v okoli za „blbce“, ze nekoupili „lepe“. Lide se boji jednat dle vlastni hlavy asi pod nejakym tlakem okoli.

    Takze s vami souhlasim.

    PS: s cenama tak moc ne, ale je to volnyc trh a kdyz je poptavka – je nabidka. Dobre pro vas 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist