Subaru: jejich první diesel

Jedna z posledních bašt benzínu byla definitivně dobyta. Teď už zbývá jen to Porsche...

Pouhý fakt, že nějaká automobilka má nový naftový motor, by se do našeho ženevského zpravodajství neprobojoval – kdyby nešlo o Subaru, respektive o jejich vůbec první diesel vlastní konstrukce.

Subaru vystavuje svoji naftovou chloubu v modelech Legacy 2.0D a Outback 2.0D. Stejně jako u dalších agregátů této japonské značky jde o plochý motor s protiběžnými písty, tzv. boxer.

Má čtyři válce, zdvihový objem 1998 cm3 a ventilový rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec. Naftu do válců dodává přímé vstřikování common rail ve spolupráci s turbodmychadlem. To je kvůli těžišti umístěno netradičně pod blokem motoru.

Celohliníková stavba by měla zaručit nízkou hmotnost a protože motory boxer mají z principu mnohem nižší těžiště než tradiční čtyřválce, nemusel by diesel Subaru ovlivnit jízdní vlastnosti tak silně, jako se to stává u většiny aut s podélně uloženým motorem vpředu.

Prezident Subaru Ikuo Mori na tiskové konferenci opakovaně zmínil, že motor má ve srovnání s jinými diesely příkladně tichý a klidný chod, jelikož protiběžné písty vzájemně vyvažují setrvačný moment svého protějšku. Na potvrzení v praxi si ale ještě počkáme.

Parametry pohonné jednotky jsou zklamáním pro všechny, kteří od Subaru očekávali nadprůměrné výkony: automobilka udává výkon 110 kW/150 koní v 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1800 ot./min. V tiskové zprávě, kterou jsme dostali, jsme našli hodnotu emisí CO2 (148 g/km), ale nic o spotřebě. Podle emisí se dá odvodit údaj asi 5,8 l/100 km.

Podle slov zástupců automobilky by se první vozy Subaru s naftovým motorem mohly objevit v České republice už v květnu letošního roku. Až je potkáte na silnici, nemůžete si je splést – Legacy i Outback 2.0D mají na kapotě nepřehlédnutelný otvor pro přívod vzduchu k turbodmychadlu.

autoweb.cz

5.3.2008 9:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist