Subaru: jejich první diesel

Jedna z posledních bašt benzínu byla definitivně dobyta. Teď už zbývá jen to Porsche...

Pouhý fakt, že nějaká automobilka má nový naftový motor, by se do našeho ženevského zpravodajství neprobojoval – kdyby nešlo o Subaru, respektive o jejich vůbec první diesel vlastní konstrukce.

Subaru vystavuje svoji naftovou chloubu v modelech Legacy 2.0D a Outback 2.0D. Stejně jako u dalších agregátů této japonské značky jde o plochý motor s protiběžnými písty, tzv. boxer.

Má čtyři válce, zdvihový objem 1998 cm3 a ventilový rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec. Naftu do válců dodává přímé vstřikování common rail ve spolupráci s turbodmychadlem. To je kvůli těžišti umístěno netradičně pod blokem motoru.

Celohliníková stavba by měla zaručit nízkou hmotnost a protože motory boxer mají z principu mnohem nižší těžiště než tradiční čtyřválce, nemusel by diesel Subaru ovlivnit jízdní vlastnosti tak silně, jako se to stává u většiny aut s podélně uloženým motorem vpředu.

Prezident Subaru Ikuo Mori na tiskové konferenci opakovaně zmínil, že motor má ve srovnání s jinými diesely příkladně tichý a klidný chod, jelikož protiběžné písty vzájemně vyvažují setrvačný moment svého protějšku. Na potvrzení v praxi si ale ještě počkáme.

Parametry pohonné jednotky jsou zklamáním pro všechny, kteří od Subaru očekávali nadprůměrné výkony: automobilka udává výkon 110 kW/150 koní v 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1800 ot./min. V tiskové zprávě, kterou jsme dostali, jsme našli hodnotu emisí CO2 (148 g/km), ale nic o spotřebě. Podle emisí se dá odvodit údaj asi 5,8 l/100 km.

Podle slov zástupců automobilky by se první vozy Subaru s naftovým motorem mohly objevit v České republice už v květnu letošního roku. Až je potkáte na silnici, nemůžete si je splést – Legacy i Outback 2.0D mají na kapotě nepřehlédnutelný otvor pro přívod vzduchu k turbodmychadlu.

autoweb.cz

5.3.2008 9:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist