Porsche 911 GT3 RSR

Porsche představuje upravenou okruhovou raketu pro sezónu 2009.

Porsche přichází s odpovědí na Audi R8 GT3 v pravý čas, před zahájením sezóny 2009. Porsche 911 GT3 RSR soupeří ve třídě GT2 vytrvalostních závodů nebo v šampionátu FIA GT.

Nový model prošel rozsáhlými úpravami, z nichž nejvýznamnější se týkají především pohonného ústrojí a aerodynamiky. Auto dostalo nový přední nárazník s lépe tvarovaným spoilerem a většími vstupy vzduchu, vzadu se usadil přepracovaný difuzor a modifikované křídlo. Všechny tyto aerodynamické změny mají zvýšit přítlak a usnadnit předjíždění, zejména při výjezdu ze „vzduchového pytle“.

Důležité změny se odehrály i v motoru. Jeho objem se zvětšil na 4,0 l, samozřejmě byla zachována koncepce šestiválcového boxeru. Podle Porsche jsou čtyři litry maximem, na které lze se současným motorem jít. Pohonná jednotka dává standardně 450 koní při 7800 ot./min. a 430 Nm při 7250 ot./min, při čemž je schopna se roztočit až na neuvěřitelných 9400 ot./min. Zatímco v silničním autě by tak vysoko posazený točivý moment byl spíše za trest, v závodním speciálu je přímo žádoucí. K využití plného potenciálu motoru a vozidla bude pomáhat i šestistupňová sekvenční převodovka s nakrátko poskládanými rychlostmi a diferenciál se svorností 45/65%.

Celá konstrukce vozu je poměrně jednoduchá, čímž jsou závodní speciály Porsche proslulé. Hůře vybavené týmy s napjatým rozpočtem tak budou schopné provést nejnutnější úpravy přímo v boxech bez nutnosti asistence proškoleného mechanika přímo z továrny. Například podvozek vpředu se vzpěrami MacPherson a vzadu s víceprvkovým zavěšením je velmi jednoduše nastavitelný, stejně tak rozložení účinku brzd.

Jelikož musí automobil splňovat regulace FIA, jeho hmotnost musí být 1245 kg. Toho je dosaženo přídavným závažím, které umožňuje optimálně nastavit vyvážení vozidla podle aktuálních podmínek na trati, hmotnosti jezdce, množství paliva atd.

Cena za tento speciál činí rozumných 380 000 eur (9 900 000 korun) bez daně. Její součástí je i kompletní vybavení, školení mechaniků a přístup k továrním náhradním dílům. Ty si ale samozřejmě musíte zaplatit extra… No, být Audi R8 GT3, třásli bychom se strachy.

autoweb.cz

23.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist