BMW M s dieselem či jako hybrid? Již brzy…

Když může mít znáček M obézní mastodont, tak proč ne třeba dieselový kombík nebo hybrid?

Také se vždycky smějete lidem, kteří mají své BMW 530xd Touring oblepené znáčky /M kolem dokola? Již brzy se ale smát nebudete, protože nová generace dieselových motorů, která je nyní ve vývoji, dostala požehnání na cestu pod kapotu vozů z divize M.

Ale než popadnete kbelík a půjdete si z trucu místo emtrojky koupit dieselový kupé-kabriolet Peugeot, vězte, že zemědělský pohon se pod kapotu vozů BMW M dostane „až nastane vhodná doba“. Aspoň to řekl šéf vývoje BMW Albert Biermann. Podle něj jsou totiž současné dieselové motory stále „nevhodné pro charakter vozů M, ačkoli jejich točivý moment by se hodil“. Dodal, že jako první by naftový motor dostala auta BMW X5 M a X6 M.

„Nemyslím, že je v současné době moudré cpát pod kapotu výkonných vozů velké dieselové motory. Ale až se to změní, určitě budeme jedni z prvních, kteří to udělají,“ dodal dále Biermann.

Diesely by sice pomohly BMW snížit emise, ale podle Biermanna a dalších lidí z automobilky ještě nedosahují dieselové motory takového průběhu výkonu, aby seděly k charakteru vozů divize M. BMW ale prý usilovně pracuje na změně a šušká se, že vede závody s Porsche, které prý také vyvíjí vlastní diesel úplně nové konstrukce.

BMW také testuje kompaktní hybridní systém. Ten by vycházel přímo ze systému KERS, který BMW používá v monopostech formule 1. Podle Biermanna je toto cesta, jak dostat hybridní technologii do sportovních vozů s manuálními převodovkami a nízkou hmotností. Energie by se totiž hromadila pouze v malých bateriích či kondenzátorech a byla by využívána pouze na vykrývání výkonových špiček. Malý elektromotor by byl vlastně zároveň setrvačníkem pohonné jednotky, takže celá konstrukce by byla prostorově nenáročná, jednoduchá a lehká. U BMW tomu pracovně říkají „flybrid“, což je odvozenina od slov flywheel (setrvačník) a hybrid.

Albert Biermann popřel, že by BMW pracovalo na BMW Z4 M. Upřímně přiznal, že nové BMW Z4 je příliš těžké a špatně by se ladil jeho podvozek. K pohonu by pak mohl být použit pouze osmiválec z M3 (šestiválec 3,2 l již neplní emise), ale tím by na sobě oba vozy parazitovaly. Dovede si ale představit, že se v budoucnu prosadí myšlenka malého a lehkého sportovního vozu založeného na BMW řady 1. Že bychom se tedy konečně dočkali duchovního nástupce M3 E30? Albert Biermann v to pevně doufá a prozradil, že není v automobilce sám, komu se tato myšlenka líbí.

A co si myslíte vy? Co je podle vás nejlepší cestou pro divizi M? Dieselová SUV? Kompaktní hybridní pohon? Vyjádřete svůj názor v diskusi.

autoweb.cz

22.7.2009 8:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist