BMW vyvíjí zelený supersport!

Studie M1 Homage nakonec možná najde své uplatnění.

Z BMW unikly tajné dokumenty prozrazující vývoj ekologického supersportu. Sice se nikde nepíše, jak by auto mělo vypadat, ale podle dostupných informací by se mohlo velmi podobat úchvatné studii M1 Homage.

Podle dokumentu se má jednat o „průlomové ekologické superauto“ a na trhu se má objevit již v roce 2012. Jeho koncepce má být velmi blízká jak studii Homage, tak hlavně legendárnímu předchůdci BMW M1. Motor by měl být umístěn uprostřed a má se jednat o třílitrový řadový šestiválec se dvěma turby. Co je na něm ekologického? Ve spojení s přepracovaným programem EfficientDynamics má dosahovat na supersport nevídané nízké spotřeby a emisí. Pokud si vzpomenete na prapůvodní BMW M1, to se vyznačovalo na svou dobu nejen velmi dobrými výkony a rychlostmi, ale rovněž podivuhodně nízkou spotřebou. Auto potřebovalo při normálním ježdění jen asi 10 litrů benzínu na 100 km, což bylo v té době něco podobného, jako byste dnes přišli se supersportem schopným jet skoro 300 km/h a dosáhnout kombinované spotřeby mezi osmi a devíti litry. A přesně to chce BMW znovu dokázat.

Hlavní novinkou pod kapotou bude systém KERS, který začne od příštího roku pracovat ve Formuli 1. Jedná se o jakýsi setrvačník shromažďující energii, podobně jako to umí váš natahovací angličák. Díky tomu by měl supersport, nazvěme si ho klidně „nové BMW M1“, dosahovat výkonů srovnatelných s Audi R8, ale při spotřebě a emisích BMW 125i.

Cena nebude zrovna nejnižší, ale i tak za očekávaných 100 000 eur (2 500 000 korun) dostanete 350 koní, 1200 kg lehké auto (další klíč k nízké spotřebě) a ultimativní ovladatelnost, kterou automobil s logem roztočené vrtule slibuje.

Nakonec to tedy vypadá, že se legendární supersport BMW M1 dočká svého plnohodnotného nástupce. Na začátku sedmdesátých let také přišel do ropné a finanční krize a přesto dokázal, i přes nepříliš velký prodejní úspěch, že superauto může být jak rychlé, tak hlavně spolehlivé a relativně úsporné. Uvidíme, jak si po čtyřiceti letech povede jeho nástupce.

autoweb.cz

30.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist