AMG se vrací k přeplňování

Důvodem je ochrana klimatu – Mercedes k ní přispěje točivým momentem 1200 Nm...

AMG, tovární tuning křídlo značky Mercedes-Benz, údajně vyvíjí nový vidlicový osmiválec 5,0 l,  přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Firma přitom teprve nedávno nahradila svůj kultovní motor 5,4 l Kompressor atmosférickým osmiválcem 6,3 l. Důvodem této náhlé změny strategie je snaha přizpůsobit se očekávanému zavedení emisních limitů CO2.

Ještě před dvěma lety byly rychlé mercedesy nerozlučně spjaty s přeplňováním: vidlicový osmiválec 5,4 l s kompresorem byl jedním z nejsilnějších, nejcharakternějších a nejnezapomenutelnějších motorů v branži. (Vzpomeňte na E 55 AMG, SL 55 AMG, S 55 AMG atd.)

To se má nyní změnit. Mercedes, respektive AMG, nabídne svůj vrcholný osmiválec v nejméně dvou variantách. Ta „slabší“ o výkonu 570 koní a točivém momentu 900 Nm nahradí stávající 6.2, zatímco verze s výkonem 700 koní a točivým momentem 1200 Nm (ať žije ekologie!) je míněna jako nástupce bi-turbo dvanáctiválce z modelů 65 AMG. Prý se vyvíjí rovněž hybridní varianta s názvem BluePower.

Posledním vozem AMG, do kterého bude instalován současný atmosférický motor 6,2 l má být supersport SLC. Říká se, že dostane osmistupňovou převodovku, uloženou u zadní nápravy, a výkon přes 600 koní.

autoweb.cz

28.4.2008 8:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist