autoweb.cz > autosalon > AMG se vrací k přeplňování
AMG se vrací k přeplňování
AMG, tovární tuning křídlo značky Mercedes-Benz, údajně vyvíjí nový vidlicový osmiválec 5,0 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Firma přitom teprve nedávno nahradila svůj kultovní motor 5,4 l Kompressor atmosférickým osmiválcem 6,3 l. Důvodem této náhlé změny strategie je snaha přizpůsobit se očekávanému zavedení emisních limitů CO2.
Ještě před dvěma lety byly rychlé mercedesy nerozlučně spjaty s přeplňováním: vidlicový osmiválec 5,4 l s kompresorem byl jedním z nejsilnějších, nejcharakternějších a nejnezapomenutelnějších motorů v branži. (Vzpomeňte na E 55 AMG, SL 55 AMG, S 55 AMG atd.)
To se má nyní změnit. Mercedes, respektive AMG, nabídne svůj vrcholný osmiválec v nejméně dvou variantách. Ta „slabší“ o výkonu 570 koní a točivém momentu 900 Nm nahradí stávající 6.2, zatímco verze s výkonem 700 koní a točivým momentem 1200 Nm (ať žije ekologie!) je míněna jako nástupce bi-turbo dvanáctiválce z modelů 65 AMG. Prý se vyvíjí rovněž hybridní varianta s názvem BluePower.
Posledním vozem AMG, do kterého bude instalován současný atmosférický motor 6,2 l má být supersport SLC. Říká se, že dostane osmistupňovou převodovku, uloženou u zadní nápravy, a výkon přes 600 koní.
autoweb.cz