Volkswagen Golf: do detailu!

Kompletní technické údaje o novém Golfu jsou na světe.

Nový Golf bude patřit podle slov automobilky mezi nejtišší auta ve třídě díky nově vrstvenému čelnímu sklu. Interiér by se měl v kvalitě zpracování přiblížit na úroveň Audi a prvním detailem, kterého si všimnete uvnitř je nový navigační systém s příjemnějším a intuitivnějším ovládáním a grafikou.

Golf nebude svými rozměry nijak vyčnívat ze své třídy, ale i tak poskytne dostatek prostoru čtveřici dospělých a jejich zavazadlům. Nový Volkswagen Golf je o 5 mm kratší než jeho předchůdce, stávající verze měří na délku 4199 mm. Do šířky přibral 20 mm na konečných 1779 mm, přičemž výška zůstala stejná jako u předchůdce, 1479 mm, takže můžeme očekávat o něco přesvědčivější postoj na silnici. Přední převis se zkrátil a zadní prodloužil, což by mělo přispět k lepšímu rozložení hmotnosti a tím i ke zlepšení jízdních vlastností. Kufr Golfu má objem 350 litrů, ale po sklopení zadních sedadel, které lze také sklopit v poměru 1/3 nebo 2/3, získáte až 1305 litrů úložného prostoru.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Volkswagen se chlubí rozsáhlými inovacemi na poli zvýšení akustického komfortu. Raději si počkáme na osobní zkušenost, ale i tak nemáme důvod nevěřit slibovaným zlepšením. Podle automobilky se podařilo potlačit i hluk od motorů a zejména pak aerodynamický šum a valivý hluk pneumatik.

Volkswagen Golf by měl být jedním z nejbezpečnějších aut ve třídě a to nejen díky záplavě airbagů, včetně jednoho kolenního pro řidiče, ale stejně tak i standardně montovaným aktivním hlavovým opěrkám, ESP a dalším elektronickým pomocníkům, které se pomalu stávají standardem dané třídy.

Interiér čerpá zejména z nového Volkswagenu Passat CC, ze kterého bylo převzato mnoho dílů a prvků. Kvalitní a hodnotné materiály budou standardem i pro základní modely, stejně tak možnost připlatit si za luxusní doplňky z kůže, hliníku nebo imitace karbonu.

Motory

A teď rychle k motorům. Zpočátku bude Volkswagen Golf disponovat výkonem od 80 do 160 koní, ale v budoucnu dorazí i výkonnější verze. Všechny motory splňují s rezervou emisní normu Euro 5 a diesely jsou vybaveny výhradně technologií common-rail.

Benzínové motory začínají u základního čtyřválce 1,4 l, který má výkon 80 koní při 5000 ot./min. a točivý moment 132 Nm při 3800 ot./min. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou spotřebuje pouze 6,4 l/100 km a vypustí 149 g CO2 na km. Golf s ním na stovku dorazí za nijak oslnivých 13,9 sekundy a rozjede se nejvýše na 172 km/h. Tento motor ale není určen pro závodníky, takže mu jistě spořivý zákazníci nedostatečný výkon odpustí.

Dalším benzínovým motorem je čtyřválec 1,6 l, který má výkon 102 koní při 5600 ot./min. a točivý moment 148 Nm při 3800 ot./min. Ten se na stovku rozjede za 11,3 sekundy a dosáhne maxima 188 km/h. V kombinovaném cyklu spotřebuje 7,1 l/100 km a vypustí 166 g CO2 na km. K dispozici bude buď s pětistupňovým manuálem a nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Stejný motor je určen i pro verzi „flexi-fuel“, která umí spalovat palivo E85, ale k dostání bude prozatím pouze ve Švédsku.

Atraktivnější nabídkou bude jistě přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI, který má výkon 122 koní od 5000 do 6400 ot./min. a točivý moment 200 Nm od 1500 do 4000 ot./min., přičemž od 1250 ot./min je k dispozici už 80 % točivého momentu. S šestistupňovým manuálem Golf 1.4 TSI spotřebuje 6,2 l/100 km (144 g/km CO2), se sedmistupňovou DSG převodovkou pak 6,0 l/100 km (138 g/km CO2). Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje během 9,5 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.

Ještě silnější verzí je čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 160 koní při 5800 ot./min.a točivém momentu 240 Nm od 1500 ot./min. S manuálem má spotřebu 6,3 l/100 km a s převodovkou DSG pouze 6,0 l/100 km (139 g/km CO2). Akcelerace na stovku proběhne za osm sekund a maximální rychlost leží na hranici 220 km/h. Na rozdíl od slabší TSI je tato jednotka vybavena nejen turbodmychadlem, ale ještě kompresorem, který pomáhá točivému momentu v nízkých otáčkách.

Dieselové motory budou jistě tvořit velmi vysoké procento prodejů. Základní jednotkou bude prozatím motor 2.0 TDI, který přichází ve dvou výkonových variantách.

Slabší jednotka bude mít výkon 110 koní při 4200 ot./min. a točivý moment 250 Nm již v 1500 ot./min. Spotřeba je 4,5 l/100 km, což odpovídá emisím 119 g/km CO2. Golf s tímto motorem zrychlí na stovku za 10,7 sekundy a rozjede se na 194 km/h.

Motor 2.0 TDI má výkon 140 koní při 4200 ot./min. a točivý moment 320 Nm při 1750 ot./min. Spotřebuje 4,9 l/100 km (129 g/km CO2), na stovku se rozjede za 9,3 sekundy a dosáhne až na 209 km/h.

Sedmistupňové převodovky DSG budou k dispozici pro motory s točivým momentem do 250 Nm, šestistupňová pak pro motory do 350 Nm.

Mezi hlavními technologickými novinkami je rovněž systém DCC – Adaptive Chassis Control, což jsou vlastně elektromagnetické tlumiče, které se přizpůsobují stylu jízdy v režimu „auto“, nebo si můžete ovladačem zvolit mezi režimy „comfort“ a „sport“. Ve sportovním režimu se rovněž přiostří reakce motoru na plyn a omezí se účinek posilovače.

ACC – Automatic Distance Control je aktivní tempomat, který dokaže automaticky zpomalovat a zrychlovat v rozmezí 30 až 210 km/h. Takový systém se vůbec poprvé objevuje v této třídě.

Jinou novinkou je modifikovaný parkovací asistent, který sám zhodnotí velikost mezery a zaparkuje do ní auto. Jeho součástí je i grafický displej ukazující polohu auta vůči okolním překážkám a také kamera umístěná v logu VW na víku kufru.

Přesné specifikace jednotlivých výbav a ceny vám přineseme, až bude Golf v nabídce pro český trh.

autoweb.cz

9.9.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist