autobazary-zakaznici-chteji-atmosfericke-diesely.jpg

Autobazary: Zákazníci chtějí atmosférické diesely!

Sekce Kupujeme ojeté auto

Dostanou se znovu do popředí zájmu českých zákazníků autobazarů jednoduché atmosférické diesely? Možná, slibují totiž velkou spolehlivost.

Diskuze

24 komentářů

    Jiří

    Ano, mohu jen potvrdit z praxe. Mám 10 let VW Polo SDI /vzhled Venta, mnozí si to pletou/ a najel jsem právě 200.000km bez nejmenší závady. Teď, ve 200.000km je výkon stejný jako byl ve 20.000, chod je naopak tišší. Spotřeba kolem 4,3 a moc nerozhoduje, zda jedu v limitech, nebo kolem 120-130. Když se snažím, dostanu se na 3,8 ale jak vidite sami, pro půl litru…..Trochu zděšen kilometry, koupil jsem výhodně ze zabaveného leasingu C3 s velmi chváleným turbodieselem 1,4HDI. Platí za výjimečně neporuchový mezi turby. Je dobrý, srovnávám a mohu říci. Turbodiesel o stejném výkonu je trochu v akceleraci pružnější, spotřeba úplně stejná 4,2-4,3 / jezdím lehce nad limity, cca do 120-125. Ale do kopců obvykle naplno. SDI je příjemnějšì na 100%kontinuálním, zcela plynulým zátahem. U HDI s turbem, které je tiché, velmi kultivované mi trochu vadí ten záběr turba kolem 1.800ot.Buď se musím rozjíždět velmi svižně se záběrem turba, nebo pomalu, dokud turbo nezabere.:-)Prostě atmosférák je pohodovější, plynulejší v zátahu.:-)Spolehlivost ještě hodnotit nelze, 40.000 u C3 a 200.000 u SDI těžko srovnávat, oba by musely mít najeto podobně. Zatím i to HDI, 3 roky staré, je bez problémů.

    M

    A dá se vůbec sehnat jiný atmodiesel než SDI? Když ale vidím, jak se auta s SDI táhnou a trápí při zrychlování… tak nevím nevím.

    Jiří

    Nemějte obavy, proto jsem dal do srovnání s velmi živým 1,4 HDI, všude i chváleným. Nikdy jsem u SDI nepociťoval nedostatek výkonu. Já často předjíždím silná Audi, Golfy, vlekoucí se za TIRy, ba i za traktory a neřeknu: ta Audi nejezdí…Je to, věřte, o typech řidičů. Na dálnici jede VW Polo Classic bez potíží 170/ ne že bych tak jezdil, nepotřebuju jezdit jako blázen/, u HDI o tom pochybuju, nad 130 se už nutí,:-)SDI doslova touží jet nad limitem, při 140-150 jen sundavám pořád nohu z plynu. Víte, dost majitelů jezdí na spotřebu a myslí si, že pomalu je úsporně. Napsal jsem – půl litru, pokud jedu dost volně, s neutrály a pokud jedu dynamicky, cca kolem 120. Ve VW i ideální převodování vůči motoru, nevím zda Fabie….Atmosférák byl Peugeot 1,9D, obrovský držák!

    Jiří

    Opravdu nemějte obavu, to vnímáte otázku řidičů, ne motorů. Proto porovnávám s velmi živým HDI, tolik chváleným i v testech. Rozdíl vůči SDI minimální, v rychlosti na dálnici naopak jede SDI lehčeji přes limit 130, bez problémů 160-170 / ne že bych tak často činil, nepotřebuju jezdit jako blázen/. Víte, já moc často předjíždím silné vozy, Audi, Passaty, vlekoucí se za TIRY, ba i za traktory a neschopnými předjet a neříkám, ta silná TDI jsou na nic, ale ti řidiči bez špetky odhadu a kdyby to nebylo tak moc časté….A pak někdo jezdí vyloženě na spotřebu, ta holt jede volně až líně. Jak pìšu, ušetři půl litru, viz výše, takže to nemá moc smysl, u SDI, ale ani u HDI není spotřeba moc rozdílná s rychlostí, ale dodám, při celkové PLYNULOSTI.

    Citroenak

    Dalsi spolahlivy naftovy motor je aj 1.9 D od PSA. Da sa najst napr v xsare, 306, myslim ze aj xantia a 406. V tej xsare to nema chybu. Velmi spolahlive a usporne auto. Ale ani 1.9TD nie je problemovy. Ma navyse len turbo (ziadne common rail, dvojhmota, atd) a aj vykonovo uplne postacuje na xsaru.

    Jiri

    Ještě pozapomněl. Peugeoty 1,9D byly též nezdolné diesely a jsou stále k mání. Najely jako SDI taxikářům i 800.000km a víc. Ve Feliciích byly starší diesely, ještě ne s přímým vstřikem jako SDI. Nu, rozhodně lepší i kultivací zvuku, než ty nepovedené tříválce od VW se zvukem kombajnu/ diesly ne benzin HTP!/. A TDI Pumpe-Düse dost pokazily pověst VW pro mnohost problémů, i když jezdì moc dobře.

    tech

    Krásná práce aspon bude větší výběr rotaček. Páč to je jen bytelnější SDI s turbem takže se nemusím bát že pojedu dokopce s vozejkem jak hlemejžd :-)) Při setjné nebo nižší spotřebě samozřejmě a to se vyplatí :-)) takový počty mam rád jen tak dál autowebe a ostatní

    PetrX

    No někomu to nevadí – jde mu o to dostat se za co nejmíň z bodu A do bodu B.

    Petr

    Pravda staré TDI s rotačním čerpadlem jsou asi to nejlepší co koncern vytvořil. Sám jeden provozuju 81kW v Octavii a do novějších dieslů prostě neeee.

    Jenyk

    To myslí někdo vážně? S tím jsem jezdil naprosto v nouzi, nejede, smrdí, kravál jako v tanku.
    Tím nevolám po turbodieselech, ale koupi atmosférického dieselu v porovnání s normálním atmosférickým benzínem vůbec nechápu.

    Karel

    Pod 5l nafty se vejdu lehce i s Octavií 1,9 TDI 81kW,ale když na to šlápnu,tak to jede :-)).
    Karel.

    spooon

    Mám Mondeo mkI, 1.8 benzín s 85KW, jezdím asi za 9 litrů na 100 (nebo kolik) ale točím 7tisíc RPM 🙂

    A točí stále i přes nájezd 350kkm.

    Miiio

    Tyhle motory jsou za trest. Autorádio je Vám nakonec k ničemu a dynamika je snad horší než s HTP. To už fakt raději trabant.

    Homodus

    Asi mám jasno ve výběru autobazaru http://www.sanep.cz/pruzkumy/autobazary-cr-publikovano-25-9-2012/ jako něco na tom bude, takový kolos aby nebyl na úrovni- by byly sami proti sobě, já jim věřím a až splaším prachy jedu si tam vybrat s kámošem z největšího výběru tady.

    michal

    Tak SDI je držák,akorát váha vzduchu jako u TDíček a občas trochu žere olej.Ještě líp na tom snad byl 1.9D od PSA nejlepší diesel se vstřikem do předkomůrky.Z větších 3.0D od mercedesu,na těch mají taxikáři v německu přes 1000000km a pořád jezdí bez problémů.Ukažte mi dnešní moderní diesely EURO5 které to zvládnou.Problém začíá být i nových benzíňáků,kde už jsou dvouhmoty,turba,choulostivé vstřikovače taky.Velký problém ty dnešní přeplňované motory.

    Nikaragujec

    A proč ne, mám octavii SDI a jezdím za 5litrů. Auto stálo v áčkách 70k a doveze mně kam chci. Už nezávodím, při ceně nafty závodím spíš v tom, kam za ušetřené peníze pojedu na dovolenou 🙂

    Jiri

    SDI nemá žádné váhy vzducu, je pružné zcela normálně, srovnal jsem ho s HDI, kteté dík médiím za pružné i platí. Tady každý mele to, co mu servírují média. 5l je nějak moc, běžné jsou 4.

    michal

    oprava nemá,ale EGR mají ty novější ročníky ve fábiích,polech,ibizách,to samé v oktávii.To je tak jedinej problém těchto motorů,protože pouští bordel z výfuku zpět do sání.

    Igi

    Dobrý de,

    EGR mají všechny ročníky Fabie s motorem SDI, jedná se o kód motoru ASY a vyráběly se až do roku 2005. Vždy s EURO 3. Bez EGR se vyráběly Ibizy a Pola před rokem cca 2000 a motory mají EURO 2. Mám Fabii Combi SDI rv. 2004, na závodění to není, ale vždy dojela kam bylo potřeba.

    Zdenek

    Vůbec nemáte páru o motorech,o SDI nevíte vůbec nic a odsuzujete to ! SDI sice není závodník,ale nesmrtelný a mimořádně úsporný držák,kdo požaduje tyto vlastnosti,uvažuje ekonomicky,nemá potřebu se s kýmkoliv předhánět a jde mu v první řadě o svoji peněženku (včetně nenáročného servisu),pro toho je právě volba SDI na místě.Sám mám doma jak Fabii SDI i Octavii TDI 81 kW – mohu tedy objektivně posuzovat .

    ololo

    SDI ma jen jednu nevyhodu a tou je pruznost pri potrebe predjizdet
    jinak je to naprosto neznicitelnej stroj a v fabii 1 a octavii 1 bude existovat klidne dalsich 20 let nebo dokud nebude zakazany euro 3

    maro

    Já mám tyto dvě octavie a par mých postřehů.
    S sdi mám najeto 335 000 km při spotřebě dlouhodobé 4,9 litru auto mám už přes 12 let a za tuto dobu jsou všechny komponenty (motor, spojka, převodovka, tlumiče, pružiny) původní.Octavia ii (kombi) tdi najeto 240 000km při spotřebě vletě 5,3 a v zimě 6,5 litrů na autě měněna spojka a dvouhm. setrvačník – 20 000kč, praskla mi přední pružina a hodně dalších malých investic. Při jízdě po městě a v kolonách má sdi kratší převody a tudíž se s ním lépe jezdí v takovém provoze a tdi při tom popojíždění hodně trpí. Při delších trasách zase volím tdi které je tišší a při dálniční rychlosti 130 nemá příliš vysoké otáčky (sdi zhruba 3400 ot.). Sdi je hodně spolehlivý a nenáročný stroj a pokud budu uvažovat o výměně auta tak sdi si rozhodně nechám.

    Štífa

    Mám combajn fabia SDI, celkem pravidelně jsem s vozem jezdil do Vídně z Českého Krumlova. Plný tam , prázdný domů. Průměr na cestu 4,1litru s nájezdem 400tis.km. Když mělo auto 200tis., jezdil jsem to za 3,8l. Ano, je to traktor a prostě nepredjedes, ale teď jsem nechal auto ženě, jezdí cca 10km do práce, tak nač TDI, kterymu akorát ucpu výfuk. Jinak čerpadlo a motor origo. Jezdím na 5w30 plus lubrifilm a teď metalltek 1. Olej po 15tis. Ten motor miluju.

    Radim

    Mám Fábii SDI, najeto 350 000 km, spotřeba se během let nemění – v létě 4 až 4,5, v zimě 5 litrů.. Jezdím převážně ve městě, takže výkon bohatě stačí. Lituju však řidiče za mnou – z výfuku opravdu smrdí trošku víc :o) Hluk taky větší, ale spolehlivost za 1 ! S motorem žádné problémy. A na plnou nádrž jsem ujel i 1400 km, takže za mě dobrý:-)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist