Audi Sport Quattro (2013) je tímto neoficiálně odhaleno

AKTUALIZOVÁNO: BMW M4 má dost možná docela vážný problém. Jmenuje se Sport Quattro a toto jsou jeho první oficiální fotografie.

DOPLNĚNO 1:20 – Pár továrních fotek, zdá se, uniklo jen krátce před oficiálním zveřejněním tiskové zprávy, která je tímto venku a my můžeme doplnit všechny zbývající informace i kompletní sadu obrázků – tady jsou.

Audi Sport Quattro je skutečně plug-in hybrid a jako primární pohonnou jednotku dostal přeplňovaný osmiválec 4.0 TFSI se systémem deaktivace válců. Agregát podle všeho nebyl přeladěn a svými parametry přímo odpovídá modelům RS6 a RS7. Má tedy 560 koní při 5700 až 6600 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 700 newtonmetrů v rozmezí od 1750 až 5500 ot./min.

Mezi spalovacím motorem a modifikovanou osmistupňovou automatickou převodovku tiptronic, která posílá násobenou sílu na systém quattro a zadní sportovní diferenciál, byl umístěn elektromotor o výkonu 110 kW/150 koní a točivém momentu 400 Nm. Ten je zásobován sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 14,1 kWh, což je ekvivalent přibližně 5,4 litru benzínu a podle Audi to stačí na ujetí (docela uvěřitelných) 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

Poněkud méně se dá věřit udávané spotřebě vycházející z normovaného testu NEDC. Celkový výkon soustavy činí podle Audi rovných 700 koní a 800 newtonmetrů, což podle měření stačí na zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 3,7 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Přesto máme věřit, že vůz spotřebuje při ne zrovna bantamové váze 1850 kg pouze 2,5 litru benzínu na 100 kilometrů.

Dvoudveřové Sport Quattro je dlouhé 4602 mm, 1964 mm široké a 1386 mm vysoké, zatímco rozvor náprav měří 2784 milimetrů. O dárci platformy se automobilka nerozepsala, uvádí ovšem, že základ karoserie je vyroben z vysokopevnostní oceli a několika hliníkových komponentů. Z aluminia jsou rovněž dveře a blatníky, zatímco střecha, kapota i víko zavazadlového prostoru (mimochodem o objemu docela použitelných 300 litrů) jsou z uhlíkových kompozitů. Z karbonu jsou pak rovněž třeba přední spoiler pod nárazníkem anebo zadní difuzor, identický materiál však najdete po celém voze a to včetně interiéru.

Když už jsme u kabiny, za zmínku určitě stojí digitální přístrojový štít, head-up displej, sportovní sedačky anebo ovladače na volantu připomínající tak trochu vozy jisté italské značky. Zvnějšku pak zde ještě máme LED světla, jedenadvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměru 285/30 R21 či karbon-keramické brzdy.

Co se týče možné výroby, Audi ve svém sdělení nenaznačuje vůbec nic, předpokládáme proto, že právě tato otázka se stane jedním z ústředních témat na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu.


Moc rádi bychom vám o novém frankfurtském konceptu z produkce ingolstadtské automobilky Audi řekli vše, potíž je však v tom, že i tyto obrázky můžeme zařadit do přihrádky s nápisem „únik“. Na oficiálních stránkách značky k tomuto vozu prozatím nic nenajdete, takže si musíme vystačit s tím málem, co momentálně máme. Kolik toho o reinkarnaci původního Quattra víme?

Předně asi to, že vůz z fotografií vypadá poněkud méně dramaticky, než naznačovaly oficiální skici zveřejněné automobilkou před pár týdny a že je naopak docela podobný tři roky staré studii Quattro postavené na zkrácené platformě modelu RS5 a osazené přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 408 koní.

Sport Quattro je zřejmě výkonově o třídu dál, můžeme však téměř s určitostí říci, že si pomáhá hybridní technologií. To není spekulace, nýbrž domněnka vycházející ze záběru interiéru – na volantu vpravo dole je jasně patrné tlačítko EV, které (pokud se nemýlíme) signalizuje i zde možnost jízdy čistě na baterie.

Pod přední kapotou převážně karbonového auta by mělo být osmiválcové biturbo 4.0 TFSI s přibližně 600 koňmi, což vzhledem k modelům RS6 či RS7 s identickou pohonnou jednotkou a 560 koňmi nepovažujeme za nemožné. Celkový výkon systému se odhaduje na 770 až 800 koní a točivý moment 1000 newtonmetrů, tyto hodnoty nám však Audi již brzy jistě potvrdí anebo vyvrátí.

zdroj: Autowp.ru

3.9.2013 11:44| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist