Audi RS4 – 420 koní v ČR

18 fotografiíAudi

Vysokootáčkový osmiválec, 420 koní a pohon všech kol preferující zadní nápravu. U Audi jde o neobvyklá lákadla, ale brněnský okruh ukázal, jak to funguje v praxi.

Diskuze

14 komentářů

    Jiri

    Jsem zvedav, co na to BMW a nove M3. obe auta patri do me osobni garaze snu

    Rudik

    Pokud vim, tak budouci bavoraky dostanou turbo, takze se situace hezky otoci…

    gougy

    No vida, já bych naopak řekl, že M3 dostane poprvé víc než 6ti válec a bez turba

    rosta

    mluvi se o ctyrlitrovem atmosferickem osmivalci se 400k

    Negr

    BMW akorát připravuje benz. turbomotor do 3. řady a možná i výše, ale rozhodně ne do M.

    speedy

    Ahoj, já jsem v Brně byl, s RS4 jezdil a trošku bych chtěl doplnit článek o některá data resp. poznámky. Sám jezdím závody a tak jsme s Pepou Vencem, který mimo jiných s auty jezdil, probíraly také jak auto funguje a jak jezdí ze stránky okruhového ježdění. To nejdůležitější je, že na sériových pneu Pirelli Zero je tohle auto schopno zajet čas 2:30 což je naprostý čas snů neboť například závodní Škoda Octavie II jezdí v Brně za optimálních podmínek 2:28 a to se povedlo pouze Jirkovi Janákovi s autem nastaveným Pepou Kopeckým, takže o kvalitách nastavení podvozku, tlaků pneu a všech dalších aspektů ovlivňujících výsledný čas nelze pochybovat.

    Při pouhém použití slicků se RS4 zrychlila o 12 sec., chápu, že je její motor 2x silnější než u zmiňované Octavie, ale pořád se nedokážu zbavit dojmu, že je naprosto úžasné, že sériové auto je schopno se svými časy na kolo srovnávat se závodními vozy. Jen tak pro zajímavost se podívejte na výsledky např. letošního Epilogu jaké časy jezdily závodní M3 s motory o objemu 3,2l a dosahující výkonu kolem 400 koní.

    Taky jsem chtěl trošičku polemizovat s autorem o vyvážení auta (uznávám, napsal krásný článek, ale mě to auto prostě dostalo). Opravdu není problém projíždět i celkem rychle (80-100kmh) zatáčky a dopředu se koukat bočním oknem…Určitě Tě Sepp takhle povozil a viděl jsi, že vyvážení není špatné, právě naopak. Poukud jsi neměl možnost se povozit bokem a sám auto řídit, určitě jsi si všimnul, že není třeba žádných rychlých korekcí volantem ani plynem, auto když je překývnuté a jede bokem řídíš jen plynem a při srovnání se auto plynule srovná a nemusíš se bát "druhého" smyku, který je v mnoha autech téměř k "nepochytání".

    Věřím, že právě tohle auto bude v normálních podmínkách, myslím tím normálním provozu jedno z nejrychlejších na světě a taky je to první ZÁBAVNÁ Audi…

    Milan Veselý

    Vážený pane,

    gratuluji – výborný článek, z Vašeho příspěvku je přímo cítit, že jste v tom voze jel a že jste odborník.

    Já osobně ho neřídil, ale svezli mě v něm a to stačilo,

    aby mě ten vůz také "dostal", opravdu ZÁBAVNÁ Audi….

    speedy

    Děkuji,

    už je to nějaký den co jsem z ní vystoupil, pořád čekám, že to bylo jen takové chvilkové nadšení, ale s každým dalším dnem cítím, že se u Audi resp. u Quattro gmbh. povedlo něco neobyčejného.

    Vám děkuji za pochvalu a doufám, že si RS4 koupíte. Právě takoví jako Vy by ji měli řídit…

    kama

    Prosim,jelikoz jste tady asi profesional,a nechci timto urcite znevazovat ostani nazory lidi,mel bych na Vas otazku. Ktere auto byste si zvolil pro bezny provoz, BMW M3,M5,nebo tu zminovanou Audi RS4. Naznacujete tu,at se podivame na vysledky letosniho epilogu,jake casy jezdili M3 s vykonem kolem 400 k. Jenze nevim, jak to zjistit,ty casy. Nemam tyhle informace. Vim,ze BMW byla auta pomerne tvrda podvozkove a Audi se vyznacovala mekcejsim nastavenim podvozku a tudiz takova vetsi pohodicka.. Ono mit zase auto tvrde jak spalek,ktere je nabusene vykonem a v beznem provozu na tech nasich hrbolatych silnicich spise poskakuje(jak jsem mel moznost nedavno zkouset jednu M5) a je vice ve vzduchu,jak na zemi, to taky moc nebude to prave orechove.. BMW je ale srdcova zalezitost a kdo ma srdce a vztah pro design a estetiku, zvoli si nekterou z rady M. Ale jaky nazor na to mate Vy. Kdyz pomineme esteticke hledisko(ikdyz verim, ze i v tomhle smeru se najde spousta priznivcu ctyr kruhu na kapote).Je Audi RS4 mekci a ovladatelnejsi pro bezny provoz,nez BMW? A ne zas o moc,aby to bylo na skodu sportovni jizde? Osobne jsem v te nove RS4 nejel a Vas nazor by me zajimal a myslim si, ze i vetsinu fandu,co tu jsou,protoze jak uz sami vidime na jiz vise zminovanych prispevcich ruznych lidi a nazoru, tahle auta jsou mezi vetsinou sportovne zamerenych evropanu nejvice brana v potaz.. Dekuji za vyjadreni, vim, ze nebude lehke a jednostranne. Kamil

    Speedy

    Kamile,

    tohle je vážně velmi složitá otázka. Jednak je mojí nevýhodou, že jsem asi zaujatý a osobně preferuji Audi, ale také se přiznám, že na silnici jsem naposledy řídil BMW M3 asi tak před rokem a půl. Nicméně a možná právě proto, že si tohle svezení pamatuji musím říct, že M3 je také naprosto brilantní vůz. Na co nedokážu zapomenout je její zvuk, prostě platí, že je to asi BMW, které umí udělat nejlepší atmosferický motor. Teď však jedním dechem dodávám, že neposuzuji s výše zmíněnou RS4 a jejím atm. osmiválcem, protože jsou od sebe velmi vzdáleny datem výroby. Motor bude jistě možné posoudit až s novou M3, měla by mít, jak už zde někdo zmínil také osmiválec a výkon někde kolem 400 koní.

    Teď se možná dopracuji k odpovědi na Vaši otázku. Do běžného života na každodení ježdění bych určitě volil RS4. Několik důvodů proč. První, i když v této kategorii ten nejmíň významný je to, že i osmiválec může být úsporný, mám tím na mysli, že pokud nevyužíváte jeho schopností a striktně dodržujete zákony jezdíte v klidu kolem 12-14 litrů (na okruhu si brala 25), což vlastně není tak strašné. Na druhou stranu tohle umí M3 taky a vlastně ještě líp.

    Druhým a jednoznačně neoddiskutovatelný faktem je, že přenos výkonu bude vždy lepší u pohonu všech kol než pouze u poháněné jedné nápravy. Vím, že spousta lidí by mi okamžitě oponovala tvrzením, že M3 je ve zrychlení z 0-100 km/h rychlejší než srovnatelně silné čtyřkolky, ale to je opravdu pouze zrychlení na rovné SUCHÉ trati a to přece vůbec nic neznamená. Věřím, že velice dobře řízená nová M3 bude třeba i na suchém okruhu rychlejší, ale opravdu pouze na okruhu, rozhodně tomu tak nebude v reálném světě na reálných a zvláště pak českých silnicích. Pokud jsou moje předcházející věty nesrozumitelné napíšu jen WRC, právě proto mají tato auta náhon na všechna čtyři kola a přece právě rallye se nejvíc blíží podmínkám v běžném provozu. Takže téměř závěr mého zadruhé říká, že RS4 bude v běžném provozu i na suchu rychlejší než M3, o sněhu, dešti ani nemluvím. Záměrně jsem napsal téměř konec neboť musím ještě napsat, že opravdoví řidiči puristé nedají dopustit na přetáčivý smyk, který si můžete dopřávat téměř pořád. Ano i RS4 dokáže jet krásně bokem (o tom už jsem psal), ale jen s hnaným zadkem může být každý Váš výjezd z vedlejší ulice na hlavní velkou zábavou (v říjnu jsem měl půjčenou Supru a ještě teď se usmívám…).

    Záleží tedy opravdu pouze na tom co preferujete Vy a pokud se Vám víc líbí BMW budete možná o malinko pomalejší než řidič RS4, ale pořád budete STRAŠLIVĚ rychlí v porovnání s ostatními. Navíc teď mě napadá, že i starou RS4 si kupovali horší řidiči než ti, kteří kupovali M3 (nepočítám pózisty), protože i hůř řízená čtyřkolka může být ve většině případů rychlejší než velmi dobře řízená zadokolka. Otázkou zůstává míra jejich potěšení, i prohrát se dá s velmi dobrým pocitem…

    Takže jsem Vám asi moc nepomohl, ale určitě Vás mohu ujistit, že ať se rozhodnete pro jedno nebo pro druhé auto, neuděláte chybu a budete se pořád usmívat.

    Ještě jedna poznámka k tvrdosti podvozku, okterém jsem záměrně nepsal, protože RS4 jsem nemohl posuzovat na běžných silnicích a nová M3 ještě není. Myslím, že to bude podobné jako u "starých verzí" těchto aut. Vždy se jejich konstruktéři snaží o co nejlepší trakci, lae také o použitelnost, takže určitě bude RS4 o něco příjemnější a komfortnější , ale taky si myslím, že nová M3 bude mít nějakým způsobem nastavitelný podvozek, jako nová M5, takže vlastně zase to bude záležet jen na subjektivním posouzení a osobní náklonosti.

    Přeji pěkný den a šťasný výběr

    mayklmaykl

    no je to nadhera ale trochu mě opet audi zklamalo tím že ještě stále nedovede udelat auto které se přílišně nepohrne ven čumákem….je to škoda,bmw proste v ovladatelnosti vede,alespon podle všech testů je starší M3 e46 rychlejší….celkem překvapení

    už to začíná být rochu nuda,protože až přijde nová M3 tak audi zas zustane pozadu,mimochodem Mko bude V8 atmosf. asi 4litr

    Milan Veselý

    Ty sasku, zrovna ty tomu tak rozumis…..

    ja u toho bmw pracuji a musim konstatovat, ze ta nova M3

    nikdy na tu Audi RS4 mit nebude….

    Ondra

    NO nevim co je na takovim prckovi zajímavýho.Jen že ten Kleemann E50 to stihne z 0 na 100km/h za 4,9. A to má kolem 2 tun.

    .,

    je to drahy jako svine

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist