Audi Q3 druhé generace se představuje na českém trhu

Nové Audi Q3 je rodinné SUV s mimořádnou všestranností. Ve své druhé generaci se prezentuje nejen ještě sebevědomějším vzhledem, ale i ještě velkorysejší nabídkou vnitřního prostoru a větší variabilitou.
a1814682_large-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: Audi

Síla osobnosti: vnější design

Nové Audi Q3 má výrazně sportovnější charakter než jeho předchůdce. Mužná příď s intenzivní hrou světla a stínu je charakterizována osmiúhelníkovým designem masky chladiče Singleframe, členěné osmi vertikálními příčkami, a velkými otvory pro přívod vzduchu. Světlomety jsou štíhlé a na vnitřní straně se klínovitě zužují. Audi je dodává ve třech verzích, včetně vrcholných světlometů Matrix LED, jejichž adaptivní dálková světla zajišťují inteligentní osvětlování vozovky.

Při pohledu z profilu umocňuje harmonii vnějšího designu symetrické stylistické řešení předních a zadních světlometů. Formálně je propojuje ramenní linie, která ve spojení s mohutnými svalnatými plochami nad podběhy kol přispívá k atletickému celkovému dojmu. V těchto konturách se projevují geny quattro značky Audi a SUV je jimi vizuálně rozšiřováno. Barevně odlišená rozšíření podběhů kol umocňují vzhled ve stylu terénních vozidel. Výrazně skloněné střešní sloupky D, podpořené dlouhým střešním spoilerem, který navíc obklopuje po obou stranách zadní okno, propůjčuje vnějšímu designu i vizuálně pozoruhodnou dynamiku.

Sportovní interiér orientovaný na řidiče

Interiér navazuje na vnější design napnutými liniemi a trojrozměrně tvarovanými prvky a v mnohém připomíná modely vyšší třídy značky se čtyřmi kruhy. Jeho uspořádání dokonale ladí s novým konceptem ovládání. Jeho centrálním prvkem je displej MMI touch, který je obklopen leskle černým ozdobným obložením. Displej je společně s níže umístěným ovládacím panelem klimatizace nakloněn k řidiči pod úhlem 10 stupňů. Všechny ukazatele, tlačítka a ovládací prvky jsou ergonomicky rozmístěny. Komfortní sedadla nabízejí sportovní polohu sezení, s patřičným sklonem volantu.

Velkorysý a variabilní prostorový koncept

Nové Audi Q3 v porovnání se svým předchůdcem povyrostlo v téměř všech rozměrech. Má vnější délku 4484 milimetrů, vnější šířku 1849 milimetrů a vnější výšku 1585 milimetrů. K velkorysé nabídce vnitřního prostoru přispělo prodloužení rozvoru o 77 milimetrů. Mimořádná je také variabilita uspořádání vnitřního prostoru. Zadní sedadla jsou sériově podélně posuvná v rozsahu 150 milimetrů. Jejich opěradla, rozdělená na tři díly v poměru 40:20:40, mají nastavitelný sklon v sedmi krocích.

V závislosti na poloze zadních sedadel a jejich opěradel nabízí zavazadlový prostor objem 530 až 1525 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru může být ve třech různých úrovních a pod ní lze uložit kryt zavazadlového prostoru, není-li právě zapotřebí. Na přání se dodává elektricky ovládané zadní výklopné víko, které je možné otevřít nebo zavřít také příslušným pohybem nohy.

Digitální svět: ovládání a ukazatele

Koncept ovládání a zobrazování v tomto SUV má zcela novou podobu, protože Audi se zcela vzdalo analogových přístrojů. Již v sériové výbavě ovládá řidič na multifunkčním volantu digitální panel přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce. Je-li vozidlo vybaveno vrcholným systémem MMI Navigation plus, jsou ukazatele zobrazovány na panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, který nabízí mnoho dodatečných funkcí. Uprostřed přístrojové desky je navíc dotykový displej s úhlopříčkou 10,1 palce.

Na přání si může zákazník zvolit ještě větší panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus se třemi různými styly zobrazování, včetně nového, mimořádně sportovního režimu. Koncept intuitivního ovládání s plochou strukturou menu je doplněn hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči, které rozumí i libovolně formulovaným větám. Chytrý dialogový manažer klade v případě potřeby doplňující dotazy, umožňuje opravy, nabízí možnosti výběru a akceptuje, když se mu skočí do řeči. Na přání může hlasové ovládání využívat k formulaci odpovědí informace, uložené v paměti vozidla, i detailní znalosti z cloudu.

Inteligentní síťové propojení: informační a zábavní systémy a Audi connect

Vrcholný informační a zábavní systém v Audi Q3 nabízí po technické stránce stejné funkce jako modely z vyšších segmentů. Jeho modul pro přenos dat podporuje standard LTE Advanced (nutno vložit vlastní SIM) a zahrnuje hotspot WLAN pro přenosná koncová zařízení cestujících. Navigační systém rozpoznává preference řidiče podle projížděných tras. Na základě toho mu dokáže předkládat vhodné návrhy tras.

Navigaci ideálním způsobem doplňuje portfolio služeb Audi connect, mezi něž patří dopravní zpravodajství online, vyhledávání speciálních cílů nebo údaje o parkovacích místech a čerpacích stanicích, které se zobrazují přímo na navigační mapě. Audi Q3 využívá kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi k sestavování prognóz o dostupnosti parkovacích míst na ulicích a poskytování informací o nebezpečných úsecích a aktuálních omezeních rychlosti jízdy.

Ještě intenzivnější síťové propojení umožňuje aplikace myAudi App, která dokonale propojí chytrý telefon s vozidlem. Díky tomu může zákazník například přenášet do MMI trasy pro navigaci a kalendář z chytrého telefonu. Na přání jsou k dispozici mapové podklady Google Earth nebo hybridní přijímač rozhlasového vysílání, který v závislosti na intenzitě signálu naladěné rozhlasové stanice automaticky přepíná mezi příjmem FM, DAB nebo internetového vysílání, aby byla vždy zajištěna nejvyšší možná kvalita poslechu.

Nabídku informačních a zábavních systémů doplňují různé hardwarové moduly, mimo jiné Audi phone box, který propojí chytrý telefon majitele s anténou vozidla a zajistí jeho indukční nabíjení. Audi smartphone interface zajistí propojení s mobilními telefony iOS a Android a systémy Apple Car Play nebo Android Auto přenesou jejich uživatelské rozhraní na displej MMI. Prostorový zvuk zajišťuje prémiový audiosystém Bang & Olufsen s virtuálním zvukem ve formátu 3D, který je vytvářen celkem 15 reproduktory.

Komfort a bezpečnost: asistenční systémy

Nejvýznamnější novinkou mezi asistenčními systémy je adaptivní asistent řízení vozidla, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Řidiče tak podporuje při řízení v příčném i podélném směru, což představuje zejména při cestování na dlouhé vzdálenosti výrazné zvýšení komfortu. Audi Q3 usnadňuje řidiči manévrování mimo jiné prostorovým kamerovým systémem se čtyřmi kamerami, které ukazují bezprostřední okolí SUV na velkém displeji informačního a zábavního systému.

Na něm může řidič sledovat také manévry parkovacího asistenta, který zajistí automatické řízení vozidla při zajíždění na parkovací místo nebo vyjíždění z něj. Řidič musí pouze přidávat plyn, brzdit a řadit. Chce-li couvat z příčného parkovacího místa nebo úzkého vjezdu, aktivuje se asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran. Tento systém sleduje okolí za vozidlem a po jeho stranách radarovými senzory, které slouží také sériově dodávanému asistentu pro změnu jízdního pruhu. Pokud radarové senzory rozpoznají vozidlo ve slepém úhlu nebo vozidlo, které se rychle přibližuje zezadu, rozsvítí se v příslušném vnějším zpětném zrcátku výstražná dioda LED.

Agilita na silnici i v terénu: pohon a podvozek

V době zahájení prodeje bude Audi nabízet nové Q3 se čtyřmi motory, třemi zážehovými jednotkami a jednou vznětovou jednotkou, v kombinaci s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol quattro. Jejich výkony sahají od 110 kW (150 k) do 169 kW (230 k). Všechny motory jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, které poskytují vynikající výkonové parametry a vyznačují se kultivovaným během a hospodárným provozem.

Hnací síla je přenášena šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou S tronic s rychlým řazením. Mimo zpevněné silnice zajišťuje mimořádné potěšení z jízdy trvalý pohon všech kol poskytováním optimální trakce a suverénní stability. Na přání dodávaný asistent pro sjíždění strmých svahů se aktivuje stisknutím tlačítka a při jízdě v terénu udržuje v prudkém klesání nastavenou rychlost jízdy. V závislosti na jízdní situaci, stavu vozovky nebo osobních preferencích může řidič měnit nastavení svého vozu prostřednictvím šesti režimů systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – od mimořádně komfortního přes velmi hospodárný až po vysloveně sportovní.

Systém ovlivňuje také na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči, jehož senzory měří pohyby karoserie. Na základě toho je přizpůsobována charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. Výsledkem je ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky i komfortu odpružení. Alternativně se dodává sportovní podvozek – v sériové výbavě s paketem S line – s tužší charakteristikou pružin a tlumičů a progresivní řízení. Převod řízení je u něj s rostoucím úhlem otočení volantu strmější, což významně přispívá k agilním jízdním vlastnostem a „lehkonohému“ charakteru nového modelu Audi Q3.

15.1.2019 6:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Audi
Více o tématu: AudiAudi Q3

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist