Audi Q2 (2016) se představuje na českém trhu a odhaluje ceny

Audi rozšiřuje paletu modelů o již čtvrté SUV, které se svými kompaktními rozměry zařazuje na samotný začátek nabídky. V České republice bude k mání od 584 900 korun.

Audi v letošním roce atakuje hranici 6 000 prodaných vozů, z nichž celých 42 % připadá na modely Q3, Q5 a Q7. Oblíbenost vozů kategorie SUV je nezpochybnitelná, proto německá automobilka představuje již čtvrtý model s označním Q2, díky kterému by se prodeje SUVček měly přehoupnout přes 50 %.

Jak název napovídá, automobil patří na samotný začátek nabídky SUV, a odpovídá tomu i cena. Na českém trhu bude k mání od 584 900 korun s motorem 1.0 TFSI o výkonu 116 koní. Podrobné informace naleznete v přiložené tiskové zprávě.


Audi Q2 – nové SUV pro nový segment

Audi rozšiřuje rodinu modelů Q o kompaktní SUV. Audi Q2* je městským typem pro všední den i volný čas, který kombinuje progresivní design s vysokou funkčností. Konektivita, informační, zábavní a asistenční systémy dosahují úrovně vyšší třídy. „Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky. Do rodiny modelů Q tak přináší originální charakter,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte.

Robustní vzhled: vnější design

Výsledkem je působivé SUV s mnoha hranami. Výrazný dojem zanechává příď s vysoko umístěnou maskou chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu, která je doplněna velkými otvory pro přívod vzduchu. Mimořádně nápadná je klesající střecha, která ústí do střešního sloupku C s barevně odlišenou plochou. Tento kontrast umocňuje sportovní charakter modelu Audi Q2. Dynamické zakončení vozu tvoří dlouhý střešní spoiler a difuzor s vizuálně naznačeným spodním ochranným panelem. Z profilu jsou nápadné zejména vysoká spodní linie bočních oken a výrazně tvarované plochy v oblasti dveří, které zdůrazňují podběhy kol, a tím i příslušnost kompaktního SUV mezi modely s pohonem všech kol quattro. Audi Q2 má vnější výšku 1,51 metru a vnější šířku 1,79 metru. Při vnější délce 4,19 metru a rozvoru 2,60 metru jsou převisy karoserie velmi krátké.

Funkční: interiér

Interiér modelu Q2, který přebírá designérský styl exteriéru s hranami a napnutými plochami, nabízí místo pěti osobám. Pohodlné nastupování umožňují čtyři boční dveře s širokým úhlem otevření. Navzdory dobrému výhledu všemi směry sedí řidič i spolujezdec vpředu ve sportovní poloze. Zavazadlový prostor má objem 405 litrů, po sklopení zadních sedadel to je 1050 litrů. Na přání je k dispozici elektrické ovládání zadního víka nebo zadní lavice rozdělená na tři části.Její prostřední segment slouží jako otvor pro přepravu dlouhých předmětů – to je praktické například pro přepravu lyží.

MMI Navigation plus: ovládání, které je skutečným potěšením

Ovládání modelu Audi Q2 je snadné a ergonomické. V horní části přístrojové deskyje umístěnsériově dodávaný monitor MMI, jehož rozměry jsou závislé na zvoleném informačním a zábavním systému. Funkce lze ovládat otočným tlačítkem, dvěma tlačítky a dvěma kolébkovými spínači na středovém tunelu. Na vrcholu nabídky informačních a zábavních systémů stojí MMI Navigation plus s MMI touch. Jeho ovládání je skutečným potěšením díky přehledné struktuře menu a touchpadu na otočném tlačítku, který umožňuje posouvání seznamů a změnu měřítka zobrazení. Intuitivní je také hlasové ovládání hovorovou řečí, jakož i vyhledávací funkce MMI. Většinou stačí zadání několika znaků, aby se uživatel dostal k požadované funkci.

Brilantní zobrazení: Audi virtualcockpit a Head-up displej

Alternativou snadno čitelných analogových přístrojů je Audi virtualcockpit. Jeho 12,3“ displej ukazuje velmi detailní, brilantní grafiky a nabízí dva režimy zobrazení: v jednom jsou středem pozornosti otáčkoměr a rychloměr, v druhém údaje informačního, zábavního nebo navigačního systému. Zobrazení lze ovládat prostřednictvím multifunkčního volantu. Zcela digitální panel sdružených přístrojů a vrcholný informační a zábavní systém doplňuje třetí technologie z vyšší třídy – Head-up displej, který promítá nejdůležitější informace na čelní okno do přímého zorného pole řidiče. Mohou to být například navigační pokyny, aktuální rychlost jízdy a výstražná upozornění.

Vždy online: Audi connect SIM a hotspot WLAN

V květnu 2015 uzavřela značka Audi strategické partnerství s irskou společností Cubic Telecom, vedoucím poskytovatelem integrovaných globálních řešení v oblasti konektivity. První výsledkem této spolupráce je Audi connect SIM. Tento prvek výbavy je nabízen mimo jiné pro nové Audi Q2. Jedná se o kartu SIM, která je pevnou součástí vozu a kterou zákazník získá s výbavou Audi connect. S tímto systémem je možné uvnitř vozu využívat služby connect, mimo jiné navigaci s Google Earth a Google Street View, cestovní informace, dopravní zpravodajství a informace o parkovacích místech, jakož i přístup k Twitteru a elektronické poště.

Nová karta SIM zahrnuje tarif s neomezeným objemem dat pro používání těchto služeb; aktivační proces odpadá. Audi connect SIM navíc umožňuje roaming ve většině evropských zemí, protože v případě potřeby využije automaticky místního poskytovatele služeb. Díky tomu odpadají v závislosti na zemi vysoké roamingové poplatky a nepohodlná potvrzení o roamingu pro zákazníka.

Nezávisle na integrovaných službách connect si mohou majitelé modelu Q2 objednat navíc datové balíčky pro hotspot WLAN, který je součástí na přání dodávaných navigačních systémů. Cestující tak mohou surfovat po internetu na chytrém telefonu, tabletu a dalších zařízeních za atraktivní sazby. Pokud si zákazník zvolí příslušný evropský datový balíček, probíhá i v tomto případě přenos dat také po přejetí hranic, tedy při změně provozovatele sítě, automaticky dál za pevnou cenu.

S novou kartou SIM lze služby Audi connect používat od zakoupení nového vozu – ve spojení se systémem MMI Navigation plus bezplatně po dobu tří let. U systému MMI Navigation je používání v ceně po dobu tří měsíců.Tříletou smlouvu je možné uzavřít za příplatek. Poté ji může zákazník prodloužit za poplatek u servisního partnera Audi.

Neomezená rozmanitost: informační a zábavní systém

Nabídku završují atraktivní moduly informačních a zábavních systémů, mezi něž patří Audi smartphone interface. Tento systém umožňuje propojení mobilních telefonů iOS a Android s vozidlem prostřednictvím Apple Car Play nebo Android Auto. Bezplatná aplikace Audi MMI connect umožňuje funkci Online Media Streaming a přenos kalendáře z chytrého telefonu do MMI. Aplikace pro operační systémy iOS kromě toho disponuje funkcí myAudi Cíle, jejímž prostřednictvím lze odeslat data požadovaného cíle pro navigaci z libovolné aplikace do navigačního systému, který následně zajistí vedení do cíle. Milovníky hudby a poslechu potěší přijímač digitálního rozhlasového vysílání a audiosystém Bang & Olufsen s 14 reproduktory, jejichž lesklé ozdobné prvky z eloxovaného hliníku na hlubokotónových reproduktorech umocňují vysokou kvalitu interiéru. Za tmy září světlovody LED bílým světlem.

Technologie z vyšší třídy: asistenční systémy

Asistenční systémy pro Audi Q2 pocházejí z vyšší třídy. Asistent Audi pre sense front – dodávaný v sériové výbavě – dokáže radarovým senzorem rozpoznat před vozem nebezpečné situace, způsobené například přecházejícími chodci nebo jinými vozidly. Systém upozorní řidiče a případně zahájí maximální brzdění – z nízkých rychlostí až do úplného zastavení.

Mnohostranné a vysokovýkonné jsou také na přání dodávané asistenční systémy. Nejoblíbenější z nich jsou seskupeny do asistenčního paketu. Mezi ně patří adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a asistent pro jízdu v dopravní koloně. První z nich používá radarový senzor pro udržování požadovaného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Asistent pro jízdu v dopravní koloně, další výjimečný prvek ve výbavě modelu Audi Q2, používá navíc ultrazvukové senzory a přední kameru. Tento systém dokáže při jízdě rychlostí až 65 km/h v popojíždějící koloně na silnici v dobrém stavu krátkodobě převzít řízení. Audi side assist bdí radarovým senzorem nad bezpečností změny jízdního pruhu; Audi active lane assist, podporovaný videokamerou, pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu. Pokud řidič nereaguje na upozornění aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, zajistí nový asistent pro stav nouze automatické brzdění vozu Audi Q2 až do úplného zastavení. Kamerový systém rozpoznávání dopravních značek ukazuje řidiči omezení rychlosti, zákazy předjíždění a doplňkové značky v grafickém zobrazení.

Další podporou řidiče je nejnovější generace parkovacího asistenta, který dokáže s kompaktním SUV manévrovat na podélné nebo příčné parkovací místo. Pokud chce řidič z příčného parkovacího místa opět vycouvat, přichází ke slovu asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran. Jeho radarové senzory sledují provoz za vozem.

Počáteční nabídka: tři motory TFSI a tři motory TDI

Audi nabízí Q2 s šesti motory, třemi TFSI a třemi TDI, jejichž výkony sahají od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k). Nabídka je podřízena principu správné velikosti motoru pro daný účel. Přitom se jedná o dokonalou souhru třídy vozidla, zdvihového objemu, výkonu, točivého momentu a hospodárnosti v podmínkách každodenního provozu. Zdvihový objem motorů sahá od 1,0 do 2,0 litru.

Nejmenšímzážehovým motorem v nabídce pro model Q2 je tříválec 1.0 TFSI, který poskytuje ze zdvihového objemu 999 cm3 nejvyšší výkon 85 kW (116 k) a maximální točivý moment 200 N.m. O stupeň výš stojí jednotka 1.4 TFSI (110 kW/150 k) se systémem deaktivace válců COD (cylinder on demand). V kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou deaktivuje systém COD druhý a třetí válec při zatížení až 100 N.m a při brzdění motorem, pokud se otáčky pohybují mezi 2000 a 3200 min-1. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou dochází k deaktivaci válců již mezi 1400 a 3200 min-1. S převodovkou S tronic spotřebuje motor v průměru 5,2 l/100 km a jeho emise CO2 jsou 119 gramů na kilometr.

Vrcholným zážehovým motorem je výkonný čtyřválec 2.0 TFSI (140 kW/190 k), který bude do nabídky zařazen později. Značka Audi pro něj vyvinula nový spalovací proces. Čtyřválec díky tomu nabízí v oblasti částečného zatížení nižší spotřebu paliva, jako by se jednalo o menší motor, při vyšším zatížení využívá výhod motoru s velkým zdvihovým objemem. Výsledkem je vynikající hospodárnost i výkonová charakteristika v celém rozsahu využitelných otáček.

Vstupním vznětovým motorem je čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru a výkonem 85 kW (116 k). Na vrcholu stojí jednotka 2.0 TDI, kterou Audi nabízí ve dvou výkonových stupních – s výkonem 110 kW (150 k) pro verzi s pohonem předních kol (na přání rovněž ve verzi quattro s převodovkou S tronic) nebo s výkonem 140 kW (190 k) pro verzi quattro s převodovkou S tronic. Navzdory dynamickým jízdním výkonům je úsporný.

Nová dvouspojková převodovka: převodné ústrojí

Audi nabízí všechny motory v kombinaci jak s šestistupňovou mechanickou převodovkou, tak i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Výjimkou jsou jednotky 2.0 TDI a 2.0 TFSI, které jsou sériově dodávány s nově vyvinutou dvouspojkovou převodovkou. Její předností je velké rozpětí převodů a vysoká účinnost, za níž vděčí novému systému mazání a sníženému tření.

Nejlepší možná řešení: podvozek

Všechny varianty jsou sériově vybaveny progresivním řízením, u něhož je ozubení zvoleno tak, aby se převod měnil v závislosti na úhlu natočení volantu. Při velkém natočení volantu je řízení strmější, čímž se zvyšuje jízdní dynamika.

Audi Q2, poháněné vrcholným TDI nebo jednotkou 2.0 TFSI, je sériově vybaveno trvalým pohonem všech kol quattro, který je na přání dodáván také pro 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) – jako atraktivní vstup do světa quattro. Elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová mezinápravová spojka zajišťuje za normálních provozních podmínek přenos téměř veškeré hnací síly na přední kola. V případě potřeby dochází plynule a extrémně rychle k přenosu hnací síly také na zadní kola až do poměru 50:50 %. Pohon všech kol quattro tak spojuje potěšení z jízdy s bezpečností na nové úrovni. Činnost pohonu všech kol završuje selektivní rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola, inteligentní dílčí funkce elektronicky řízeného stabilizačního systému.

Na přání dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select dává řidiči na výběr pět režimů auto, comfort, dynamic, efficiency a individual, které mají vliv mimo jiné na řízení, charakteristiku řazení a na přání dodávaný podvozek s adaptivní regulací tlumičů. Audi Q2 je díky režimu ESC Offroad a světlé výšce téměř 15 centimetrů vhodným vozem i pro jízdu v drsném terénu.

Mimořádně lehká a tuhá: karoserie

Kompaktní SUV s motorem 1.0 TFSI a mechanickou převodovkou má hmotnost pouhých 1205 kilogramů. Silnou „páteř“ a vysokou tuhost dodávají skeletu karoserie ocele tvářené za tepla včetně tvrzení. Hladina vnitřního hluku je nízká díky karoserii s optimalizovanými vibračními vlastnostmi a mimořádnému know-how značky Audi v oblastech aeroakustiky a aerodynamiky. Mezi SUV má Q2 vynikající hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30.

Ještě individuálnější styl: v exteriéru a interiéru

Zákazníci si mohou přizpůsobit vzhled svého vozu Q2 v mnoha oblastech vlastním přáním. V závislosti na výbavové linii propůjčí individualizované vnější díly karoserie vozu SUV vzhled ve sportovním nebo terénním stylu. Nad vstupní verzí figurují dvě linie design a sport. Ještě výrazněji se Q2 odlišuje ve verzi design selection, resp. se sportovním paketem S line. Exteriérový paket S line zdůrazňuje dynamické rysy SUV.

Originální příslušenství Audi, dodávané jako výbava na přání přímo z výroby nebo k dodatečné montáži partnerem Audi, nabízí další řešení pro individuální vzhled, ať se jedná o vnější díly karoserie z uhlíkového kompozitu, paket offroad style,nebo ozdobné fólie pro mnoho částí karoserie.

Také v mimořádně kvalitně zpracovaném interiéru mají zákazníci mnoho možností k vyjádření osobního stylu. Pro ozdobné lišty, dílčí oblasti sedadel a kontrastní prošívání jsou na výběr barvy, jako je žlutá, oranžová a červená. Ozdobné lišty jsou navíc k dispozici v provedeních z bílého plastu nebo kartáčovaného hliníku. Výběr materiálů pro čalounění sedadel sahá od kvalitní tkaniny až po jemnou kůži Nappa. Za tmy vytvoří mimořádně atraktivní atmosféru v interiéru na přání dodávaný světelný paket LED. Ve vrcholném provedení jsou prostorově tvarované ozdobné lišty na čelní stěně přístrojové desky a na středové konzole osvětleny homogenním světlem ze světlovodů LED. V MMI lze nastavit deset různých barev světla.

Uvedení na trh

Kompaktní SUV vyjíždí z bran závodu Audi v Ingolstadtu. Audi Q2 bude uvedeno na český trh v listopadu 2016. Vstupní verze s motorem 1.0 TFSI s mechanickou převodovkou, dostupná v prvním čtvrtletí 2017, stojí 584 900 Kč včetně DPH.

3.11.2016 4:00| autor: Hugo Kottás

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist