Audi koketuje s elektrickým bi-turbem

2 fotografieAudi

Audi se chystá skoncovat s mechanicky poháněným kompresorem. Bude ho podle potřeby roztáčet elektromotor, který má zajistit bleskovou odezvu na plyn.

Diskuze

5 komentářů

    josef K.

    Tohle nebude úplně trefa do černého. Odkázal bych na nejlepší koncept turbomotoru z roku 2004 a to motoru 1,4TFSI, který kombinoval mechanický kompresor v nízkých otáčkách s turbodmychadlem ve středních a vyšších otáčkách.
    U dieslu se dá předpokládat, že bude dlouhodobě na dálnicích provozován v nízkých otáčkách, takže energie z rekuperativního brždění nebude na elektrický pohon turba stačit.

    Honza B

    Já to pochopil spíš tak, že kompresor bude foukat do turba tehdy, když ještě nebude turbo dostatečně roztáčeno výfukovými plyny, tzn. v hodně nízkých otáčkách. Na dálnici ve 130 bude stačit jen turbo…se domnívám svým naprosto laickým pohledem.

    josef K.

    Nevím, nevím, u šestiválce budou otáčky při rychlosti 130km/h kolem 1500-1700 ot/min, což jsou otáčky, kdy se nafta spaluje optimálně a motor pracuje s max. účinností.

    tech

    Máte štěstí že jdu kolem, říkají mi odborník !

    josef K.

    Tak něco předveď..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist