Audi koketuje s elektrickým bi-turbem
2 fotografieAudi
Audi se chystá skoncovat s mechanicky poháněným kompresorem. Bude ho podle potřeby roztáčet elektromotor, který má zajistit bleskovou odezvu na plyn.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
2 fotografieAudi
Audi se chystá skoncovat s mechanicky poháněným kompresorem. Bude ho podle potřeby roztáčet elektromotor, který má zajistit bleskovou odezvu na plyn.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tohle nebude úplně trefa do černého. Odkázal bych na nejlepší koncept turbomotoru z roku 2004 a to motoru 1,4TFSI, který kombinoval mechanický kompresor v nízkých otáčkách s turbodmychadlem ve středních a vyšších otáčkách.
U dieslu se dá předpokládat, že bude dlouhodobě na dálnicích provozován v nízkých otáčkách, takže energie z rekuperativního brždění nebude na elektrický pohon turba stačit.
Já to pochopil spíš tak, že kompresor bude foukat do turba tehdy, když ještě nebude turbo dostatečně roztáčeno výfukovými plyny, tzn. v hodně nízkých otáčkách. Na dálnici ve 130 bude stačit jen turbo…se domnívám svým naprosto laickým pohledem.
Nevím, nevím, u šestiválce budou otáčky při rychlosti 130km/h kolem 1500-1700 ot/min, což jsou otáčky, kdy se nafta spaluje optimálně a motor pracuje s max. účinností.
Máte štěstí že jdu kolem, říkají mi odborník !
Tak něco předveď..