Audi koketuje s elektrickým bi-turbem

Audi se chystá skoncovat s mechanicky poháněným kompresorem. Bude ho podle potřeby roztáčet elektromotor, který má zajistit bleskovou odezvu na plyn.

Do aut míří každoročně tisíce nových technologií, které mají za cíl zlepšit účinnost, spolehlivost, nebo výkon. S jednou takovou přichází Audi. Hlavní roli v tom hraje elektromotor, který ale neslouží k pohonu kol, nýbrž kompresoru.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost
Moderní vznětové motory jsou na kvalitu nafty velmi náchylné a je všeobecně známo, že zrovna v Česku není nafta moc dobrá.

Malý elektromotor dokáže takřka bez prodlevy roztočit kompresor, který vyšším tlakem zásobuje turbodmychadlo. Díky tomu disponuje motor vysokým točivým momentem od nízkých otáček, přitom má mít bleskovou reakci na plynový pedál. Elektromotoru prý k pohonu bude stačit standardní akumulátor se systémem regenerativního brzdění, takže by neměla vzrůst ani hmotnost.

Celý systém je ve vývoji, což znamená, že reálný produkt neuvidíme dříve, než za pár let. Technologie ale očividně funguje a odvádí uspokojivé výsledky, jinak by se tím automobilka pochopitelně nechlubila. S tímhle motorem se v budoucnu určitě setkáme…

Ondřej Lilling

21.9.2012 7:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist