Ares Panther je unikátní supersport, který navrací zakázané „mrkačky“

Uběhlo půl druhé dekády a stalo se nemyslitelné – ikonické mrkačky se po dlouhých letech navrací na příď automobilu.

Foto: Ares

Výklopné světlomety se poprvé objevily na přídi Alfy Romeo 8C 2900A Pininfarina Berlinetta v roce 1936, ale teprve osmdesátá a devadesátá léta z nich udělala kultovní záležitost. Právě tehdy totiž začala ve velké míře zdobit nizoučké přídě sportovních vozů. Nechyběly na čumáčcích těch běžnějších sporťáků, ale ani na tlamách těch nejostřejší exotik.

Lamborghini Countach a Diablo, Ferrari 288 a F40, Jaguar XJ220, BMW 8, Honda NSX, Nissan 240SX, Chevrolet Corvette, Toyota Corola AE86, Lotus Espirit, Porsche 944 ale i první Mazda MX-5. Motorističtí nadšenci mrkačky milovali, ale legislativa jejich použití nakonec víceméně znemožnila. Poslední vůz s výklopnými světlomety sjel z linky v roce 2004, kdy skončila výroba Corvette C5 i Lotusu Espirit S4.

Dlouho to vypadalo, že se s mrkačkami na produkčním voze již neshledáme, jenže nyní je tady Ares Panther podstupující finální vývojové testování. Všechno ostatní je nepodstatné – základ v Lamborghini Huracán, inspirace v De Tomaso Pantera, V10 s objemem až 5,6 litru pod kapotou, 641 koní, cenovka startující na 515 tisících eurech i produkce omezená na 21 kusů.

Nic z toho prostě není důležité, protože tohle auto se zapíše do historie jako vůz, který vrátil tomuto miléniu výklopná světla. A my pevně doufáme, že se tahle stylová záležitost zase rozšíří i mezi běžnější vozy.

13.8.2018 11:40| autor: Martin Kusyn | zdroj: carthrottle.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist