Arash AF8 (2014): se sedmilitrovou V8 vyladěnou na 558 koní pojede přes 320 km/h

Noble, Ferrari a McLaren mají další konkurenci pocházející opět z britských ostrovů, Arash AF8 kombinuje britskou konstrukční školu s technikou GM.

Britská automobilová manufaktura Arash Motor Company – založená v automobilových kruzích poměrně známým chlápkem jménem Arash Farboud – začala poprvé mluvit o modelu AF8 ještě v roce 2008 a už tehdy měla poměrně jasno v tom, co to má být za stroj.


V plánu bylo postavit supersport se sedmilitrovým atmosférickým osmiválcem amerického GM, který by byl schopen jezdit přes 200 mil v hodině (cirka 322 km/h) a z 0 na 60 mil/h (97 km/h) akceleroval za čas kolem 3,4 sekundy. A téměř na chlup přesně se právě toto týmu malé společnosti po šestiletém vývoji podařilo.

V čem měla firma Arash poněkud nepřesný odhad, byla předpokládaná cena. Původně se mluvilo o částce zhruba 120 tisíc liber, podle aktuálních, zatím ale oficiálně nepotvrzených drbů by měla být novinka k mání za nějakých 165 tisíc liber, což v přepočtu vychází na přibližně pět a půl milionu korun.

Jinak ale AF8 skutečně využívá small-block LS7 z výběhového Chevroletu Corvette Z06 se suchou vanou, který ve standardním provedení produkuje 512 koní a 637 newwtonmetrů, nicméně po instalaci karbonového nasávání, titanového výfukového systému s lepší propustností a dalších blíže nespecifikovaných úprav jsou výkony o kousek dál.

V8 o hmotnosti 120 kg je ve žlutém voze vyladěná na 558 koní při 6500 otáčkách za minutu a 640 newtonmetrů dostupných při rovných 5000 otáčkách. Hmotnost auta činí díky použití ocelového trubkového rámu v kombinaci s hliníkovou voštinou a karbonovými panely pouze 1200 kg, takže ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou akceleruje na 97 km/h za 3,5 sekundy a rozjede se na už zmiňovaných 322 km/h.

O zpomalení 4,15 m dlouhého, 1,9 m širokého a jen 1,1 m vysokého automobilu se starají klasické ocelové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 362 mm vzadu, doplněné o šesti a čtyřpístkové třmeny. Kola AF8 jsou nestejného průměru. Ty přední mají devatenáct palců a nazouvají gumy Michelin Pilot Cup 2 o rozměru 235/35 ZR19 a zadní pro změnu dvacet palců a pneumatiky 345/30 ZR20.

Ačkoli tady máme plnohodnotný sportovní vůz schopný svými dynamickými parametry konkurovat vozům jako je McLaren 12C, Ferrari 458 Italia či Noble M600, navíc pocházející od společnosti bez většího zázemí, přesto vůz nabídne třeba klimatizaci, bi-xenony s LED, v pěti stupních stavitelnou trakci, vyhřívané čelní okno anebo satelitní navigaci s dotykovou obrazovkou.

Prvních 36 aut takzvané „První Edice“ bude kompletně nastříkáno pouze žlutým odstínem a poznávacím znamením budou také karbonová křídla na zádi v bezbarvém laku a kryty motorů z uhlíkového kompozitu. Termín zahájení výroby ani časový harmonogram dodávek zákazníkům Arash Motor neoznámila, záležet ale bude jistě i na tom, jak potenciální klientela vůz přijme.

1.3.2014 4:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist