Abarth s podvozkem KTM?

Ladiči Fiatu hledají platformu pro své malosériové rychlé kupé. Pokud jsou poslední zprávy pravdivé, našli ji v Rakousku.

Značka Abarth počítá svou moderní historii spíš na měsíce než na roky, ale úspěch už se dostavil a s ním rostou také ambice malé divize Fiatu. Chce vlastní model, malosériové a exkluzivní lehké kupé či roadster. Jeho vývoj Abarth sám nezaplatí, potřebuje partnera. Podle amerického magazínu Road & Track jej našel v rakouské společnosti KTM, která vyrábí okruhový X-Bow.

Zpráva se odvolává přímo na zdroje z Abrathu, nejde tedy tak docela o spekulaci. Auta se podle ní dočkáme v roce 2013. KTM dodá pouze podvozek, který u Abarthu osadí vlastním motorem, karoserií i interiérem. Road & Track mluví o jednotce 1.8 MultiAir a výkonu kolem 180 koní. Zástupci Fiatu se však v minulosti nechali slyšet, že malý sportovní model dostane až 240 koňských sil.Abarth se v minulosti poohlížel po vhodné technice u Lotusu. Už nějakou dobu víme, že k dohodě nedošlo. Zpráva z Ameriky mluví o příčinách neúspěchu jednání. Nešlo prý jen o peníze, i když Lotus si své podvozky cení. Italům vadil také fakt, že platforma Elise má svůj původ hluboko v devadesátých letech.

Tato verze je mnohem uvěřitelnější, podvozek KTM totiž nebude o nic levnější než technika s logem Lotus. Naopak, karbonové šasi od Dallary je extrémně drahé. Abarth proto ještě ladí obchodní model, který pro malé auto použije. Pravděpodobně se dočkáme jen velmi malé série. Fiat vyrobí nejvýše dva tisíce aut oceněných asi na jeden a půl milionu korun.

autoweb.cz

13.10.2010 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist