Volkswagen Tiguan (2015): druhá generace oficiálně představena před frankfurtským IAA

Nový crossover německého koncernu VW je po všech stránkách větší, slibuje úspornější provoz a ve Frankfurtu se kromě varianty R-line představí také jako hybridní koncept GTE.

Automobilka Volkswagen, jak je jejím dobrým zvykem, rozjela těsně před otevřením velkého evropského autosalonu představování svých nejvýznamnějších novinek. Patří k nim také očekávaná druhá generace kompaktního crossoveru Tiguan.

Snad ani nemusíme zdůrazňovat, že je kompaktní koncernový vůz postaven na modulární platformě MQB, která se u této aplikace postarala o snížení hmotnosti „o více než 50 kg“ při současném nezanedbatelném nárůstu většiny rozměrů.

Nový Tiguan je ve srovnání se svým předchůdcem o 60 mm delší, o 30 mm širší, současně však až o 70 mm nižší a jeho rozvor náprav byl prodloužen o 77 mm na výsledných 2681 mm. S ohledem na tyto změny Volkswagen slibuje zvětšení prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech v podélném směru o 29 mm, zatímco se podařilo „přifouknout“ zavazadelník o 145 litrů na výsledných 615/1665 litrů.

Volkswagen Tiguan dostane na začátku osm pohonných jednotek s rovnoměrným zastoupením benzínových a naftových motorů. Výkony těch prvních se pohybují od 125 do 220 koní, naftové agregáty nabídnou 115 až 240 koňských sil s dvojicí turbodmychadel. Jak se asi dalo čekat, vůz bude k mání s pohonem předních i všech kol, přičemž všechny verze bude možné objednat s paketem „offroad front end“ zvětšujícím přední nájezdový úhel z 18,3 na 25,6 stupně.

Pohon zadní nápravy bude zajišťovat spojka Haldex páté generace, která se bude standardně kombinovat s podvozkem zvýšeným o 11 mm, takže světlá výška takto vybavených modelů bude 200 mm. Tiguan navíc má být schopen táhnout přívěsy o hmotnosti 2500 kg.

Volkswagen představí ve Frankfurtu také hybridní variantu nazvanou Tiguan GTE kombinující přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku s elektromotorem integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky, přičemž celkový udávaný výkon soustavy činí 218 koňských sil. VW udává dojezd čistě v elektrickém režimu (s kapacitou akumulátorů 13 kWh) rovných 50 kilometrů a o dobíjení baterek se má starat nejen rekuperace brzdné energie, ale také solární panely na střeše. I tato další výpomoc má podle VW zajistit akční rádius až 1000 km.

Maximálka benzín-elektrické verze je 200 km/h, samotný elektromobil by měl zvládnout sto třicítku a akcelerace z 0 na 100 km/h trvá podle měření Volkswagenu 8,1 sekundy.


14.9.2015 6:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist