Volkswagen Beetle Dune (2014) kompletně odhalen, do výroby jde prý už letos

Koncept připravený pro Detroit je pouze předokolka, platforma MQB však do budoucnosti slibuje možnost použití pohonu všech kol se spojkou Haldex.

Tento týden jsme vám ukázali nákresy nového konceptu automobilky Volkswagen navazujícího na studii Beetle Dune z přelomu tisíciletí, který se už zítra představí návštěvníkům detroitského autosalonu. Abyste nemuseli čekat, máme pro vás už v tuto chvíli celou sadu oficiálních fotek a také další technická data.

Srovnání fotografií nového Beetlu Dune se skicami ukazuje, že kresby byly přesné do nejmenších detailů (tedy kromě odstínu laku), chyběl nám však zadní náhled, což tovární záběry napravují a dávají nám možnost udělat si ucelený obrázek o designu. Také záď dostala náznak ochrany podvozku kombinující nelakované plasty a cosi, co by v lepším případě mohla být profilovaná kovová deska (údajně jde o broušený hliník), v tom horším jen stříbrný plast. Nechybí zde dvojice spoilerů, samostatné koncovky výfuku a poněkud tmavší skla zadních světel.

Žlutá barva karoserie se dostala rovněž do kabiny, konkrétně na palubní desku, volant, lemy kůží čalouněných sedadel i koberečků a panely sledující spodní linii oken, čímž se návrhářům podařilo poměrně slušně oživit černo-šedivý interiér. Nechybí nápisy Dune, přeprogramované multimediální rozhraní a madlo před spolujezdcem, které naznačuje, že by se měl cestující při dovádění (nejspíše v terénu) raději držet, až na to, že technika těmto ambicím zrovna neodpovídá.

Přestože první studie z roku 2000 dostala vzduchové odpružení i pohon 4Motion, tohle je naopak pouze předokolka. Přední náprava je poháněná skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku dvoulitrovým TSI o výkonu 211 koní a aby se neřeklo, součástí je také elektronická uzávěrka diferenciálu pracující na principu přibrzďování protáčejícího se kola.

Pokud jste očekávali plnohodnotnou techniku alespoň na lehčí offroad, zklamáni prozatím být nemusíte. Kolegové z americké stránky Road and Track naznačují, že produkční vůz, který by se mohl dočkat výroby dokonce už letos v létě, teoreticky má šanci na nasazení spojky Haldex už proto, že Beetle využívá platformu MQB a ta se systémem 4×4 samozřejmě počítá.

Beetle Dune je postavený na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/45 R19, rozchod byl rozšířený o 28 mm (vpředu na 1608 mm a 1572 mm vzadu) a podvozek využívá vzpěry MacPherson a multilink s odpružením zvyšujícím světlou výšku o 50 mm. Vůz je schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a Volkswagen slibuje nejvyšší rychlost 227 km/h. Známá je také spotřeba, prozatím však jen podle americké normy – 8,1 l/100 km na dálnici a 10,2 litru ve městě.

Ceny ani přesný termín uvedení  na trh neznáme, předpokládáme však, že koncern VW tyto údaje postupem času doplní.

zdroj: Road and Track

12.1.2014 4:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist