Volkswagen Passat (od 2005)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Passat se na trhu ojetin těší velkému zájmu motoristů. Nejžádanější motorizace, ale nejsou bezproblémové.

Diskuze

28 komentářů

    Sedvo

    Jestli se nepletu, tak motor 2.0 TDi měl problémy hlavně v době, kdy byl osazen hlavou, kde byly 2 vačky (hlava praskala, žralo to olej, tím mohlo odejít i turbo atd., stejné problémy mají všechny auta koncernu). Pokud člověk koupí 2.0 TDi s jednovačkovým rozvodem, tak ten motor nemá tolik problémů.

    DPF, tedy filtr pevných částic, má hlavně problém při krátkých popojížděních, město a studené starty (ale to mají problémy všechny auta s DPF). V passatu je použit systém s aditivy, tedy, že při prohlídkách by se mělo kontrolovat nebo doplňovat aditivum (podobný systém používá koncern PSA).

    VW Passat není špatné auto, ikdyž osobně preferuji japonskou produkci.

    Petr

    cestovní komfort

    kvalitní materiály v interiéru

    Tohle můžete rovnou smazat … u auta za 900 tisíc bych si představoval, že podstatně menší hluk při dálničních rychlostech. Nemluvě o třesavce u dieslů … kvalitní materiály v interiéru? Opět může napsat, kdo si nesáhnul na ty tvrdé hnusné plasty an dveřích nebo si neotlačil koleno u středovou konzolu. Bohužel Passat je například oproti Mazdě 6 tragické auto, i když se občas novináři snaží tvrdit, že se jedná o auto kvalitní.

    Byl jsem zastáncem neměckých aut …nicméně v segmentu neprémiovém (BMW, MB a snad trošku Audi) nemají co nabídnout. Bohužel s omezeným rozpočtem běžet pro japonce:)

    vanos

    Tak 6 je ještě o něco méně kultivovanější (srovnávat můžu jen benzinové verze) a ten interiér považuji osobně za nejhorší v celé střední třídě. Rovnat se mu může snad jen to Mondeo.

    Petr

    A bavíme se o nové ano?:) … no já nemusím ani jednu ze značek, ale Mazda u mě vede naprosto vším …

    pe3k

    tak s rocnikom 2006 2,0 TDI highline mam nie moc dobre skusenosti… bol tam priplatkovy sport paket a adaptivne bi-xeony.. ale tolko poruch na aute som nezazil…. to auto asi neslo dobre nikdy… stale nieco mu bolo… v 60tis odislo turbo od 70tis hlasilo chyby vstrekov (lial som oditiva lebo jeden vstrek stoji 20tis 🙂 potom skrtiaca klapka, zhavice a tak vsetko mozne dookola potom auto som predal ked malo najazdenych 100tis.. este tie xeony boli super natacali sa do zakrut a podobne skvela vec.. no ked sa vypalila parkovacka nefungovalo to zahlasilo to chybu xeonov a navstevu servisu.. prislo mi to tam vsetko pretechnizovane a uz len som cakal na varovne zvuky poruchy… a este aj klima mi odysla :)) je toho dost… na druhej strane hluk na dialnici som necitil mal sport paket a aj pri 200-vke auto bolo v pohodicke… dobra pruznost a aj spotreba…. teraz mame novu A4-ku a je to podstatny rozdiel… AUDI JE audi….

    kubajz

    to by mě zajímalo frajere, kde jsi u brikeťáka vyčaroval škrtící klapku? To je nějakej new diesel tuning? Podle tvýho vyjadřování mi příjde, že sem flušeš bláboli v hodině informatiky.

    Vážím si objektivních a smysluplných názorů a né nějakejch blemců…

    peter

    to bol hybrid.. .benzin aj diesel :)))

    zhrado

    ty si new dizel.. a ty sa nastuduj nez daco vypotis.. dizle maju uz peknych par rokov (skrtiacu) klapku v sani, ktora pomaha EGR.. v modernych motoroch je riadena pocitacom a len pre tvoje info dost casto odchadza….

    pe3k

    akoooo totooo 2,0 TDI odysla skriaca klapka… aby sme sa rozumeli myslim tu ked das vypnut motor toak ti zavrie prisun vzduchu do motora a motor kludne zdochne… ked mas pokazenu skrtiacu klapku tak motor sa zle vypinal.. nezhasol rychlo ale vypinal sa ako trachtor…. a ako neviem preco robis zo mna blbca… ked asi viem co som mal v aute nie… dam ti spravu zo servisu alebo co.. BTW na moje.auto.cz mam tam to auto ked chces poslem ti lunk….. sorry ale take nieco som necakal…. asi som mal super stuneneho passata vo vw vyrobilia si special edition for me… ?????????????

    pe3k

    a este FRAJERE.. popisem ti to.. bol som pri jej vymene… nachadza sa vlavo vedla motora a je v nasavocaom potrubi… .. ked ju rozobrali tak tam je take ozubene kolecko co pohana motorcek a plosny spoj siemens… posledny zub na tom ozubenom kolecku-inak bolo plastove.. sa zlomil a to zadrelo motorcek.. lebo FRAJERE po ozubenom kolecku bez zubka to docela tazko ide…. takze FRAJERE zadrel sa motorcek a tak odisla skrtiaca klapka viem znie to paranenormalne… ale mozno to pochopy aj taky FRAJEK ako ty….. pisal som to ako pre debila………. a nabuduce prosim odpust si taketo komenty…. ked o niecom nevies neznamena ze to nie je :)))

    Duri17

    O pol roka budem meniť auto a Passat Variant 2.0TDI 125kw DSG je horúcim favoritom. Nemáte prosím niekto info o spoľahlivosti motorov TDI CR. Platia pre ne informácie z článku alebo sú spoľahlivejšie? Vďaka za info.

    Driver

    125 kW je spolehlivější než 103 kW, přesto pozor zejména na turbo

    PetrX

    Nevím proč se zde píše, že 1.6 FSI je slabý (85kW), ale 1.9 TDI 77kW (1.6 TDI CR)je OK. Osobní zkušenost – O2 s 1.6 FSI v kopci v celku v pohodě ujede 1.9 TDI – 77kW, ale holt se jako každý atmosférický benzín musí točit, a nemá "krouťák od 1600 ot.). Ale je fakt, že pro Passat je ideální motor od 100kW výše.

    Cheetah

    Pridam tiez vlastne skusenosti: Passat Variant 2.0 TDI 16V 103 kW bez DPF, r.v. 2006, kupeny novy. Prva porucha: pri cca 30.000 km prasknuty olejovy chladic, presakovanie oleja do chladiacej zmesi. Riesene v ramci zaruky. Druha porucha: pri cca 135.000 km motor zhadzuje po nastartovani do nudzoveho rezimu. Diagnoza, vadny snimac otacok na kluke. Vymena s montazou a demontazou cca 300€. Inak doteraz (165.000 km) nic vaznejsie, akurat turbo uz asi prepusta viac oleja ako je zdrave, takze asi zanedlho vymena. Okrem toho ma Passat kopu chybiciek, ktore viac ci menej lezu na nervy, ale s tym sa asi potyka viacero aut. Za spomenutie stoji hlavne zvysena spotreba oleja hned od zaciatku. Motor od nova az doteraz zozerie cca 1 l oleja na 15000 km. Takisto parkovacie senzory za dazda proste nefunguju, v servise vravia, ze to je chronicky problem. Subjektivne hodnotim zle aj slabsiu kvalitu laku, najma nizku odolnost voci odletujucim kamienkom, rychle praskanie ziarovky v prednych svetlach (nemam xenon) a obcas strajkujucu navigaciu (v servise doteraz neprisli na to, cim to je sposobene). Zhrnutie: kazde moderne auto napchate elektronikou zakonite musi mat svoje choroby. Nedokazem posudit ako velmi sa Passat vymyka z priemeru, ale uz by som ho asi nekupil. Znacky ako BMW ci Mercedes su v zaklade skoro rovnoko drahe a zakladna vybava u tychto aut je skoro taka ako mierne nadstandardna u VW.

    zajda

    Trosku bych vas poupravil.

    Nejen ze MB ci BMW maji zakladni vybavu na nizsim stupni nez VW. Ale take za stejne polozky priplatite daleko vice penez (nejmarkantnejsi to je pri srovnani VW/Audi).

    Z tohoto duvodu je financne narocnejsi poridit premiovou znacku s ekvivalentnim stupnem vybavy.

    Pastekar

    Tak do tretice pridam moje skusenosti s uberautom. Mam sluzobny VW Passat Variant 2.0 TDi, 103kW, 4Motion, Highline s nejakymi dalsimi blbinami (xenony, vyhrievanie sedaciek, …), vyrobeny 5/2007, momentalne najazdene 90.000km.

    Od zaciatku mam s tymto kramom problemy, zacalo to pri 10.000km vymenou hlavy valcov a olejoveho chladica (unik chladiacej kvapaliny, odstranene na treti krat). Dalej pokracovali problemy v tomto poradi: vymena autoradia, oprava parkovacich senzorov, vymena prasknutej nadrzky ostrekovacov (v lete), opat oprava parkovacich senzorov, vymena druheho autoradia (odislo, CD-cka co boli v nom som uz nevidel), vymena EGR ventilu (auto nastastie zostalo visiet 500m od domu), oprava elektromecahnickej brzdy, vymena vstreku (auto zostalo visiet v Polsku a to uz nepotesi) a dalsie na ktore som si uz nespomenul. Teraz uz davam auto do servisu len ked sa zastavi, na blbiny uz kaslem.

    Predtym som jazdil na B5-ke a v porovnani s touto starsou generaciou ma B6-ka omnoho menej komfortny podvozok, co som mal moznost porovnat na kazdotyzdennych cestach po dialnici BA-Praha. Kym B5-ka zehlila panelovu dialnicu pri Brne relativne slusne, B6-ka drnci takmer rovnako ako Octavia, len na rozdiel od tej Octavie je to tazka krava cize nejaky sportovy prejazd zakrut nehrozi. Viem firma mi nekupila sportak, ale ked uz bohvie ako nedrzi stopu tak nech je aspon komfortne.

    No a prejav motora to je tragedia sama o sebe. Slusnejsie tahat zacina az od 1.800ot., cize rychly odjazd z krizovatky znamena pekne trapenie spojky. Ked bol tento kram opat raz v servise tak som mal pozicanu novu Mazdu 6, tiez 2.0 diesel, tiez 103kW, ale to sa ani nedalo porovnat co sa charakteristiky a hlucnosti motora tyka. Mazda je o generaciu a mozno aj viac vpredu!!! A podvozok Mazdy opat vyhral na celej ciare pred Passatom, na 18-tkach gumach je porovnatelne (ne)komfortny ako Passat na 16-tkach, ale zato tie prejazdy zakrut…a hlavne normalna rucna brzda s ktorou sa normalne da jazdit smykom…hmm…to bola paradicka.

    Haldex tiez nijako neoslnil, na B5-tke som mal Torsen a teda rozdiel je znacny. V terene som sa s Torsenom s plne nalozenym autom vysplhal po mokrej trave az na kopec s Haldexom som sa za porovnatelnych podmienok nedostal ani do 1/3 toho isteho kopca. Navyse Haldex pri normalnej jazde necitit, zato Torsen ano (v zakrutach). Ale beriem, Passat nie je terenne auto, takze ten Haldex na vacsinu situacii postacuje.

    Zopar veci predsa len musim pochvalit – su to najma vynikajuce bi-xenonove natacacie svetla, tempomat a drziak na pohare v zadnej stredovej opierke :-).

    Momentalne zavady ktore uz ani neriesim: spotreba oleja cca 1l/2500km, nefunkcne parkovacie senzory, nefunkcne otvaranie laveho zadneho okna, obcasne nefunkcna elektromechanicka brzda (niekedy sa neda odbrzdit, inokedy zasa zabrzdit), klima ktora z nicoho-nic zacne hriat aj ked ma chladit, obcas sa nedaju kluckou otvorit vodicove dvere (klucka ide naprazdno), obcas nesvieti predna parkovacka co mi palubny pocitac slusne zalasi, zacina sa ozyvat turbo, startovanie teraz v zime sa podoba startovaniu buldozera…

    No ked to zhrniem – Passat jedine nepriatelovi…

    Vlado

    …ta posledna veta bola kruta, tak strasne to snad nie je. Ja som mal paasat 2,0 TDi ako firemne auto a nebolo to spatne. Pravdu povediac tam bola slabsia vybava, a ako tak citam tak cim menej elektroniky tym lepsie. Ja som ako vadu bral najma vysoku spotrebu oleja, ktoreho sa toto auto nevedelo nabazit. Ale pravdu povediac, ako auto do rodiny nikdy!

    pe3k

    suhlas suhlas suhlas.. podobne som na tom bol aj ja:)) akus novu A4 neuveritelny rozdiel… a aj ten motor ako keby nemali nic spolocne s passatom… mne vstreky hlasilo asi 40tis km a islo to .. lial som tam aditivu skus kupit na benzinke shell taka flasticka do dieslu – nalejes natankujes full a jazdis docela to pomaha…

    a ked ti zerie tolko oleja…. tak rozluc sa s turbom… 🙂

    pe3k

    takato vec ma napadla… kazdy si mysli ze passat je super skvele spolahlive auto, ked niekomu poviem ake som mal s nim problemy tak mi ani verit neche… no ked sa pytam servisakov tak takych aut je vela.. pomaly kazdy pasat ma problemy.. a preco o tom nikto neviem?? kazdy vie ze ford mondeo je poruchove auto…. co mi nejak nesedi mal som a bez poruchy… a passat hroza des…. trebalo by asi trocha viac o problemoch passata rozpravat :))

    David

    Dobry den mate nekdo zkusenost s vymenou oleje u motoru s PDF.Bylo mi doporuceno pri PDF jen olej long life tzn.40tis.km.Coz mi spousta lidi zase rozmlouva,protoze to zadny olej nemuze vydrzet.Uskodi to PDF kdyz dam olej jen na 10tis.km.Dekuji David

    Larry

    Naprosto bezproblémů, žádné problémy co jsou zde uvedeny se nevyskytujou. Tankujte pouze kvalitní palivo! A né nějaký z Polska!

    Roman

    Dobrý den,
    chci si koupit VW Passata v benzinu a chtěl jsem se zeptat na poruchovost těchto motorů, někoho kdo má s tím zkušenosti. Ještě nejsem rozhodlý pro jakou variauntu benzinového motoru.

    Děkuji za odpověď všem.

    Dan

    Máte prosím zkušenosti s motorem 2,0 TDI 103kw typ motoru CBA s passata???? Raději se ptám,chci si ho koupit,ale po zkušenosti s octavií a motorem BXE,který mi odešl do věčných lovišť při 140000km a to jsem dle tajného vyjádření ze škodovky najel ještě docela dost(normálně při 120000 ,,kaput“) se již bojím…
    Díky za rady
    D.

    markon

    Bohužel jsem i já koupil tohle hodně nepovedené auto. 2.0 TDI, 103 kw, motor BMP ve výbavě comfortline a za mě „už nikdy více“ …a to se týká i přístupu servisů VW a jejich nepřiměřených cen.

    Ale333

    Zdravím koupil jsem passat125kW,DSG,Hightline kombi 2006 po 200 ujetých km se rozsvítila kontrolka motoru a po chvíli červeně žhavička.co to muže být a kolik to stojí spravi díky,jsem z toho docela sklamanej

    Tonda

    Mám VW Passat 1.9 TDI 77kW, doposud najeto 238 000 km a auto je absolutně bez problémů.
    Vůbec nechápu předchozí komentáře. Možná ty poruchy jsou jenom u dvoulitrů. Já na Passata nedám dopustit a další auto bude opět Passat TDI.

    Domina

    Zdravim…vsichni si poklepete na čelo ale chtela bych se zeptat zda uz se nekomu povedla stejna hovadina jako me – zda dal nekdo do naftaku odlehceny benzin…a kolik ho stala oprava -pokud tedy byla realna….ja jsem tomu dala korunu a nastartovala jsem…????????

    Roman

    Ahoj vsem.Jelikoz tomu vubec nerozumim radsi se optam.Mam passat2006 a ted mi prestalo fungovat topeni u spolujezdce,fouja pouze a pirad jen studeny vzduch.Ma nekdo s timto zkusenosti,aby mi aspon malinko pomohl .Dekuji za kazdou radu.Roman

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist