Volkswagen Passat (od 2005)

Passat se na trhu ojetin těší velkému zájmu motoristů. Nejžádanější motorizace, ale nejsou bezproblémové.

Německý Volkswagen Passat s označením B6 byl představen v roce 2005 na jarním ženevském autosalonu. Sedan v září doplnilo praktické kombi Variant, které mělo premiéru na frankfurtském autosalonu.

V roce 2006 bylo uvedeno sportovně laděné provedení R36 s motorem 3.6 V6 FSI/220 kW. Několik těchto vozů s civilní vizáží používá policie a to zejména k měření rychlosti na dálnicích.

O dva roky později se na trh dostalo čtyřdveřové kupé pod označením CC. Nabídka pohonných jednotek byla rozšířena o maloobjemový přeplňovaný agregát 1.4 TSI. V roce 2009 se do Passatu začal montovat také maloobjemový turbodiesel 1.6 TDI.

Za volantem

Automobil potěší nabídkou místa pro posádku i zavazadla. Více než dost prostoru naleznete i na zadních sedadlech. Zavazadelník sedanu disponuje objemem 565 litrů, kombi nabídne 605 litrů.

Sedadla vozu jsou velmi pohodlná, což platí i o naladění podvozku. Ten přitom zajišťuje zdatné držení jízdní stopy v zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru.

Vozidlo potěší přesným řazením, dodává se i s převodovkou DSG. Manuální převodovky jsou pěti či šestistupňové, DSG může mít šest nebo sedm stupňů. Vůz se nabízí i s pohonem všech kol 4Motion.

Pohonná jednotka 1.6 FSI/85 kW s přímým vstřikováním paliva není zrovna nejsilnější a ani spotřebou neohromí. Snad právě proto je mezi motoristy značně oblíbenější přeplňovaná osmnáctistovka (1.8 TFSI/118 kW). Jenže tento agregát nezřídka trápí visící ventily a praskání hlavy válců. Objemnější 2.0 FSI je zase celkem dost žíznivý. Lepší volbou je přeplňovaný dvoulitr, špatně si nevede ani 1.4 TSI.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Pokud jde o turbodiesely, zde představuje ideál 1.9 TDI/77 kW. Pouze zřídka jej potká problém s dvouhmotovým setrvačníkem. Pravda, zrovna ten není vůbec levný (asi 14 000 Kč z druhovýroby). Dvoulitrové turbodiesely znamenají nemalé riziko výskytu poruch. Nejvyhledávanější je 2.0 TDI/103 kW, právě ten se ale potýká s celou řadou závažných závad. Objevuje se například praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, ale i praskání rozvodového řemene. Ani turbodmychadlu se potíže nevyhýbají.

Problémy jsou také s filtrem pevných částic nebo čidlem výfukových plynů. Pokud vozidlo za jízdy cuká nebo ztrácí výkon, může být příčina právě v tomto filtru.

Časté závady

Mezi další opakující se poruchy patří vůle na přední nápravě, závady originálního navigačního systému či defekty laku. Motor 2.0 FSI mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje.

V listopadu 2009 byla vyhlášena svolávací akce na vozy s převodovkou DSG, kde hrozí problém s vyhodnocením teploty převodového oleje. Pokud chcete kupovat vůz právě s DSG, ověřte si, že byl možný problém odstraněn.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 TSI/90 kW, 1.6 FSI/85 kW, 1.8 TFSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TFSI/147 kW, 3.2 V6 FSI/184 kW, 3.6 V6 FSI/220 kW.
Dieselové motory: 1.6 TDI/77 kW, 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 kW, 2.0 TDI/125 kW.

KLADY
elegantní design
cestovní komfort
kvalitní materiály v interiéru
prostor pro posádku i zavazadla

ZÁPORY
slabý motor 1.6 FSI
vyšší spotřeba oleje u 2.0 FSI
problematický motor 2.0 TDI

Milan Jirouš

12.12.2009 11:26| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist