Volkswagen Golf VIII (2019): revoluční osmá generace se má dostat pod 3,9 l/100 km
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Volkswagen Golf GTI Clubsport (2015): produkční verze má 265 koní, na 10 sekund pak i 290
Volkswagen Golf GTI Clubsport (2015): produkční verze má 265 koní, na 10 sekund pak i 290
Volkswagen Golf R společně s Audi S3 drží pomyslný prapor nejvýkonnějších ostrých hatchbacků s přeplňovaným dvoulitrem v rámci koncernu VW. Mají 300 koní, pohon všech kol a stojí o stupínek výš než Seat Leon Cupra 290 a o pár dalších, pokud jde o Octavii RS 230 či standardní verze Golfu GTI a GTI Performance. Právě značný odskok výchozích sportovních Golfů od špičkového „eRka“ inspiroval konstruktéry z Wolfsburgu k vyplnění této mezery.
Model Clubsport vznikl jako oslava 40. výročí od uvedení modelové řady Golf GTI na trh a jeho zajímavostí jsou dvojí výkony. Auto má ve standardu 265 koní a maximální točivý moment 350 newtonmetrů, tedy jako základní Cupra 265, která se u nás nenabízí. Řidič v Golfu CS bude mít nicméně po ruce tlačítko s funkcí overboost, které na 10 sekund zvýší výkon motoru na 290 koňských sil, což je pro změnu srovnatelné s nejsilnější nově představenou Cuprou 290.
V kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol zvládne Golf GTI Clubsport akceleraci z místa na 100 kilometrů v hodině během 5,9 sekundy a patřičným využitím plného výkonu pojede 249 km/h. Manuál o stejném počtu kvaltu bude při zrychlení na stovku potřebovat o desetinku delší čas a pro změnu pojede rovných 250 km/h. VW přitom papírově slibuje průměrnou spotřebu pouze 6,7 litru na 100 km.
Kromě menších stylistických změn na karoserii budou součástí výbavy tohoto automobilu také černé ozdobné pásy na dveřích s nápisem Clubsport a odkazujících na původní Golf GTI z roku 1976. Zájemci pak budou mít možnost objednat si kromě jiného buď osmnáctipalcová anebo devatenáctipalcová kovaná kola.
Vnitřek auta dozdobí skořepinová sedadla doplněná vyšívanými nápisy GTI a červeným kontrastným prošíváním, další rudě zbarvené detaily ale také alcantarou potažený volant s červeně označenou středovou polohou věnce.