Volkswagen Golf VIII (2019): revoluční osmá generace se má dostat pod 3,9 l/100 km

Ani VW nemá chuť platit pokuty za CO2, příští Golf se proto vzhlédne v úsporném XL1 a navíc přidá nové technologie včetně motorů s variabilním kompresním poměrem.

Přestože lze sedmou generaci Golfu pořád považovat za poměrně nové auto, začínají se objevovat první neoficiální informace o jeho nástupci. Osmé pokračování jednoho z nejprodávanějších aut vůbec by mělo být uvedeno na trh v roce 2019 a podle dostupných zpráv se v jeho designu promítne stylistika použitá při návrhu extrémně úsporného Volkswagenu XL1.

Toto vzdálené spojení nebude až tak náhodné, jako spíše symbolické, protože konstruktéři značky budou mít za úkol snížit papírové emise vozu až na hranici 90 gramů CO2 na kilometr, což v přepočtu vychází na průměrnou spotřebu pod 3,9 litru na 100 km. Jestli bude Golf schopný dosáhnout této hodnoty i ve skutečném světě, si budeme muset ještě počkat, každopádně i vykázání této hodnoty jen na papíře, aby se Němci úspěšně vyhnuli placení do bruselské pokladničky za vyšší než limitní emise, nebude tak snadné.

Podle kolegů z britského Autocaru něco takového již nebude možné dosáhnout konvenčními technologiemi a další dílčím zlepšením současných motorů, ale bude nutné provést komplexní, radikální změny v konstrukci. Kromě vylepšení aerodynamiky, která u tak relativně krátkého vozu jako je Golf nemůže být zásadní, využije osmá generace stávající platformu MQB a rozměrově bude v zásadě stejná jako dnešní auto, hmotnost by však měla klesnout pod 1100 kg.

Jak toho dosáhnout u vozu, kde náklady na vývoj sehrávají jednu z nejdůležitějších rolí, momentálně nevíme, tím spíše, že VW by mělo při stavbě využít setrvačník, který se brzy objeví také ve vozech švédské značky Volvo. Severským strojům bude schopen na deset vteřin dodat výkon kolem 80 koní a „nabíjení“ brzdným účinkem potrvá cirka osm sekund, zatímco Golf by měl dostat jednotku schopnou krátkodobě dodávat výkon cirka 40 koní. K dalším zásadním novinkám by měly patřit motory s variabilním kompresním poměrem, vypínání pohonné jednotky při jízdě z kopce či dojezdu na červenou a očekávají se rovněž elektrická turbodmychadla anebo tedy spíše elektromotorem poháněný kompresor, který se již objevil v konceptu Audi RS 5 TDI.

zdroj: Autocar

18.8.2014 10:39| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist