Volkswagen 1.4 TSI je motorem roku

Kombinace vysokých výkonů a nízké spotřeby zafungovala i letos, cena opět putuje do Německa.

Motor 1.4 TSI od Volkswagenu vyhrál podruhé v řadě titul mezinárodní motor roku, udělovaný každoročně porotou 72 odborníků z 35 zemí včetně České Republiky. Cenu převzal Rudiger Szengel, který u Volkswagenu šéfuje vývoji pohonných jednotek.

Automobilka z Wolfsburgu vloni vystřídala na nejvyšší příčce BMW, které ji drželo nepřetržitě čtyři roky (s V10 z modelu M5 a později s šestiválcem 35i). Jinam než do Německa putovalo ocenění naposledy v roce 2004, kdy si jej odvezla Toyota za Hybrid Synergy Drive pohánějící Prius.Němci letos – podobně jako v minulých letech – ovládli také většinu subkategorií. Cenu za nejlepší motor nad čtyři litry získal Mercedesosmiválcem o objemu 6,2 litru od AMG, který vyhrál také v kategorii sportovních jednotek. Jeho vítězství bylo drtivé, avšak kuriózní – motor totiž pod kapotami rychlých mercedesů pomalu končí.

Kategorie 1,4-1,8 litru, 1,8-2 litry, 2,5-3 litry a 3-4 litry ovládlo BMW s šestnáctistovkou z Mini, dvoulitrovým dieselem, třílitrovým dieselem (35d) a osmiválcem z M3. Třídu 1-1,4 litru ovládl Volkswagen s 1,4 TSI, které pak pokračovalo k celkovému prvenství, a koncern VW obsadil také první pozici v kategorii 2-2,5 litru, kde bodovalo Audi s pětiválcem z TT RS.

Nejlepšími novými motory se letos mohou pochlubit Italové. Uznání jim získal čtyřválec 1.4 s ventilovým rozvodem MultiAir, za nímž skončil s malým odstupem osmiválec Ferrari 458 Italia. Zbylé dvě třídy – pod 1 litr a nejlepší ekologický motor, obsadila Toyota s tříválcem a osmnáctistovkou z Priusu.

autoweb.cz

25.6.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist