První dojmy: Volkswagen Amarok Canyon a Cross Caddy

Wolfsburgská automobilka představuje drsnější a stylovější verzi svého pick-upu Amarok a malé dodávky Caddy.

Volkswagen nově nabízí ke svému pick-upu Amarok paket Canyon, kterým se trochu odliší od ostatních verzí. Zvenku Amarok Canyon poznáte především podle kontrastních černých doplňků, jako rámu za kabinou, zadního nárazníku, rolety zakrývající korbu nebo zadních světel s kouřovým nádechem.

Další změnou jsou 17″ kola Roca s terénními pneumatikami o rozměru 245/70 R17, za příplatek je možné objednat si 18″ silniční pneumatiky. Celkem vyjde paket Canyon na 92 867 korun bez DPH, za příplatek 30 347 korun bez DPH je také možné doplnit střechu o atraktivní světelnou rampu, která se aktivuje přepnutím dálkových světel.

Tím však výčet změn nekončí. Uvnitř dále najdete polokožená sedadla v barvě měsíčního kamene, v kontrastní oranžové barvě potom detaily jako prošívání sedadel, bezpečnostních pásů, koženého volantu a řadicí páky nebo rámečky výdechů klimatizace.Jinak je to Amarok jako každý jiný. Stále tedy uveze na korbě o ploše 2,52 metrů čtverečních až 889 kg nákladu, díky 1222 mm širokému rozestupu blatníků třeba také europalety, které je možné zajistit ke čtveřici kotvících bodů. Na tažném zařízení utáhne (v závislosti na motorizaci) další až 3,2 tuny.


Světelná rampa nejenže dobře vypadá, ale je také funkční. Aktivuje se dálkovými světly.

Dopředný pohyb zajišťuje známý turbodiesel 2.0 TDI ve dvou výkonových verzích – slabší s jedním turbodmychadlem o výkonu 140 koní340 Nm při 1600 ot./min., resp. bi-turbo o výkonu 180 koní400 Nm při 1500 ot./min. Silnější motor v kombinaci s příplatkovou osmistupňovou automatickou převodovkou (pouze pro něj) ze sebe vymáčkne dalších 20 Nm navíc. Základem pro všechny motorizace je šestistupňový manuál.

Na výběr je také z dvojího pohonu všech kol 4Motion. Červené označení patří přiřaditelnému pohonu všech kol, který je vybaven navíc redukční převodovkou, černý znáček potom označuje verzi s trvalým pohonem všech kol, jehož mezinápravový diferenciál Torsen za běžných okolností rozděluje točivý moment na nápravy v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.Režim jízdy terénem lze aktivovat stisknutím tlačítka, což má za následek překalibrování ABS, stabilizačního systému (ESC), protiprokluzového systému (ASR) a elektronické uzávěrky diferenciálů (EDS) do nastavení ideálního pro jízdu terénem. V rychlostech pod 30 km/h je také aktivován asistent pro sjíždění svahů, kterému je možné pokyny pedálů určovat rychlost klesání a který funguje i bez zařazené rychlosti.

Na připravené terénní vložce jsme měli možnost vyzkoušet schopnosti Amaroku Canyon, a nutno uznat, že se nezalekne ani opravdu drsných podmínek. Výrobce se chlubí, že zvládne zdolat 100% převýšení (45 stupňů) dokonce i plně naložený. Velký rejd (téměř pět otáček od dorazu k dorazu) zajišťuje dobrou ovladatelnost v terénu, na silnici je však trochu omezením a do zatáček se musí najíždět rozvážněji. Doplňky speciální verze rozzařují jinak strohý, ale účelný a bytelně postavený interiér, ačkoliv esteticky nemusí vyhovovat každému.


S Amarokem Canyon můžete směle vyrazit do terénu. Cítí se v něm stejně dobře jako na silnici.

Volkswagen Cross Caddy jde oproti svému většímu sourozenci na věc trochu jinak. Doplňuje rodinu Cross modelů Polo, Golf a Touran. Místo terénních schopností však hraje spíše na dojem. Určený je převážně obchodům např. se surfařským a snowboardovým vybavením, pro podnikatele, kteří chtějí vyjádřit svůj dynamický životní postoj a potřebují tak dotvořit image patřičným služebním autem. Ačkoliv na prostupnost lehkým terénem se také myslelo v podobě příplatkového pohonu všech kol 4Motion, který obstarává spojka Haldex, podvozek není nikterak zvýšený.Paket Cross je k dostání jak k dvoumístnému skříňovému vozu, tak k pěti- a sedmisedadlovým civilním verzím. Sedmimístný Caddy je navíc s paketem Cross k dostání unikátně pouze v provedení s krátkým rozvorem.

Zvenku je Volkswagen Cross Caddy k rozeznání díky 17″ ráfkům obutým do pneumatik 205/50 R17 a černému oplastování na blatnících a náraznících. Dalším rozpoznávacím znakem jsou stříbrné lišty v náraznících, prazích a stříbrné střešní nosiče, stejně jako zatmavená zadní skla, kouřová zadní světla a nová barva „Viper Green“.

Uvnitř naleznete vyhřívaná kožená sedadla, volant a řadicí páku s šedými detaily a prošíváním. Standardní výbavou je kromě zmíněného také tempomat, asistent rozjezdů do kopce a až 24 odkládacích přihrádek a sítěk. Praktičnost dotváří posunovací zadní dveře na obou stranách a volitelné asymetrické křídlové dveře vzadu. Možnost vyjmutí druhé a třetí řady sedadel je samozřejmostí.Benzínové motory pod kapotou zastupuje dvojice motorů 1.2 TSI ve verzích 86 a 105 koní. Turbodiesely reprezentuje motor 1.6 TDI o výkonech 75 a 102 koní, resp. motor 2.0 TDI naladěný na 110, 140 nebo 170 koní. Za příplatek je možné spřáhnout motory s převodovkami DSG – sedmistupňovou (1.6 TDI 102 k) a šestistupňovou (2.0 TDI 140 a 170 k). Pohon všech kol 4Motion je naopak k dostání pouze se dvěma slabšími turbodieselovými dvoulitry.

Samozřejmostí je také možnost volby jednotek s technologií BlueMotion a motorů spalujících alternativní paliva. Motor 1.6 LPG BiFuel o výkonu 102 koní je zásobován palivem z 60litrové nádrže na benzín a 44litrové nádrže na LPG, která je umístěna pod podlahou vozu, takže zavazadlový prostor není nikterak zmenšen. Při průměrné spotřebě 10,3 l/100 km LPG a 8,0 l/100 km benzínu slibuje teoretický dojezd až 1100 km.

Pohonná jednotka 2.0 CNG EcoFuel o výkonu 109 koní je naproti tomu poháněna stlačeným zemním plynem. Nádrž pojme 26 kg CNG, což při průměrné spotřebě 5,7 kg/100 km slibuje teoretický dojezd 450 km. Záložní palivová nádrž pojme pro případ nouze dalších 13 litrů benzínu.

15.7.2013 11:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist