Oživí BMW značku Triumph?

Je to možné, protože práva na ní má už od roku 1994, kdy koupila celou průmyslovou skupinu Rover Group.

Zatímco po šestiletém trápení byl Rover (společně s právy na značky Austin a Morris) prodán dále, BMW si ponechalo práva na označení Triumph a Riley.

Teď, po dvanácti letech, se podle anglického Autocaru zdá, že BMW podalo návrh na zápis evropské ochranné známky Triumph a loga věnce, naposled použitého na roadsterech TR7TR8. Ještě to sice nemusí znamenat, že nakonec opravdu nějaké nové Triumphy dostaneme, ale minimálně je jasné, že o tom BMW přemýšlí, což je dobře.

V přihlášce ochranné známky se mluví o automobilech, špercích, hodinkách, knihách, koženém zboží, textiliích a vánočních dekoracích. Pokud se vám ježí vlasy na hlavě a bojíte se, že BMW hodlá začít podkopávat image další slavné značky (po své vlastní M divizi), nebojte se: automobily tam jsou a to ostatní se bude týkat jen propagačních předmětů.Uvidíme, jak zápis dopadne, značka Triumph totiž není zrovna nepoužívaná: kromě slavného výrobce motocyklů se pod stejným jménem vyrábí například i dámské spodní prádlo.

Podle některých zpráv BMW o vzkříšení uvažovalo už před nějakým časem a  byl prý dokonce vyvíjen roadster na bázi Z4, jenže levnější a s pouze čtyřválcovým motorem. Mini roadster se původně také mohlo jmenovat Triumph, ale dealeři Mini byli ostře proti.

Možná, že se BMW nelíbí, jak velký zájem vzbuzují jednoduchá, levná a  skutečně (ne pouze marketingově) sportovní auta, v poslední době představená např. značkami Toyota, Subaru, nebo dokonce i Hyundai.

Honza Koubek

2.3.2012 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist