Triumph Bonneville Speed Twin

Dílko dvou mladých anglických designérů ukazuje, jak by mohl vypadat klasický Bonneville "nezatížený nostalgií". Retro stroj dostal moderní techniku.

Retro lze pojmout mnoha způsoby. Zatímco ve světě automobilů bývá módní pojem nálepkou na karoserii, motocykloví výrobci se často nebojí trochy obstarožní techniky. Výsledek někdy spíš než retro vypadá prostě zastarale. Triumph Bonneville může být jedním z příkladů. Angličané Roy Norton a Tom Kasher se to rozhodli změnit konceptem Speed Twin, a když oslovili vedení společnosti, dostali zelenou.

Myšlenka se narodila v hlavách dvou designérů ještě za studií. Když oba přátelé nastoupili do studia Xenophya, rozhodli se ji realizovat. Měli pro to nejlepší přepoklady: Xenophya pracuje pro Triumph (a pro Aprilii, Yamahu, Royal Enfield…). Simona Warburtona, produktového manžera Triumphu, myšlenka zaujala už jen mírou, do jaké ji Norton a Kasher na vlastní pěst rozpracovali. Okamžitě proto souhlasil se spoluprací.Přestože Speed Twin připomíná dvojče Bonneville ze zrcadlového vesmíru – namísto vizáže padesát let starého stroje s trochou moderní techniky předvádí 21. století s dotekem retra – má koncept k sériové motorce technicky blízko. Studie je postavená kolem produkčního rámu, i když značně upraveného. Teleskopickou přední vidlici vystřídala pevná, uchycená na paralelogramu – i zde spojila klasická konstrukce síly s moderní technikou.

Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec je zcela standardní. Má 865 krychlových centimetrů a vstřikování benzínu (nenechte se zmást falešným karburátorem). Výkon vrcholí 68 koni, točivý moment 69 newtonmetry. Kolik s sebou táhne hmoty a jak rychlý s ní může být, je tentokrát irelevantní, teoreticky by však Speed Twin neměl vážit přes tři sta kilogramů.Na sériovou produkci raději nemyslete, Speed Twin má všechny unikátní díly jako nádrž ze dřeva a pryskyřice a tak to s největší pravděpodobností (podle plánu) zůstane. Všechno je samozřejmě možné – Triumph se podílel na finální fázi stavby stroje a poskytl své zkušenosti, aby Speed Twin bylo možné homologovat bez dalších úprav. Teoreticky se tedy studie může stát realitou. Protože oba tvůrci Speed Twinu budou pracovat na příštích modelech Triumphu, a protože vedení společnosti se koncept líbí, něco z něj zdědí všechny budoucí modely.

14.2.2012 5:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist