Nový Hyundai i20 (2015) opět nafocen ze všech stran, další snímky odhalují také interiér

Druhá generace typové řady i20 bude celkově nepatrně menší, nárůst rozvoru o 4,5 centimetrů by však mělo mírně „přifouknout“ interiér a zvětšit prostor pro posádku.

Korejský koncern Hyundai s představením druhé generace modelu i20 prozatím váhá a jako předkrm nám oficiálně naservíroval pouze pár nákresů, odkládání premiéry se však automobilce poněkud nevyplácí. Kvůli prvnímu úniku fotek může zapomenout na moment překvapení, ten druhý navíc odhaluje také interiér a přináší i první detaily o technice.

Protože se konkurent mladoboleslavské Fabie vyrábí kromě severotureckého Izmitu rovněž v indickém Detroitu, jak se někdy přezdívá téměř devítimilionové metropoli Chennai, snad nepřekvapí, že další záběry novinky pochází právě z Indie, kde bude mít 11. srpna svou premiéru i prodejní debut.

Hyundai i20 byl podle automobilky navržen v duchu stylistického směru Fluidic Sculpture, také ten se ale postupně vyvíjí, takže „dvacítka“ je prý představitelem modernější varianty 2.0. Jestli má šanci vás oslovit, víte určitě nejlépe vy sami, každopádně za zmínku stojí výrazná šestiúhelníková maska chladiče, do blatníků protažená přední světla, která za příplatek doplní pásy LED anebo zatmavěné zadní sloupky.

Pokud jde o karoserii jako takovou, podle indických kolegů je nová i20 ve srovnání se současným vozem o 24 mm širší, výška zůstává v závislosti na trhu a naladění podvozku přibližně stejná a navzdory zkrácení celkové délky z 3995 na 3985 mm byl prodloužen rozvor z 2525 mm na 2570 milimetrů.

Nechceme pochopitelně předbíhat, máme ale za to, že by výše zmiňovaný nárůst rozměrů mohl přinést nepatrně více místa v kabině nejen pro ramena ale také v oblasti kolen, na konkrétní čísla či dojmy při prvním setkání si však budeme muset ještě chvíli počkat.

Z chystané výbavy nemusí být ta pro indický trh analogická s evropskými modely, nicméně se domníváme, že prvky jako systém automatického parkování, multifunkční volant, dvoubarevný interiér či startování tlačítkem budou společné pro všechny lépe vybavené i20 bez ohledu na jejich původ či exportní lokalitu.

S jistotou můžeme potvrdit také nasazení benzínové dvanáctistovky a naftové čtrnáctistovky s pěti, respektive šestistupňovými manuálními převodovkami a zdroje blízké výrobci tvrdí, že z nabídky tentokrát vypadne automat. Opět ale připomínáme, že jde o auta určená pro asijskou klientelu, takže vám evropskou specifikaci i20 budeme muset později ještě upřesnit.

zdroj: Gaadi.com

4.8.2014 3:59| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist