Nový Hyundai i20 (2015) oficiálně odhalen na nákresech, neoficiálně i na fotkách

Autonovinky | vydáno 1. 8. 2014

Velikost textu: a a a

Hlavní korejský konkurent Fabie se představí na podzimním pařížském autosalonu a za jeho design je odpovědné evropské stylistické centrum v Rüsselsheimu.

Letos na podzim tomu bude už sedm let od představení první generace korejského čtyřmetrového kompaktu i20 nasazeného koncernem Hyundai do jednoho z nejsilnějších evropských segmentů reprezentovaného modely jako je VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa ale také mladoboleslavskou Škodou Fabia.

Korejci si pochopitelně uvědomují, že se s přibývajícím věkem jejich vůz lépe prodávat nebude, a proto chystají výměnu… Akorát ten scénář prezentace si představovali asi trochu jinak.

Právě dnes Hyundai zveřejnil první oficiální skice, jak by měla jeho nová i20 vypadat, potíž je akorát v tom, že se kolegům ze stránky Team-bhp již podařilo získat rovnou fotky vozu bez jedinéhou kousku kamuflážní fólie a neváhali se s námi o tyto snímky podělit.

Ačkoli auto na nákresech má jinak vyřešené mlhovky v předním nárazníku a pro rané návrhy tak typická velká kola vylepšující postoj i proporce, není pochyb o tom, že jde o hodnověrné fotografie zachycující produkční model. Jestli vypadá dostatečně atraktivně, aby oslovil masy, necháme na vašem posouzení, my si zkusíme nastínit, co se objeví pod karoserií.

Jak je v této třídě zvykem (a nepředpokládáme, že by to Korejci mohli porušit), i20 dostane vzpěry MacPherson pro pření nápravu a vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou vzadu. Pod kapotou se nejspíše jako základ objeví litrový tříválec z modelu i10 o výkonu 67 koní a téměř jistě je na programu dne také atmosférická dvanáctistovka s 87 koňmi.

Ve hře asi zůstává také benzínový čtyřválec 1.4 s výkonem 101 koní a na své si přijdou i příznivci černých tankovacích pistolí, kterým Hyundai nabídne vznětový tříválec 1.1 se 75 koňmi a britský Autocar zmiňuje rovněž 1.4 CRDi s výkonem 90, respektive 100 koňských sil. Později můžeme očekávat rovněž sportovní variantu nové série N Performance, nejdříve si však musíme počkat na příchod standardní verze, která se v prodeji objeví nejspíše až počátkem roku 2015.

zdroj: team-bhp

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Související články

Honda Jazz Type-R: Splašená krabička pro důchodce vypadá lákavě

Máte slabost pro naprosto nudná auta přeměněná v pořádné bestie? Potom je Honda Jazz Type-R něco pro vás.

Honda Jazz Type-R: Splašená krabička pro důchodce vypadá lákavě

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore. Bylo mi na parkovišti poničeno vozidlo kontejnerem na komunál... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist