Nový Hyundai i20 (2015) oficiálně odhalen na nákresech, neoficiálně i na fotkách

Hlavní korejský konkurent Fabie se představí na podzimním pařížském autosalonu a za jeho design je odpovědné evropské stylistické centrum v Rüsselsheimu.

Letos na podzim tomu bude už sedm let od představení první generace korejského čtyřmetrového kompaktu i20 nasazeného koncernem Hyundai do jednoho z nejsilnějších evropských segmentů reprezentovaného modely jako je VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa ale také mladoboleslavskou Škodou Fabia.

Korejci si pochopitelně uvědomují, že se s přibývajícím věkem jejich vůz lépe prodávat nebude, a proto chystají výměnu… Akorát ten scénář prezentace si představovali asi trochu jinak.

Právě dnes Hyundai zveřejnil první oficiální skice, jak by měla jeho nová i20 vypadat, potíž je akorát v tom, že se kolegům ze stránky Team-bhp již podařilo získat rovnou fotky vozu bez jedinéhou kousku kamuflážní fólie a neváhali se s námi o tyto snímky podělit.

Ačkoli auto na nákresech má jinak vyřešené mlhovky v předním nárazníku a pro rané návrhy tak typická velká kola vylepšující postoj i proporce, není pochyb o tom, že jde o hodnověrné fotografie zachycující produkční model. Jestli vypadá dostatečně atraktivně, aby oslovil masy, necháme na vašem posouzení, my si zkusíme nastínit, co se objeví pod karoserií.

Jak je v této třídě zvykem (a nepředpokládáme, že by to Korejci mohli porušit), i20 dostane vzpěry MacPherson pro pření nápravu a vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou vzadu. Pod kapotou se nejspíše jako základ objeví litrový tříválec z modelu i10 o výkonu 67 koní a téměř jistě je na programu dne také atmosférická dvanáctistovka s 87 koňmi.

Ve hře asi zůstává také benzínový čtyřválec 1.4 s výkonem 101 koní a na své si přijdou i příznivci černých tankovacích pistolí, kterým Hyundai nabídne vznětový tříválec 1.1 se 75 koňmi a britský Autocar zmiňuje rovněž 1.4 CRDi s výkonem 90, respektive 100 koňských sil. Později můžeme očekávat rovněž sportovní variantu nové série N Performance, nejdříve si však musíme počkat na příchod standardní verze, která se v prodeji objeví nejspíše až počátkem roku 2015.

zdroj: team-bhp

1.8.2014 10:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist