Hyundai Genesis (2014): korejské BMW nabídne 5.0 V8 s výkonem 425 koní

Koncern Hyundai představil na domácí půdě novinku, která míří do vod německé luxusní třídy. Dostane benzínové motory V6, V8 a bude mít i pohon všech kol.

Korejci už od ledna letošního roku naznačovali, že bychom v dohledné době měli očekávat druhou generaci limuzíny Genesis, která na severoamerickém trhu poměrně úspěšně konkuruje německým modelům BMW řady 5, Mercedesu třídy E či Audi A6, ale také japonským modelům Infiniti M či Lexus GS. První fyzickou upoutávkou na nový vůz byla detroitská koncepční studie HCD-14, kterou v říjnu podpořilo zveřejnění oficiálních renderů a únik špionážních fotek bez kamufláže a bez dlouhého protahování tu máme rovnou slavnostní světovou premiéru. Ta proběhla dnes v Soulu a tady jsou nejdůležitější data.

Nový čtyřdveřový sedan, jehož design i proporce především z profilu hodně připomínají mnichovskou pětku, je dlouhý 4990 mm, široký 1890 mm, vysoký 1480 mm a jeho rozvor byl oproti předchůdci prodloužen o významných 75 mm na celkových 3010 mm. Srovnání s řadou 5 ukazuje, že spíše než přímým konkurentem F10 stojí Genesis na pomezí pětky a sedmičky a motorizacemi se spíše přiklání k vlajkové lodi BMW.

Pod kapotou se usídlí jedna ze čtyř pohonných jednotek, přičemž všechny jsou bez výjimky benzínové, s atmosférickým plněním a spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejmenší třílitr má výkon 257 koní při 6000 ot./min., 304 newtonmetrů při 5000 ot./min. a stačí k dosažení maximální rychlosti 230 km/h a akceleraci z 0 na 100 za 8,6 sekundy.

Další vidlicový šestiválec 3,3 l vyprodukuje 282 koní a 347 Nm při identických otáčkách a zvládne 240 km/h čas potřebný ke stovce zkrátí na 7,2 vteřiny. Poslední V6 ze série Lambda dodá automatu 315 koní a 397 newtonmetrů, přičemž maximálka je u korejského modelu elektronicky omezena na 240 km/h a standardizované zrychlení sfoukne za 6,5 s. Stejně nastavený omezovač má i špičková varianta s pětilitrovým vidlicovým osmiválcem série Tau, který rozpohybuje vůz silou 425 koní a 519 Nm, na stovce z místa je však už za 5,4 sekundy.

Všechny agregáty budou ve standardní výbavě roztáčet kola zadní nápravy, Korejci však budou na přání dodávat čtyřkolku nazvanou HTRAC. Přesným popisem techniky se tisková zpráva nezabývá, poměrně nepokrytě však uvádí, že jejich „AWD je podobné systémům používaným u evropských konkurenčních značek s vícelamelovou spojkou a variabilním přerozdělováním točivého momentu mezi koly přední a zadní nápravy“.

Neméně pozoruhodně si dali Korejci záležet také na samotném podvozku. Genesis využívá víceprvkové zavěšení vpředu i vzadu doplněné vinutými pružinami a elektronicky řízenými adaptivními tlumiči. Jestli dostaneme i v Evropě příležitost vyzkoušet, co tato kombinace umí, můžeme prozatím jen hádat, každopádně Huyndai se pochlubil tím, že jeho vývojové oddělení ladilo jízdní vlastnosti na Severní smyčce Nürburgringu.

O konstrukci brzdového okruhu nevíme zhola nic, nicméně něco bychom dalšího spojené s jízdou a ovladatelností bychom tady měli. Genesis využívá elektrický posilovač řízení doplněný variabilním převodem, přičemž od dorazu k dorazu je to při nejdelším nastavení 2,55 otáčky volantem. Základní kola budou sedmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 225/55 R17, nejlépe vybavené modely pak budou jezdit na devatenáctkách s gumovými válci o rozměru 275/35 R19.

Hyundai slibuje vysokou míru kultivovanosti jednak díky mimořádné péči věnované třeba uchycení pomocných rámů zavěšení ke karoserii, ale též vysokou torzní tuhostí či rozsáhlému použití izolačních materiálů o hmotnosti 38 kg. Atmosféru v kabině zpříjemňují skutečné hliníkové panely a dřevo, podle automobilky špičkově zpracované čalounění či textura všech povrchů anebo vzduchem dofukovaná přední sedadla. K prvkům vylepšujícím cestování patří třeba klimatizace snímající hladinu CO2 v interiéru, který podle výrobce může způsobovat ospalost posádky. Zajímavý je také systém Smart Trunk, který automaticky otevírá kufr nikoli poněkud nedůstojným nakopáváním vzduchu pod nárazníkem, ale lze jej nastavit tak, že stačí zůstat stát více než tři vteřiny u zadního víka a elektronika jej za doprovodu zvukového varování a bliknutí světel otevře.

Ve výbavě se dále objeví třeba head-up displej s promítáním dat na přední okno prostřednictvím soustavy zrcadel a displeje TFT („širšího než u konkurence“), multimediální rozhraní s několika obrazovkami či připojení na internet s integrovaným systémem Siri od Apple.

Podle očekávání je Genesis doslovně narván nejnovějšími elektronickými bezpečnostními systémy včetně radarových senzorů kontrolujících prostor kolem celého vozu, automatického přepínání světel, mírných zásahů do řízení při nežádoucím opouštění jízdního pruhu a adaptivního tempomatu doplněného automatickým nouzovým brzděním. Sympatické je, že Hyundai na tomto místě zmiňuje také posílenou torzní tuhost karoserie (+ 16 %) zvýšením podílu vysoko pevnostních ocelí (+ 37,7 %) a zároveň zlepšení odolnosti vůči ohybu až o 40 procent.

Kdy přesně se začne nový Genesis prodávat, Hyundai neupřesňuje, spolehlivě vám však můžeme potvrdit, že kromě Spojených států, Středního východu a Číny se korejská pětka poprvé objeví rovněž v Evropě a Rusku.

zdroj: Worldcarfans

26.11.2013 12:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist