Hyundai i20 1.1 CRDi

Pokud od auta vyžadujete co možná nejnižší spotřebu, měl by vás zajímat Hyundai i20. Pod jeho kapotu se totiž montuje i úsporný naftový tříválec.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Živý a úsporný motor; pohodlný podvozek

STAROSTI
Investice do naftového motoru se vyplatí jen někomu

Druhý nejmenší zástupce korejské automobilky Hyundai před nedávnem prodělal důkladnou plastickou operaci. Tedy pokud se tak dají nazvat nové světlomety a nárazník, díky kterým se sladil s ostatními vozy v nabídce. Nakolik to autu prospělo si každý musí odpovědět sám, mě vzhled rozhodně neuráží, ale žádné přehnané sympatie k němu také nechovám.

Problém jsem ale neměl ani s předchozím provedením, mnohem raději však slyším, že v rámci modernizace došlo i na přeladění podvozku. A opravdu, auto je mnohem poslušnější, stabilnější, v zatáčkách přitom téměř neodskakuje a nadto je podvozek pohodlný i na našich silnicích. Líbí se mi, že šla automobilka „proti proudu“ současného trendu, že každé auto musí být tvrdé, tedy sportovní, i když nejde o osmiválcové kupé s pohonem zadních kol.  

Hyundai i20 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i20 fotogalerie

Pod kapotou testovaného auta byste našli naftový tříválec o výkonu 75 koní, na tuto třídu a motorizaci poněkud překvapivě spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu mohou být převody krátké, takže i skromný výkon dokáže s autem slušně zahýbat, zároveň je motor i na dálnici přijatelně tichý díky dlouhé šestce. A spotřeba?  Bez většího snažení se dá jezdit okolo čtyř až pěti litrů nafty na sto kilometrů.


To je sama o sobě vynikající hodnota, je ale třeba brát v úvahu samotný příplatek za naftový motor, který se tak ve výsledku vyplatí jen malé hrstce zákazníků. Za ušetřených 58 000 Kč totiž můžete nakoupit spoustu benzínu, který prolijete nádrží levnější benzínové verze. Ta dokáže bez problémů jezdit do šesti litrů, v nejlepším případě tak ušetříte nanejvýš dva litry na sto kilometrů. K tomu není potřeba ani kalkulačka, abyste došli k závěru, že se to prostě nevyplatí.

Jinak je všechno v nejlepším pořádku, na danou třídu auta je interiér sice strohý, ale povedený a kvalitně smontovaný. Výraznější výtky nelze mít ani k rozmístění jednotlivých prvků, osobně jsem si musel zvykat jen na poněkud nezvykle umístěné ovládání palubního počítače, tlačítko je totiž umístěno na palubní desce.

Co do prostornosti jsem si na nic nemohl stěžovat, do auta se bez problémů naskládají čtyři průměrně vzrostlí cestující a bohatě postačí i 295 litrů zavazadlového prostoru. A kdyby ne, po sklopení sedadel naroste objem kufru na více než slušných 1060 litrů.

Verdikt
Hyundai i20 je povedeným automobilem, který obstojí jak ve městě, tak i mimo něj. Osobně bych ale dal přednost benzínovému motoru, který není z hlediska spotřeby o tolik žíznivější, aby si vznětový motor obhájil příplatek téměř šedesát tisíc korun. Pokud ale často jezdíte daleké trasy, může se vám taková investice vyplatit, objektivně takové kombinaci nelze nic vytknout.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevznětový tříválec
Palivomotorová nafta
Plněníatmosférické
Zdvihový objem (cm3)1120
Kompresní poměr16,0
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)55 kW / 75 k v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)180 Nm v 1750-2500 ot./min.
0-100 km/h (s)15,7
Nejvyšší rychlost (km/h)160 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)4,6 / 3,4 / 3,8
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3995
Šířka (mm)1710
Výška (mm)1490
Rozvor náprav (mm)2525
Provozní hmotnost (kg)1155-1272 kg
Celková hmotnost (kg)1635 kg
Zavazadlový prostor (l)295 / 1060
Ceny
Cena testovaného vozu319 990 korun
23.1.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist