Hyundai Veloster Midship se vzhlédl v Cliu V6

Korejci výrazně zasáhli do koncepce svého netradičního čtyřdveřového hatchbacku. Namísto zadních sedaček a kufru se nastěhoval motor. S výrobou se však nepočítá.
hyundai-veloster-midship-se-vzhledl-v-cliu-v6-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

U jistého rakouského jezera se to v těchto dnech jen hemží všemožnými tuningovými výtvory aut z koncernu Volkswagen. Tradičně tady nechybí ani oslnivé tovární kousky s nulovou šancí na sériovou výrobu. Ironií osudu je, že ve stejný den, jen o několik tisíc kilometrů více na východ, se představil zajímavý koncept s podobně jepičím životem od korejské automobilky Hyundai. A byla by rozhodně škoda se o něj s vámi nepodělit, navzdory tomu, že vychází z auta, které už se na našem trhu oficiálně nenabízí.

Řeč je o Hyundai Veloster, čtyřdveřovém kupé s atypicky řešenými dveřmi, které ve svém nejvýkonnějším provedení posílá na přední kola výkon 186 koní. Koncepce s motorem umístěným vpředu a pohonem předních kol představuje u sportovního auta řadu kompromisů, se kterými se vývojáři konceptu Midship nehodlali smířit. Mají mimo jiné na svědomí i takový Hyundai i20 WRC, takže o stavbě sportovních aut nejspíš něco vědí.

Rozhodli se pro podobnou transformaci, s jakou přišel například Renault u modelu Clio V6. Původní motor v přídi se odebral na věčnost a namísto zadních sedaček a zavazadlového prostoru se usídlil čtyřválcový, turbem přeplňovaný dvoulitr Theta GDI naladěný na rovných 300 koní pohánějící zadní kola.

Tomu se musel přizpůsobit také design auta, zejména potom v zadní části, kde došlo k rozšíření blatníků, ve kterých našly své místo otvory pro zásobování motoru čerstvým vzduchem. Do výčtu funkčních doplňků můžeme dále zařadit neskromné karbonové křídlo na zádi a také difuzor.

Stejně jako u konceptů u Wörthersee ani Hyundai nemá se svým konceptem větší plány, než jej vystavit na odiv návštěvníkům. V tomto případě si ale budete muset udělat výlet až do jihokorejského města Busan, kde se koná stejnojmenný autosalon.

29.5.2014 6:20| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist