Hyundai Veloster Midship se vzhlédl v Cliu V6

Korejci výrazně zasáhli do koncepce svého netradičního čtyřdveřového hatchbacku. Namísto zadních sedaček a kufru se nastěhoval motor. S výrobou se však nepočítá.
hyundai-veloster-midship-se-vzhledl-v-cliu-v6-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

U jistého rakouského jezera se to v těchto dnech jen hemží všemožnými tuningovými výtvory aut z koncernu Volkswagen. Tradičně tady nechybí ani oslnivé tovární kousky s nulovou šancí na sériovou výrobu. Ironií osudu je, že ve stejný den, jen o několik tisíc kilometrů více na východ, se představil zajímavý koncept s podobně jepičím životem od korejské automobilky Hyundai. A byla by rozhodně škoda se o něj s vámi nepodělit, navzdory tomu, že vychází z auta, které už se na našem trhu oficiálně nenabízí.

Řeč je o Hyundai Veloster, čtyřdveřovém kupé s atypicky řešenými dveřmi, které ve svém nejvýkonnějším provedení posílá na přední kola výkon 186 koní. Koncepce s motorem umístěným vpředu a pohonem předních kol představuje u sportovního auta řadu kompromisů, se kterými se vývojáři konceptu Midship nehodlali smířit. Mají mimo jiné na svědomí i takový Hyundai i20 WRC, takže o stavbě sportovních aut nejspíš něco vědí.

Rozhodli se pro podobnou transformaci, s jakou přišel například Renault u modelu Clio V6. Původní motor v přídi se odebral na věčnost a namísto zadních sedaček a zavazadlového prostoru se usídlil čtyřválcový, turbem přeplňovaný dvoulitr Theta GDI naladěný na rovných 300 koní pohánějící zadní kola.

Tomu se musel přizpůsobit také design auta, zejména potom v zadní části, kde došlo k rozšíření blatníků, ve kterých našly své místo otvory pro zásobování motoru čerstvým vzduchem. Do výčtu funkčních doplňků můžeme dále zařadit neskromné karbonové křídlo na zádi a také difuzor.

Stejně jako u konceptů u Wörthersee ani Hyundai nemá se svým konceptem větší plány, než jej vystavit na odiv návštěvníkům. V tomto případě si ale budete muset udělat výlet až do jihokorejského města Busan, kde se koná stejnojmenný autosalon.

29.5.2014 6:20| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist