Hyundai i20 1.6 CVVT

Tato verze bude patři na našich silnicích k nejvzácnějším.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Stejně jako všechny vrcholné motorizace levných masových hatchbacků, i Hyundai i20 s benzínovou šestnáctistovkou a v třídveřovém provedení bude patřit k nejméně vyhledávaným verzím tohoto modelu. Proč? Lidé zkrátka tato auta kupují se základními motory, aby s nimi pak překáželi buď v levém pruhu dálnice nebo na pěkné zakroucené okresce.

Schválně, jestli si vzpomenete, že minulá generace Škody Fabia se prodávala s dvoulitrovým motorem. Potkali jste vůbec někdy takovou na silnici? Nemám teď ale na mysli „sportovní“ verze těchto malých hatchbacků, protože ty jsou přeci jen postaveny na trochu jinou úroveň a zaujímají jakýsi status „exkluzivního“ auta. Mluvím o nejsilnějších motorech obyčejných modelů, které svou cenou často převyšují základní model o třídu výše postaveného auta stejné značky, kterému pak obvykle zákazníci dají přednost.

Hyundai i20 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i20 fotogalerie

Ve stejné pozici je i tento třídveřový Hyundai i20 1.6 CVVT, který je vlastně tím nejrychlejším modelem Hyundai i20, který u nás koupíte. Přitom největší kus prodejního koláče tohoto modelu ukousnou benzínové motory 1,2 l a 1,4 l a diesel 1,4 l. V nabídce je i diesel 1.6 CRDi, který je vůbec nejsilnější, ale i toho se určitě prodá víc než zmíněné benzínové šestnáctistovky. A pocitově nepůsobí rychleji než testovaný benzínový motor.

Jak to vypadá?

Hyundai i20 není tak nápadné auto, ale když si objednáte tento bílý lak a poněkud úsměvný karbonový dekor střechy, hned se od davu odlišíte docela výrazně. Nedá se říct, že by byl třídveřový Hyundai vyloženě pohledný, ale z některých úhlů vypadá k světu a lidé se za ním otáčejí. Vyloženě nevzhledné jsou jen dodatečně montované parkovací senzory z černého plastu vzadu, které působí spíš jako akné na obličeji puberťáka…

Ani uvnitř to není tragédie, ačkoli možnost lepšího nastavení sedaček a volantu k získání příjemnější pozice řidiče by bylo rozhodně vítaným zlepšením v rámci faceliftu. Plasty jsou na danou cenovou kategorii snesitelné a docela dobře slícované.

Konstruktéři by ale zasloužili trest za nemožnost odklopení sedačky řidiče. Při tom u sedadla spolujezdce to jde. Vadí to? Ano. U třídveřového auta stejně děláte většinou to, že odklopíte sedačku řidiče a dáte dozadu malou tašku nebo notebook. Nebo vy snad obcházíte auto dvakrát kolem dokola, abyste si mohli dozadu dát své věci? Samotné sedačky jsou ale docela hezké na pohled a nabízí aspoň přijatelné boční vedení.

Jak to jezdí?

Jezdí to tak, jak byste od malého přemotorovaného auta čekali. Šestnáctistovka má výkon 126 koní a ten dokáže malý lehký hatchback rozhýbat velmi dobře. Na dálnici ručička rychloměru kolem 130 km/h proletí jako nic a udržovat s ním vysoké tempo je hračka. Zejména i díky slušné reakci na plyn. Bohužel, ve vyšší rychlosti se začne projevovat příliš velký hluk jak od motoru, tak také od čelního okna, zrcátek a pneumatik. V tomhle autě je vážně velký kravál, například Škoda Fabia, ale hlavně Ford Fiesta, Volkswagen Polo či Opel Corsa jsou kultivovanější.

Sjeďte ale na okresku a začne skutečná zábava. Ovšem pozor, nezapomeňte, že malé auto se díky silnému a jadrnému motoru mezi zatáčkami rozjede víc, než byste mohli čekat. A také nesmíte zapomenout, že podvozek tohoto auta je postaven spíš na slabší motory a hlavně na trochu jiné zacházení.

Přední náprava tak má při výjezdech ze zatáček s udržením trakce problémy a rychlé změny směru v zatáčkách levé-pravá-levá dokáží záď auta nepříjemně rozhodit. Řízení má ale docela slušnou zpětnou vazbu a nepůsobí gumově nebo přeposilovaně. Také pedály jsou dobře rozmístěné a díky dobré reakci na plyn můžete snadno dávkovat meziplyny. Ne snad, že by to byla vyloženě potřeba, ale zas to posune radost z jízdy na další úroveň.

Mám si to koupit?

Pokud pořizujete auto kalkulačkou, zůstává otázkou, zda dává tenhle Hyundai i20 smysl. Základní cena 324 900 korun za nejvyšší výbavu Style, ve které je tento motor k dispozici, vám přinese velmi mnoho výkonu a rychlosti za málo peněz. Dále dostanete automatickou klimatizaci, rádio s CD, podporou MP3, ovládáním na volantu a přípojkou na USB a iPod, stabilizační systém, elektrická okénka, palubní počítač, kožený volant a řadící páku pětistupňové převodovky a další užitečné věci.

Pokud se dokážete mírnit, spotřeba benzínového motoru se dá udržet na 7 litrech na 100 km, ale jestli se rádi jezdíte vyřádit, počítejte spíš s osmi až devíti litry. Srovnatelný diesel 1.6 CRDI vás vyjde na 374 900 korun, takže si dobře spočítejte, jestli se vám skutečně vyplatí.

Verdikt

Hyundai i20 1.6 CVVT v třídveřovém provedení je docela zábavné auto, ale má pár drobných nedostatků, které vás nakonec zřejmě přesvědčí, že je dobré se poohlédnout jinde. Tím asi nejvážnějším je ale mizerná kultivovanost, která každou delší cestu po dálnici promění v utrpení. Pomohla by šestistupňová převodovka nebo účinnější hluková izolace. Na druhou stranu, tolik výkonu, výbavy a zábavné jízdy za tak málo peněz pravděpodobně jinde nedostanete. Takže pokud jezdíte převážně po okreskách, nechcete brzdit provoz a při koupi auta se krom peněz rozhodujete i emocemi, je tenhle Hyundai docela zajímavá nabídka.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyHyundai i20 1.6 CVVT 3dv.
0-100 km/h (s)9,5 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1591
Kompresní poměr10,5 : 1
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)92 kW / 126 k při 6300 ot./min.
Točivý moment (Nm)157 Nm v 4200 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)112,8 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)190 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,5 / 5,0 / 6,3 l/100 km
Objem nádrže (l)45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3940
Šířka (mm)1710
Výška (mm)1490
Rozvor náprav (mm)2525
Provozní hmotnost (kg)1117
Celková hmotnost (kg)1565
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)450
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1100
Zavazadlový prostor (l)295 - 1060
Ceny
Základní cena modeluod 324 900 Kč
6.1.2010 9:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist