Nový Hyundai i20 (2015) oficiálně odhalen na nákresech, neoficiálně i na fotkách

Hlavní korejský konkurent Fabie se představí na podzimním pařížském autosalonu a za jeho design je odpovědné evropské stylistické centrum v Rüsselsheimu.

Letos na podzim tomu bude už sedm let od představení první generace korejského čtyřmetrového kompaktu i20 nasazeného koncernem Hyundai do jednoho z nejsilnějších evropských segmentů reprezentovaného modely jako je VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa ale také mladoboleslavskou Škodou Fabia.

Korejci si pochopitelně uvědomují, že se s přibývajícím věkem jejich vůz lépe prodávat nebude, a proto chystají výměnu… Akorát ten scénář prezentace si představovali asi trochu jinak.

Právě dnes Hyundai zveřejnil první oficiální skice, jak by měla jeho nová i20 vypadat, potíž je akorát v tom, že se kolegům ze stránky Team-bhp již podařilo získat rovnou fotky vozu bez jedinéhou kousku kamuflážní fólie a neváhali se s námi o tyto snímky podělit.

Ačkoli auto na nákresech má jinak vyřešené mlhovky v předním nárazníku a pro rané návrhy tak typická velká kola vylepšující postoj i proporce, není pochyb o tom, že jde o hodnověrné fotografie zachycující produkční model. Jestli vypadá dostatečně atraktivně, aby oslovil masy, necháme na vašem posouzení, my si zkusíme nastínit, co se objeví pod karoserií.

Jak je v této třídě zvykem (a nepředpokládáme, že by to Korejci mohli porušit), i20 dostane vzpěry MacPherson pro pření nápravu a vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou vzadu. Pod kapotou se nejspíše jako základ objeví litrový tříválec z modelu i10 o výkonu 67 koní a téměř jistě je na programu dne také atmosférická dvanáctistovka s 87 koňmi.

Ve hře asi zůstává také benzínový čtyřválec 1.4 s výkonem 101 koní a na své si přijdou i příznivci černých tankovacích pistolí, kterým Hyundai nabídne vznětový tříválec 1.1 se 75 koňmi a britský Autocar zmiňuje rovněž 1.4 CRDi s výkonem 90, respektive 100 koňských sil. Později můžeme očekávat rovněž sportovní variantu nové série N Performance, nejdříve si však musíme počkat na příchod standardní verze, která se v prodeji objeví nejspíše až počátkem roku 2015.

zdroj: team-bhp

1.8.2014 10:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist