autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Sonata > Hyundai Sonata 2015: po všech stránkách větší nová generace představena v Koreji
Hyundai Sonata 2015: po všech stránkách větší nová generace představena v Koreji
Hyundai i40 je v Evropě k mání teprve od druhé poloviny roku 2011, takže má do generační výměny asi ještě daleko, přesto se však na jeho pravděpodobného nástupce můžeme podívat už nyní. Důvodem je produktová politika korejské automobilky, která na jiných trzích ponechala jméno Sonata a tento model představuje v několikaletém předstihu před jeho evropským klonem – typovou řadou i40.
Abychom vás zbytečně nepletli, ten klon berte raději s rezervou. Obě auta zrovna identická nebyla a to nejen pokud jde o design či motorizace, ale stejné nebyly ani jejich rozměry. Mírně navrch měla v tomto směru Sonata konkurující větším vozům jako je Toyota Camry, Honda Accord či Ford Fusion, zatímco „i-čtyřicítka“ měla být korejským Passatem.
Přesto však zbrusu novou Sonatu ignorovat nebudeme. Jednak se může stát, že jej Hyundai pouze přejmenuje a duchu neustálého trendu zvětšování vypustí i do Evropy tak jak je a i kdyby ne, minimálně ji můžeme brát jako vzor a vodítko při vývoji druhé generace modelu i40.
Abychom vás trochu dostali do obrazu, co je na fotografiích, máme pro vás nejdříve pás suchých čísel. Nová Sonata má na délku 4855 mm, šířka činí 1865 mm, výška 1475 mm a nápravy jsou od sebe vzdálené až 2805 mm. Ve srovnání s předchůdcem narostl jeho rozvor o 10 mm a v podélném směru došlo k nárůstu o 35 mm. Pokud hledáte nějaké měřítko, vězte, že by tento vůz snadno zapadl mezi trojku a pětku od BMW a zřejmě uznáte, že i40 s délkou 4740 mm a rozvorem 2770 mm teď vypadá téměř jako o třídu menší auto.
Ojetá auta | vydáno 24. 4. 2006
Sonata vyvíjená pod kódovým označením LF využívá vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení zadní nápravy. Kola budou mít standardně průměr šestnáct až osmnáct palců, přičemž s natáčením těch předních bude řidiči pomáhat řízení s elektrickým posilovačem. Pro úplnost tady máme i objem zavazadlového prostoru, který podle měření SAE činí 462 litrů, zatímco podle VDA to vychází na 510 litrů.
Přední kola Sonaty bude skrze šestistupňový manuál, respektive šestistupňový automat roztáčet jedna ze tří dostupných (pokaždé výlučně čtyřválcových, atmosférických) pohonných jednotek. Základem jsou dva dvoulitry GDi a Lpi s výkonem 151 a 168 koní a maximálním točivým momentem 194 a 201 newtonmetrů. Vrcholnou motorizací se pro tuto chvíli stává benzínový agregát o objemu 2,4 litru, výkonu 193 koní a nejvyšším točivém momentu 247 newtonmetrů.
Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi (2013)
První jízda | vydáno 11. 11. 2013
Pokud máte rádi i jiné technické detaily, možná by vás mohlo zajímat, že oproti předchůdci narostla tuhost karoserie v krutu o 41 procent a odolnost proti ohybu se zvýšila o 35 procent. Může za to pochopitelně jednak vylepšený návrh konstrukce, především ale o třetinu vyšší podíl vysokopevnostní oceli.
Kompletní výčet elektronické, bezpečnostní či luxusní výbavy Sonaty zatím ještě neznáme, víme však, že auto dostane kupříkladu systém detekce před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, bude umět kontrolovat pohyb v mrtvém úhlu, nechybí adaptivní tempomat ASCC, vyhřívání zadních sedadel či „chytré“ otevírání kufru s detekcí pohybu.
První jízda | vydáno 1. 2. 2013
Přesný termín nástup vozu jsme nezachytili, Sonata se však na korejském trhu a několika dalších vybraných trzích začne nabízet někdy ke konci roku. Hyundai naznačilo, že chce letos prodat domácím motoristům nejméně 63 tisíc aut a exportovat jich nejméně 165 tisíc. Pro příští rok je pak v plánu vyprodukovat celkem 338 tisíc vozů, poněkud smutné však je, se žádný z nich v Evropě nejspíše oficiálně neobjeví.
zdroj: Carscoops