Modelky, plavání se žraloky, vodka…? Víme, čím se vzruší Kimi Räikkönen!

Společnost Shell zrealizovala během uplynulého týdne jedinečný experiment, aby zjistila, jak závodní jezdci stáje Scuderia Ferrari prožívají vzrušení...

Vzrušení z jízdy, aby bylo jasno! Doba, kdy Kimi holdoval alkoholu a padal převlečený za gorilu z lodní paluby do moře už je dávno pryč. Jde o to, že Fernando Alonso a Kimi Räikkönen se během příprav na Velkou cenu Belgie, jež proběhla minulý víkend, podrobili několika testům pod dohledem vědců ze společnosti Shell. Jezdci ve voze poháněném palivem Shell V-Power vyrazili na pro tento účel speciálně vybudovaný testovací okruh, a v průběhu byla měřena úroveň jejich vzrušení z jízdy s pomocí fyziologických čidel.

Do testu se zapojilo i dalších třiadvacet běžných řidičů, všichni pak na dráze čelili simulovaným extrémní situacím, které zahrnovaly zrychlení po startu ze startovního roštu, průjezd zasněženým lesem, kde zuří vánice, noční jízdu ve stometrovém senzorickém tunelu a protnutí cíle za tradičního odmávnutí charakteristickým kostkovaným praporkem. Výsledky testu ukázaly, že start z roštu překvapivě nepředstavuje podnět, jenž zvyšuje vzrušení na maximum.

U Räikkönena to byl například průjezd tunelem (možná vzpomínka na jeho nehody spojené s tunelem v Monaku), zatímco 65 % běžných řidičů nejvíce reagovalo na sněhovou bouři v lese. „Data jsme sbírali pomocí dvou propojených elektrod upevněných na prstech jezdců, které monitorovaly změny v elektrickém napětí způsobené proměnlivou vlhkostí kůže. Čím vlhčí je kůže, tím vyšší je míra fyziologického vzrušení,“ uvedl Dr. David Lewis-Hodgson, výkonný ředitel z laboratoře Mindlab. „Také jsme pomocí elektrokardiogramu (EKG) měřili srdeční tep a elektrickou aktivitu srdce díky třem elektrodám upevněným na trupu jezdců. To nám prozradilo, kdy vzrušení z jízdy nejvíce prožívali,“ doplňuje.

Co umí Michael Schumacher lépe než ostatní?

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„Řízení je moje největší vášeň, takže pro mě bylo velmi zajímavé zjistit, jaké momenty za volantem mi doslova rozbuší srdce. Díky experimentu společnosti Shell vím, že pokud si chci opravdu užít jízdu mimo okruh, měl bych se zaměřit na průjezd tunely,“ shrnuje test Kimi Räikkönen, závodní jezdec týmu Scuderia Ferrari. Ten jeho suchý humor zbožňujeme!

28.8.2014 8:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist